Folkraceshop - Billiga delar till din folkracebil  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Visa inlägg - sleepy_

Sidor: [1]
1
Säljes / b20 folkracedelar
« skrivet: juli 02, 2013, 19:43:26 PM »
Har lite b20 grejer från en folkracemotor jag inte kommer få någon användning av.

Topplock med 44/37 ventiler jord på äldre b20 topp inte särskilt snyggt portad (troligen jord av någon hemmafilare någonstans)men motorn gick hyfsat som en normal folkrace b20 här i norrland iaf med dubbla su, R kam ,extraktor.
Styrningarna är rätt glappa men duger gott till folkrace eller någon isbil på gatan ksk dom bör bytas.

Dubbla su från samma motor dom nyare med internt flotörhus och gas staget till en 140.
Insuget är ett gjutjärn med bortkapad grenrörsdel vet inte om det sitter några andra nålar eller så men kändes som dom fungerade rätt bra med R kammen.

Nästan ny R kam som inte gått ner sig på någon nock eller så finns lyftare (ej Volvo typ Chevalyftare) och stötstänger till.

Extraktor 4,1 rör tror det är ett typ simons inte direkt vackert och kapat vid kolektorn så anslutningen mot avgasröret under bilen finns inte kvar (enkelt och svetsa)

Pris toppen 500kr utan ventilfjädrar 700 med gulmärkta b20 fjädrar (fungerade till ca 7000 varv) fjädrarna säljes inte löst.
Su förgasarna 750kr
Kammen 500kr 1000med lyftare och stötstänger
Extraktor röret 350kr?

finns även baklyktor bromsservo och kopplingsvajer till en volvo 140 över billigt
och passar priserna inte så lägg ett bud brukar inte vara omöjlig speciellt om någon vill ha allt eller mer än en sak.
sakerna finns i lycksele skriv pm eller ring på 073-8346960 vid intresse.
skickar helst inte.
mvh

2
Säljes / 140 delar
« skrivet: maj 07, 2013, 15:52:34 PM »
ska skrota ner en 142 folkracebil pga karossen börjar bli väl dålig och tyckte motorn jorde sig bättre i en annan kaross
men finns endel delar över om någon är intresserad tex

äldre 140 baklysen använts som bromsljus det vänstra glaset har en liten skada men ska nog gå använda eller limma dit en bit om man är petig 100kr för bägge.
torkarmotor (den äldre som sitter inne i mitten av instrumentbrädan) 100kr
bromsservo med huvudbromscylinder 100kr

glasrutor bakre sidorutor (passar ksk 242 också)
lilla ventilationsrutan i passagerardörren (till äldre dörrarna)
glasruta från förardörren av nyare modell dvs även till 242  300kr för alla rutor

m40 växellåda (kortspak) den är lättväxlad och fullt fungerande 500kr
kardan 200kr
bakaxel agadiffad mest troligt 4:10 utväxling 500kr
eller 1000kr om någon tar allt ovan till 140 (kan ev skruva lös och skicka med styrsnäckan mm då)

styrstag styrsnäcka mm kan också säljas om någon har intresse för det.
bromsok mm har rostat ihop då den stått ett längre tag stötdämpare mm är troligen inte så mycket och hurra över men ska kolla eftersom den skruvas ner
och framvagnen har fått sina smällar så den är nog inte allt för rak och fin
störtbågen kan kapas ut (lyfter ut den hel isåfall igenom och plocka lös taket) för några hundralappar (300ksk) den saknar krysset och ksk något mer stag som tillkommit på senare år är rätt fult svetsad men har ju vari godkänd så det värkar bra nog iaf (tror den uppfyller reglementet för rörtjocklek och godstjocklek)
har endast börjat lite smått än men på några dagar till är den nog i delar.
är jag för dyr på något så lägg ett bud kan finnas lite mera saker än det jag skrivit också så skriv gärna ett pm och fråga om det är något ni undrar över.
annars finns jag på 073-8346960
sakerna finns i lycksele

