Folkraceshop - Billiga delar till din folkracebil  

Författare Ämne: Problem  (läst 2515 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Sierraskrammel

  • Enkel förgasare
  • *
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
Problem
« skrivet: juli 29, 2013, 23:45:17 PM »
Hej
Håller på att bygga en folkrace bil och nu har det kommit upp lite problem.
1. Hur kopplar man brommsljuset,nån som har svar på det sku vara tacksamt:)
2. Bryta av strömmen med en brytare,såg nått kopplingschema men fattar inte det,nån som kan ge en bättre beskrivning som man fattar något av?:) HAR ALDRIG GILLAT EL:)
3. Jag har en sierra med insprutningsmotor och en sjujävla kam men vi får den ej att gå rent på tomgång först vid 2500rpm börjar den plöddra på bra,vad sku man kunna tänkas göra för att få den att gå på lägre varv? vi har testat allt men nått har vi missat.
4.Bensinpumpen är direkt kopplad nu så jag bryter av bensintillförseln med en knapp inne i bilen kan man ha så?
Hoppas nån har lite goda svar åt mig,jag är tacksam för bra hjälp:)

Utloggad Quimpan

  • Weber 45
  • ***
  • Antal inlägg: 159
  • Opel Astra Sport
    • Visa profil
SV: Problem
« Svar #1 skrivet: september 12, 2013, 14:56:40 PM »
Hej.

1: koppla den ena på jord (själborrande i karossen kanske) och den andra kan du koppla från orginalkabeln till bromsljuset. om du har rivit bort den måste du koppla den på bromsljuskontakten vid bromspedalen.

2: Enklaste förklaringen: minus från batteri på jord. från plus drar du en ny kabel till huvudströmbrytaren. från huvudströmbrytaren drar du en kabel till kabeln som går orginal. sen tar du och kopplar laddningskabeln från generatorn och kopplar den på plus-sidan av batteriet. Nu bryts strömmen om du slår av brytaren. Tänk på att alla pluskablar du kopplar måste sitta på den sidan av brytaren som inte batteriet sitter.

4: Även denna ska kopplas på den sidan av brytaren som inte batteriet sitter på.

3: Vet inte riktigt.
Bättre att be om ursäkt än att be om lov.

Utloggad Folkraceshop

  • Administrator
  • Trippla Weber 100
  • *****
  • Antal inlägg: 723
    • Visa profil
    • http://folkraceshop.se/
SV: Problem
« Svar #2 skrivet: september 13, 2013, 07:31:16 AM »
Det är svårt att få en vass kam att gå bra på tomgång med originalsprut...

Utloggad 242racing

  • Enkel förgasare
  • *
  • Antal inlägg: 48
  • ALINGSÅS MK
    • Visa profil
SV: Problem
« Svar #3 skrivet: oktober 03, 2013, 20:20:27 PM »
bränslepumpen måste stanna när huvudbrytaren stängs av sen tror jag även att den ska sluta pumpa när motorn dör!! ta ex att du rullar slår av bränsleledningen och motorn dör men huvudbrytaren är påslagen dvs ström på allt har du då pumpen på separat brytare så fortsätter den att pumpa bränsle med all risk det innebär!!!
Gör som Ford köp Volvo

Utloggad Gunnarsson

  • Weber 45
  • ***
  • Antal inlägg: 237
    • Visa profil
SV: Problem
« Svar #4 skrivet: oktober 04, 2013, 22:11:59 PM »
Det är en säkerhetsmässig fördel om bränslepumpen stannar när motorn stannat, men få folkracebilar lär ha det kopplat "så avancerat".