Folkrace forum

Trimma => Övriga => Ämnet startat av: Sierraskrammel skrivet juli 29, 2013, 23:45:17 PM

Titel: Problem
Skrivet av: Sierraskrammel skrivet juli 29, 2013, 23:45:17 PM
Hej
Håller på att bygga en folkrace bil och nu har det kommit upp lite problem.
1. Hur kopplar man brommsljuset,nån som har svar på det sku vara tacksamt:)
2. Bryta av strömmen med en brytare,såg nått kopplingschema men fattar inte det,nån som kan ge en bättre beskrivning som man fattar något av?:) HAR ALDRIG GILLAT EL:)
3. Jag har en sierra med insprutningsmotor och en sjujävla kam men vi får den ej att gå rent på tomgång först vid 2500rpm börjar den plöddra på bra,vad sku man kunna tänkas göra för att få den att gå på lägre varv? vi har testat allt men nått har vi missat.
4.Bensinpumpen är direkt kopplad nu så jag bryter av bensintillförseln med en knapp inne i bilen kan man ha så?
Hoppas nån har lite goda svar åt mig,jag är tacksam för bra hjälp:)
Titel: SV: Problem
Skrivet av: Quimpan skrivet september 12, 2013, 14:56:40 PM
Hej.

1: koppla den ena på jord (själborrande i karossen kanske) och den andra kan du koppla från orginalkabeln till bromsljuset. om du har rivit bort den måste du koppla den på bromsljuskontakten vid bromspedalen.

2: Enklaste förklaringen: minus från batteri på jord. från plus drar du en ny kabel till huvudströmbrytaren. från huvudströmbrytaren drar du en kabel till kabeln som går orginal. sen tar du och kopplar laddningskabeln från generatorn och kopplar den på plus-sidan av batteriet. Nu bryts strömmen om du slår av brytaren. Tänk på att alla pluskablar du kopplar måste sitta på den sidan av brytaren som inte batteriet sitter.

4: Även denna ska kopplas på den sidan av brytaren som inte batteriet sitter på.

3: Vet inte riktigt.
Titel: SV: Problem
Skrivet av: Folkraceshop skrivet september 13, 2013, 07:31:16 AM
Det är svårt att få en vass kam att gå bra på tomgång med originalsprut...
Titel: SV: Problem
Skrivet av: 242racing skrivet oktober 03, 2013, 20:20:27 PM
bränslepumpen måste stanna när huvudbrytaren stängs av sen tror jag även att den ska sluta pumpa när motorn dör!! ta ex att du rullar slår av bränsleledningen och motorn dör men huvudbrytaren är påslagen dvs ström på allt har du då pumpen på separat brytare så fortsätter den att pumpa bränsle med all risk det innebär!!!
Titel: SV: Problem
Skrivet av: Gunnarsson skrivet oktober 04, 2013, 22:11:59 PM
Det är en säkerhetsmässig fördel om bränslepumpen stannar när motorn stannat, men få folkracebilar lär ha det kopplat "så avancerat".