Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Författare Ämne: mazda dohc  (läst 7795 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad folkrace

  • Enkel förgasare
  • *
  • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
mazda dohc
« skrivet: januari 23, 2011, 18:10:52 PM »
liten fundering.
Har hört ryktes vägen att dom går bättre med en avgas kam på insugssidan.
kan de stämma? ???

Utloggad folkrace

  • Enkel förgasare
  • *
  • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
SV: mazda dohc
« Svar #1 skrivet: maj 27, 2011, 11:29:48 AM »
f ????

Utloggad folkracer

  • Enkel förgasare
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
SV: mazda dohc
« Svar #2 skrivet: december 27, 2011, 18:51:26 PM »
ingen som vet 323f

Utloggad tc125a

  • Enkel förgasare
  • *
  • Antal inlägg: 14
    • Visa profil
SV: mazda dohc
« Svar #3 skrivet: december 31, 2011, 12:28:05 PM »
Det beror helt vad det står på dina kammar. Men i fall att du har en FEAP kam på insugs sidan och en FE3N på avgas så kan det hjälpa lite för att FE3N kammen har 0,2 mm mera i lyft och 2 grader mera i duration. Men vanligast så brukar det vara FE3N äller FE5A kammar parvis.

Utloggad volyota

  • Weber 55
  • ****
  • Antal inlägg: 421
    • Visa profil
SV: mazda dohc
« Svar #4 skrivet: december 31, 2011, 18:42:30 PM »
stumma tryckare och max för ställda kammar och ett avgas system med rätt motstånd o lite högre komp då du händer det saker då börjar det bli roligt

Utloggad folkrace

  • Enkel förgasare
  • *
  • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
SV: mazda dohc
« Svar #5 skrivet: december 16, 2012, 00:37:41 AM »
Upplever att 323f:arna går bättre med std avgasrör utan katt,än med 2-2,5" med e fullflödes dämpare,är dom så känsliga? eller är de bara så som dom upplevs? :o