Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Codriver

Sidor: [1] 2 3 ... 6
1
Övrigt / SV: Program för folkracetävlingar
« skrivet: augusti 18, 2016, 07:27:03 AM »
Det finns ett program som fungerar alldeles utmärkt som heter RaceRes.

Ta kontakt med Per Olsson på mailadress [email protected] så hjälper han till.



2
Saab / SV: Växellåda 99 byta primär
« skrivet: augusti 01, 2013, 21:18:35 PM »
Dåså! Fina fisken  O0

3
Saab / Växellåda 99 byta primär
« skrivet: juli 17, 2013, 11:35:54 AM »
Jag har kommit över en gammal B-motor med låda.

Den är så gammal så den har inte kedjeprimär utan den har drev. Fungerar det att köra med?
Om inte det är att rekommendera går det att byta primärhuset till ett med kedja?

Jag har INGEN koll alls på saab 99 så därför kommer det säkert fler intressanta frågor framöver.

4
Volvo / SV: stror topp+mek-sprut
« skrivet: april 03, 2013, 23:44:38 PM »
Är det ett vanligt k-jetronic så räcker det till ca. 175-180hk någonstans. Det som är begränsningen på det sprutet är flödet genom bränslehuvudet.

5
Bygga / SV: huvudströmbtyare
« skrivet: mars 03, 2013, 13:13:03 PM »
Finns ju schema på folkraceutskottets hemsida:
http://www.sbf-folkrace.com/dokument/huvudbrytare.pdf

6
Bygga / SV: Kaross
« skrivet: januari 19, 2013, 17:22:16 PM »
Bosse körde en Celica ST182 (-91) med texten Hyundai i fronten  O0
Så tyvärr ingen hjälp där.

7
Saab / SV: Håltagning/diffa lådan Sabb 900ng med bild
« skrivet: december 09, 2012, 08:58:00 AM »
Jag har åkt med både lådor som varit delade och håltagna. Då har det handlat om Toyota och jag har inte haft mer bekymmer med de håltagna lådorna. Men jag kan ha haft tur.
Kan jag välja så delar jag på lådan. Det brukar inte vara oändligt med jobb och man vet att man kommer åt bra.

Man ska nog tänka på att ha drivaxlar istuckna så att drev och lager mm. ligger rakt när man svetsar vid håltagning. Men se då till att inte svetsa fast drivaxeln i diffen för då blir det jobbigt  ;)

8
Saab / Håltagning/diffa lådan Sabb 900ng med bild
« skrivet: december 08, 2012, 19:05:25 PM »
På uppdrag lägger jag här upp bild på håltagning för att diffa lådan på Saab 900ng.

Bilden har jag fått av Bernth Granlund som tipsar att täta med träplugg och kemisk metall.

9
Volvo / SV: växellåda M40/M45
« skrivet: juni 21, 2012, 23:16:33 PM »
Det är en liten skillnad i utväxlingarna mellan M40 och M45 där M40 har ett lite mindre steg mellan 2:an och 3:an. Men å andra sidan är M45 ngt starkare än M40.

10
Saab / Diffa lådan saab 9000 (med bilder)
« skrivet: maj 25, 2012, 20:46:34 PM »
Jag och farsan har idag svetsat diffen i en saab 9000 (äldre generationen) så jag tänkte bjuda på lite bilder på hur vi gjorde.

Kapade hål med liten slipmaskin. Valde att göra det enligt bilderna men annars kan man göra det längre ner på lådan om man kollar på första bilden.

Svetsade denna gång med miggen då det inte blir slagg av den. Har tidigare svetsat med pinne när vi haft diffen lös ur en isärplockad låda. Vi svetsade dels ihop smådreven samt brände fast dom i diffhuset. Lite svårt att se på bilden men det var gott om plats att svetsa.

Gjorde rent med bräkleen och använde sedan Plastic Paddings Suerstål som är som ett tvåkomponentslim man blandar till. Såg till att den bortkapade biten hamnade ganska nära där den suttit.

11
Bygga / SV: udda byggen
« skrivet: april 11, 2012, 07:31:29 AM »
Ja, det stämmer men året efter byggdes en Audi sedan med V6.

Förresten ska du ha cred för du körde bra med Audi-hundbussen.

12
Bygga / SV: udda byggen
« skrivet: april 10, 2012, 14:15:44 PM »
Citat från: tjipp
Sprang på en udda bil till på nätet!

Här i jämtland/härjedalen körs en cup kallad sponsorcupen.
I denna cup får sex sponsorer bygga och köra bilar i egna heat. Bilarna ska uppfylla folkracereglementet men ägarna får köra dessa i alla deltävlingar som uppvisning kan man säga. Vid sista deltävlingen lottas dessa bilar ut i ett lotteri som man kunnat köpa under hela cupen.

Denna caddy med 16v golfmotor var just en sådan sponsorbil. Tror det blev snack om den sedan ifall den var en personbil som det står i reglementet men jag tror det löstes eftersom den fanns i ett utförande med rutor för barnfamiljer.

Andra roliga byggen har varit bland annat MB c-klass med v6, audi 100 med v6, volvo 965 med automat, volvo 245 med cheva v8, volvo 850 glt, scirocco med 16v, opel ascona a med storvolym b23, audi coupé, bmw e36 med storvolym b23, ford escort rs 2000, bmw e30 med wankel, diverse volvo240/740 med stor volym / stora förgasare.


13
Köpes / K: Trattar till weber/solex/dellorto 40
« skrivet: november 26, 2011, 21:20:32 PM »
Någon som har 4 trattar till 40mm förgasare?
Ska modifiera dom i alla fall så längden spelar mindre roll, likaså till vilka förgasare de är anpassade.

14
Övriga / SV: Är det nåt att bygga folkrace av
« skrivet: november 24, 2011, 00:10:43 AM »
Motorn är ju densamma som i Kadett GSI och Vectra. Finns säkert folkraceåkare som är sugna.
Lådan kan du försöka sälja för det brukar byggas bakhjulsdrivna bilar för gatan med Opels 16V maskin som passar rakt på.

15
Säljes / SV: Nya Galaxie Racedäck.
« skrivet: augusti 03, 2011, 18:34:16 PM »
Hörde av en kompis att Galaxie gått i konkurs, stämmer det?

Sidor: [1] 2 3 ... 6