Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - andreas89

Sidor: [1]
1
Volvo / SV: efter renovering
« skrivet: november 04, 2012, 21:02:38 PM »
Ringarna tätar mycket bättre med 60min förhöjd tomgång

tack!! exakt sån fakta jag ville åt :)

2
Volvo / SV: efter renovering
« skrivet: oktober 31, 2012, 10:18:24 AM »
vadå inkörning... får ju inte behålla bilen iaf... så det kan ju inte bli mitt problem >:D

nej de är ju sant.. men lite tråkigt om man stuper i ledning bara för att man inte körde in skiten tänkte jag mest  ;)

3
Volvo / SV: efter renovering
« skrivet: oktober 28, 2012, 21:59:01 PM »
haha ja logiskt tänkt kan man ju tycka  :D sen kan man ju fundera hur länge motorerna höll för honom  ;D

4
Volvo / efter renovering
« skrivet: oktober 27, 2012, 22:36:49 PM »
hur brukar ni göra efter ni har bytt ringar och lager. håller de utan inkörning eller är de ett måste? hur gör ni för att de ska hålla bäst isf?

5
Efterlysningar / SV: festival bilar
« skrivet: maj 22, 2012, 20:47:10 PM »
åfan ingen risk att den är till salu väll?  ;D hehe

6
Efterlysningar / SV: festival bilar
« skrivet: maj 22, 2012, 17:42:55 PM »
semesterracet 09

ingen skit detta heller :)

någon måste ju sitta och trycka på dom här bilarna, tråkigt att dom inte kommer ut!!

7
Efterlysningar / festival bilar
« skrivet: maj 22, 2012, 16:58:59 PM »
Funderar vart alla goa bilar tar vägen, någon som vet?

bilderna är ifrån ngk 09

8
Volvo / tvätta förgasare
« skrivet: mars 23, 2012, 22:09:10 PM »
funderar på vad man kan ha för något bra medel till att ultraljudstvätta förgasare, weber/dellorto då.

har tillgång till en ultraljudstvätt men han som ägde den körde med vatten och bilschampo, resultatet blev ju bra men tycker att de borde gå att få bättre ändå :) han hade något medel men körde man med det så blev förgasarna svarta, såg ut som dom hade brunnit sa han :P gick väll inte ihop med aluminium kanske.

så är det nån som vet om nått dunder medel, hojta till :) 

9
Övrigt / SV: indysport slicks
« skrivet: januari 27, 2012, 19:43:05 PM »
hmm konstigt att ja inte har hittat den sidan  :doh:

tack så mycke :)

10
Övrigt / indysport slicks
« skrivet: januari 26, 2012, 21:46:10 PM »
har försökt att hitta återförsäljare för indysport slicks men inte lyckats nått värre.

någon som vet om en återförsäljare så hojta gärna till  :)

11
Övriga / SV: opel 2.0 ecotec
« skrivet: december 08, 2011, 19:53:36 PM »
skippade astran. blev en vectra iställe nu med c20ne motor som det får bli bygge av.
kanske man får tag i en c20xe för en billig peng och stoppar i den  :D

en nyare saab 900 motor ska de väll ochså gå att klämma i?
något du har testat pelle? hur är det med drivaxlar, motorfästen och elen isf?

12
Övriga / opel 2.0 ecotec
« skrivet: november 16, 2011, 17:28:33 PM »
tjena

 hittade en skapligt billig astra på blocket som skulle vara värd att bygga på, med 136hk motorn en 2 liters 16v ecotec.
 
funkar ecotec motorerna bra och är det lätt att få fart i dom? vanliga 8v motorerna till opel brukar ju räcka gott och väl.

helst av allt skulle man ju vilja ha en c20xe motor att stoppa i, dom verkar ju gå ruggigt bra :) men dom är ju inte så lätta att få tag på dessvärre.

13
Volvo / SV: dellorto, svarva halsringar
« skrivet: november 10, 2011, 22:15:00 PM »
de har jag aldrig hört talas om men de funkar säkert :) låter ju inte som de optimalaste som du säger.

har filat ihop en b23 nu med weber 45:or som ska i isbilen är de tänkt, iaf han som ska justera in det åt mig tyckte jag skulle satsa på 40mm halsringar, tappade för mycket på högvarv enligt honom med 38mm :)

14
Volvo / SV: dellorto, svarva halsringar
« skrivet: november 09, 2011, 14:11:02 PM »
hade hoppats på lite mer svar, 173 läsare ändå :o men men.

 tackar för ditt svar vargen :D

jo så långt är jag med vart den sitter och så.

ja de ska ju gå på varv rätt så rejält så lite dåligt bottendrag kan man ju leva med om de blir så, får väll peta ner en växel om det är så :)

för tillfället sitter de ringar som är svarvade till 36, ska man ha upp dom till 40 så blir de 3mm gods kvar i ringen, lätt för att klämma sönder den i svarven? kanske ska nöja sig med 38? 

om ni läsare har lite erfarenhet om detta dela gärna med er vad ni har kört med och hur det har funkat. har hobbymixtrat i ett år nu när stunder har funnits med weber/dellorto förgasare och man får ju säga att det är en hel vetenskap men väldigt kul :)

tacksam för svar / andreas

15
Volvo / dellorto, svarva halsringar
« skrivet: oktober 24, 2011, 14:23:59 PM »
Hej hej hoppas någon kan ge mej svar på detta med halsringar.
Har ju hört att istället föratt köpa nya halsringar pga av priset så svarvar man upp halsringen till 40 (vissa gör de iaf), men tar dom då upp samma storlek rakt igenom eller ska den vara konisk? behöver man ta upp dom så mycket som 40? har ju hört att kör man med 45:or på en b23 så ska de gärna vara 40 halsringar, men vad vet jag kanske inte gäller 40:ior?

motor recept:

b23
dellorto 40:ior
portad planad 405
mirafrästa säten inslipade ventiler
månen 7
extractor 2,5 tums avgas

tacksam för svar // andreas

Sidor: [1]