Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - sölveslamsug

Sidor: [1]
1
Övriga / Förgasare Nissan
« skrivet: februari 25, 2015, 22:45:38 PM »
Nu har jag grejat i flera kvällar utan att bli riktigt klok på grejorna, så jg tänkte att någon här kanske hade någon bra idé?
Jag håller på att montera en FoMoCo förgasare via en hembygd adapter på en Nissan Cherry.

FoMoCo dvs. Fords Solex kopia som satt på Fords/saabs 1500 V4 original.
Motorn tänder till, men det blir inte mer än någon puff, sedan dött. Har skruvat på blandningsskruvarna åt alla håll nu, men det blir inget bättre. Någon som har någon bra idé???!!!

2
Saab / Saab 95/96 V4:a
« skrivet: december 26, 2013, 21:17:38 PM »
Någon som håller på med V4:or? Någon som har trimtips, ev. delar att sälja?

3
Köpes / SV: Saab/Ford 1700 V4:a
« skrivet: december 26, 2013, 21:15:50 PM »
Jag letar fortfarande! Dålig fart på det här forumet, nästan dött skulle jag vilja säga...

4
Köpes / SV: Saab/Ford 1700 V4:a
« skrivet: december 19, 2013, 13:14:41 PM »
Maila gärna    [email protected]



5
Saab / SV: Trimma V4:a
« skrivet: december 15, 2013, 22:36:42 PM »
http://motordelsshopen.se/?cat_id=3171

Rallybilen är klassad med en 1840 cc motor i stället för orginal 1500cc.
Det åstadkommer man genom att ta vevaxeln från Ford 17M motorn och kolvar och ventler från Ford Granada 2.8 V6.
Vi anser att det bara går att borra till den dimenssionen eftersom cylindrarna blir för tunna annars.
Detta avser 93.00 mm cylinderdiameter och att det tillsammans med en 1700cc vevaxel ger 1815 cc.

6
Köpes / Saab/Ford 1700 V4:a
« skrivet: december 14, 2013, 19:53:22 PM »
På jakt efter en 1700 Ford/Saab V4:a motor till min Saab 96. Alltså en 1700 V4:a som suttit i en Saab 95/96 eller Ford Taunus/Transit.

Objekt inget hinder. Trimmat, original? Hör av dig vad du har!

[email protected]

7
Saab / Trimma V4:a
« skrivet: december 14, 2013, 19:21:18 PM »
Har hört att vevstakar från tyska Ford V6 2,8 l ska passa rakt på en 1700-vev samt om man även använder kolvarna från samma motor och borrar blocket till motsvarande diameter hamnar på en cylindervolym på drygt 1800 cc.
Alltså en budgetvariant för att få upp cylindervolymen om man nu har tillgång till en V6:a.

Är det någon som kan bekräfta eller dementera att detta funkar?

Sidor: [1]