Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - MrGurkan

Sidor: [1]
1
Bygga / SV: Vad ska kan man göra för att få en 740 start snabb?
« skrivet: februari 24, 2015, 11:52:06 AM »
Vinkla bakaxeln, sänka bak, lägga typ 80kg i skuffen och såklart bra däck

2
Volvo / SV: tändspole till brytarlöst tändsystem
« skrivet: januari 22, 2015, 23:12:32 PM »
Har du hittat eller behöver du numret fortfarande?

3
Volvo / SV: bestycka fajs 45or
« skrivet: januari 13, 2015, 12:16:04 PM »
Du kanske kan hitta bestyckningstabell här. Dom ha det till dom flesta förgasare. Bestyckade mina weber enligt tabellen och fick bilen gå riktigt bra!

4
Volvo / SV: Tändproblem
« skrivet: januari 06, 2015, 19:40:49 PM »
Skarva ihop dom en och en dom senaste du klippte bort och testa. Annars få du kolla i en elschema

5
Volvo / SV: Kamaxel och ventilspel
« skrivet: december 25, 2014, 15:18:54 PM »
Hur sänker jag styrtrycket? Jag ha läst massa men fatta inte då alla skriv olika och förklarar som krattor..

6
Volvo / SV: Kamaxel och ventilspel
« skrivet: december 20, 2014, 19:17:19 PM »
Tjena! Tack för hjälpen. Fick igång den idag. Behövs bara lite finjusteringar. Har bara en en snabb fråga kvar. Vad är det för insektsnyckel man ska ha när man ska vrida upp så motorn får mer soppa? I dendär piggen som stick upp bakom insugs gummit?

7
Volvo / SV: Kamaxel och ventilspel
« skrivet: december 17, 2014, 11:08:56 AM »
Det är en 122 kamrem så det är rätt. Ska man ställa kamdrevet en halv kugg från punkten för nollställning? Och när man kollar uppifrån så tycker jag kamdrevet är för långt in. Tog loss toppen igår och ventilerna  är hel. Kollade spelet och alla låg på 1mm eller mer. Så brickorna är beställda. Men hitta ett fel. När jag tog loss insugsröret det är B230E så kom det rinnande bensin typ 2dl. Kan det va så att ventilerna öppnas fel så när den spruta in bensin så pumpa den ut istället för suga? Och hur kolla jag i vilken ordning insprutarna ska sitta...

8
Volvo / SV: Kamaxel och ventilspel
« skrivet: december 12, 2014, 14:52:24 PM »
Få ju testa mig fram. Det som är gjort är planat 405 topp, 2.6mm. ja o så annan kam såklart. Kan de kanske ha blivit nått fel med soppan? tyckte också att tändstiften såg lite för torr ut när den inte ville starta. soppan kommer fram till motorn iallafall. Det är en b230E. Kan man ta ut spridarna och köra runt motorn och kolla om den sprut?

9
Volvo / SV: Kamaxel och ventilspel
« skrivet: december 12, 2014, 11:43:56 AM »
Ja de lät ju dåligt. Kom på att jag måste mäta alla cylindrar och ha olika brickor. Men har redan beställt 8 st likadana brickor. Kan man inte lägga dit egna brickor under ventiljusterbrickorna? Men vad tror felet är om den inte starta efter första provstarten? Allt är nollställt. Tro du jag måste ta loss toppen och kolla ventilerna?

10
Volvo / Kamaxel och ventilspel
« skrivet: december 11, 2014, 23:52:13 PM »
Hej! Fick hem min fs122 kam idag och monterade dit den med 2mm lachaps. Kolla ventilspel och den log på 0.45mm. Provstartade den och den gick i 10 sekunder sen dog den och startade inte mer. Kolla ventilspel igen och då log den på 1.10mm. Enligt min uträkning så ska jag beställa 4.40mm ventilbrickor om 3.70 sitter i. Rätt? Och sedan så sitter kamdrevet på kamaxeln  för långt in så remmen glider av? Hur fixar jag det?

11
Bygga / SV: chassi inställningar 245
« skrivet: december 11, 2014, 14:31:35 PM »
Ta loss stagen, kapa i mitten sen kapa 2 cm o svetsa ihop igen?

12
Bygga / chassi inställningar 245
« skrivet: december 11, 2014, 12:44:06 PM »
Tjena! Är det nån som har tips på vad man kan göra på en 245 glt inför folkrace? Buren är fastsvetsad och diffen också. Kapa fjädrarna bak? hur mycket? höja fram, hur? Vinkla bakaxeln tänker jag inte göra för det låter som mycket jobb i ett garage utan värme o plats.. Och om nån har bilder på hur enklast det är och montera tanken i skuffen. Tacksam för hjälp.

13
Saab / 2,3 motor i saab 9000cde
« skrivet: oktober 20, 2014, 00:13:24 AM »
Tjena, har en saab 9000cde med 2,0 16v motor i som är chippad. Och nu undrar jag om 2,3 motor från en 9000cse passa i den. Jag ha kollat motorfästen och dom verka se likadana ut. Men elsystemet? På cde är det runt kontaktstycke man koppla ihop från motorn. Och på cse är det rektangulärt. Kan man ta elsystemet från bara motorn på 2,0 16v och sätta på det andra så det passa till bilen? Men då måste man ja ju ta boxen från den andra också, kommer de funka på en 2,3?

14
Volvo / helt komplös b230
« skrivet: oktober 18, 2014, 01:01:02 AM »
Asså jag håller på bli galen. Bestämde mig för att byta topp på min b230 som sitter i en vanlig bil. Toppen jag har satt dit är från en folkrace bil så den är portad och planad och hådare fjädrar, tog kammen från den som satt där innan. När jag ha satt ihop allt och nollställt kammen och på motorblocket och jag hade kvar gammla remmen och de ä ju förstås lite för lång. Men när jag vrider på startmotorn så är dem komplös! Helt komplös! Och jag tycker att de inte ska göra mycket om den är 1-2 kugg fel, för jag har kört med det förut. Och toppackning är ny. Vad är det för fel?! Snälla hjälp!


15
Saab / trimma saab 9000
« skrivet: juni 25, 2014, 09:59:36 AM »
Tjena! Jag ha är en saab 9000 CSE folkracebil och undrar hur jag kan trimma den ännu mer.

Sitter en 2,0 16 ventilare. Och det som är gjort på den är, bytt bensinpump till biltemas 8 bar och chippat den.
Och jag undra vad mer man kan göra på den? Och det ska vara nåt man ska kunna göra hemma i garaget utan att köpa massa grejer. Har även en 9000 som reservdels bil som bara stå och det sitter en 2,3 motor i den. Vad kan jag plocka från den och sätta in i 2,0?

Läst att man kan lura kallstart så den är igång hela tiden. Ger det nå effekt?

Sidor: [1]