3
Säljes / MG motor
« skrivet: april 14, 2013, 18:40:11 PM »
tjo har en gammal mg motor/växellåda över som jag inte vet så mycket om.
den köptes för 6-7 år sedan till ett projekt som inte blev av enligt förra ägaren som hade haft den ståendes i garage lika länge ungefär skulle det vara en 1200 från någon bil liknande en hundkoja (skulle enligt han passa i hundkojan som uppgradering) och vara en utbytesmotor/renoverad.
har lyst ner igenom tändstiftshålen och kollat på vipparmsbryggan och vad jag kan se är den aldrig startad sedan renovering (inget sot på kolvar mm) man drar runt den med handkraft. sitter dubbla ventilfjädrar (vet ej om det är standard)
kan kolla upp motornummer osv om intresse finns så får man veta mera om vad det är :P
[img=http://forumbilder.se/CDVO9/dsc00014.JPG]
[img=http://forumbilder.se/CDVO9/dsc00013.JPG]
[img=http://forumbilder.se/CDVO9/dsc00012.JPG]
finns i lycksele och eftersom frakten lär gå på typ 1000kr med bussgods så är det ksk inte så aktuellt och skicka.
pris är svårt och sätta då jag inte vet så mycket om den men finns intresse så kollar jag upp mera och så kommer vi överens om något :thumbright:
kan även bytas mot något roligt
jag nås på pm eller 073-8346960
mvh chrille

4
Säljes / Golf 3 delar
« skrivet: februari 24, 2013, 15:40:03 PM »
Tjo :)
håller på och ska demontera ner en 96as golf tdi då jag ska ha motorn till ett annat projekt.
om någon är intresserad av något annat från bilen så är allt till salu rostig i framskärmarna men finns tex dörrar lysen inredning taklucka drivaxlar bromsdetaljer osv.
Färgen är svart och förardörren lite bucklig.
bilen kommer gå till skroten i slutet av veckan så om något är intressant så skicka ett pm eller slå en signal på 073-8346960 innan dess är inte dyr så lägg ett bud på det du vill ha.
sakerna finns i lycksele och skickas helst inte.
mvh chrille

5
Volvo / ventilsäten i alu
« skrivet: februari 06, 2013, 23:38:02 PM »
Original sätesringarna på Volvos rödblockstoppar tillåter ju max 46/38mm ventiler men finns det någon som har provat ta bort dom och göra säten direkt i alu på någon typ festivalmotor eller så som man bara förväntar sig köra en tävling med innan någon annan får upptäcka att det är en typ engångstopp  ::)? om man kör 50mm insug och 42mm utblåsventil (tex b20 insugsventil)
så får man ju 2mm anliggning mot ventilen (38 till 42 och 46 till 50) sen kan man ju lägga på med lite svets för och få fler vinklar under sätet och även i förbränningsutrymmena då man inte behöver vara rädd för att sätesringarna ska släppa :P
jag vet att man inte kan utnyttja ventilstorleken fullt ut då det kommer för nära cylinderväggarna med sämre flödesaria som följd men mest intresserad över om någon vet om ett ventilsäte direkt i alutoppen skulle hålla några timmars gasande eller om man har nollspel på ventilerna innan motorn ens är varmkörd? :P


6
Köpes / volvo kamaxel
« skrivet: januari 25, 2013, 21:48:45 PM »
tjo :)
är intresserad av nån/några lagomt vassa kamaxlar till volvo b19-b230 (även emd 37mm tryckare)
har några fr motorer med olika trimningsgrad som jag skulle vilja testa lite olika i mest för och lära mig mer och leta bra register :P
har tillgång till fs 296 fs 122 fs280 fs 324 och fs 300 så ingen av dom är intressanta (så länge det inte är riktigt billigt då:P)
men annars kan det mesta vara intressant så skicka gärna ett pm eller skriv här om ni har något liggandes som bara samlar damm :)
självklart vill jag inte ha någon med nernötta nockar eller andra defekter.
mvh :)

Sidor: [1]