Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - S.Eriksson

Sidor: [1]
1
Volvo / SV: Byta tändsystem b230 lh.24
« skrivet: november 09, 2018, 17:13:50 PM »
Nä det va en liten tanke bara eftersom bilen har varit matad med webrar o grejer förut men nu har jag gjort bilen nästan original igen men har lyckats fått svänghjulet nån hålbild fel så den går som en åsna just nu! Tänkte slippa ta ner låda igen 🙄

2
Volvo / Byta tändsystem b230 lh.24
« skrivet: november 08, 2018, 21:59:09 PM »
Tjena tänkte kolla om någon vet om det går att slänga dit ett brytarlöst tändsystem från en 740 från 85 i en 940 b230fb med lh.24? Gå det tro eller skiter det sig på grund av vevaxelgivaren? Om den styr sprutet också?

3
Volvo / SV: Timo 12.2 kamaxel?
« skrivet: juni 14, 2018, 21:14:23 PM »
Ja de ska bli intressant o se hur blandningen ser ut över hela registret! Blir eventuellt bromsning under semestern också så får vi se hur många vilda ankor på finns på hjulen 👍🏻

4
Volvo / SV: Timo 12.2 kamaxel?
« skrivet: juni 14, 2018, 13:40:36 PM »
Okej! Har testat nu och bytt till något mindre halsringar! Ökade även TDC lyftet på insug 2 tiondelar mer än förut och blev bättre faktiskt 👍🏻 Fick dock gå ner ett steg i soppa! Ska bestycka bättre snart med bredbandslambda

5
Volvo / SV: Timo 12.2 kamaxel?
« skrivet: juni 11, 2018, 16:34:54 PM »
Okej! Insuget är ganska kort! Kl racing insug som sitter ihop. Trattarna sticker ut ungefär 60mm från förgasarna så inte så jävla korta ändå

6
Volvo / SV: Timo 12.2 kamaxel?
« skrivet: juni 09, 2018, 01:01:07 AM »
Går mest på höga varv! Kammen har jag ställt 0,8mm mer på insug, kör med 42 i halsring! Kan de hjälpa o sätta dit mindre halsringar? Börja dra riktigt bra runt 5000 varv! Under händer det inte så mycket

7
Volvo / SV: Timo 12.2 kamaxel?
« skrivet: juni 04, 2018, 18:29:54 PM »
Har kört med kg8 innan nu men den gav mig ingen körglädje alls!! :( dock har jag varit i kontakt med Kyrk nu och han kunde rekommendera Kyrk 128 kammen? Eventuellt Kyrk 126 men 128an va bättre på lägre varv

8
Volvo / Timo 12.2 kamaxel?
« skrivet: juni 03, 2018, 17:46:49 PM »
Hejsan! Undrar hur Timo 12.2 kammen beter sig? Har nämligen en sån ligger o tänkte testa ihop med b230 531 topp 46/38 ventiler Fajs 48 Extraktor! Kammen har följande spec lyft 12.2 nock 107 och duration 282

9
Volvo / SV: Kg8 kamaxel
« skrivet: april 25, 2018, 22:24:27 PM »
Dom ör redan rengjorda och ultraljudstvättade hittade två små brickor i flotörhuset!

10
Volvo / SV: Kg8 kamaxel
« skrivet: april 25, 2018, 11:14:13 AM »
Okej tack för bra svar! Hoppas på bra gång i maskinen när fuggarna är synkade och allt bra justerat 👍🏻

11
Volvo / SV: Kg8 kamaxel
« skrivet: april 25, 2018, 09:12:44 AM »
Okej! Har också hört om att lyftet är 12,8 och inte 13,4 men kommer köra med portad och planad 531 med 46/38 ventiler och nya fina sätesvinklar som jb-engine har gjort, fajs 48or brytarlöst från 740 -85! Hoppas den kammen funkar annars har jag en Timo 12.2 ligger

12
Volvo / Kg8 kamaxel
« skrivet: april 24, 2018, 21:48:00 PM »
Hejsan! Undrar lite om karaktären på kg8 kammen? Register med mera! Vad bör man har för setup för att få den att funka bra 😊??

Sidor: [1]