Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Axelsson

Sidor: [1]
1
Volvo / Volvo bakaxel 1030 och 1031
« skrivet: april 10, 2016, 21:51:59 PM »
Hej.

Håller på med bakaxel byte.

Jag har en fin 1031 axel med 3-31 utväxling.
Har även en rostig och ful 1030 axel med 4-10 utväxling

Kan man ta 4-10 krondrevet och pinjongen på 1030 diffen och sätta i 1031 axeln

Ser ut att passa iaf.

Vad kan diffa?

2
Bygga / Volvo bakaxel 1030 och 1031
« skrivet: april 10, 2016, 20:22:16 PM »
Hej.

Håller på med bakaxel byte.

Jag har en fin 1031 axel med 3-31 utväxling.
Har även en rostig och ful 1030 axel med 4-10 utväxling

Kan man ta 4-10 krondrevet och pinjongen på 1030 diffen och sätta i 1031 axeln

Ser ut att passa iaf.

Vad kan diffa?

3
Volvo / Volvo 740 bakaxel
« skrivet: januari 01, 2016, 13:00:49 PM »
Hej.

Har en fundering ang bakaxlar på 740

Jag har en volvo 740 89 med rasad bakaxel.

En kompis har en 740 automat. Skrotas snart.

Kan man ta hans bakaxel??

Mvh... Micke

4
Volvo / SV: B230fk med dubbla weber
« skrivet: december 25, 2015, 10:52:22 AM »
Halsringar 38.

En annan sak: vad ska man köra på för stift?

5
Volvo / SV: B230fk med dubbla weber
« skrivet: december 23, 2015, 14:09:59 PM »
Nu börja det ta sig. Tog bort förgasarna och gick igenom dom.
Nu är dom monterade och synkade och grundjusterade.

Nu har den hyfsad tomgång. Poffar knappt inget i insuget.

Tycker den svara hyfsat bra över hela registret.

Dock så slutar den varva vid 7000rpm
Ungefär som ett fint varvstopp.

Vad kan det bero på. Den borde vell varva uppåt 8000rpm iaf

Kan de ha med munstyckena?
Lr kan det ha med tändningen nu på 30 grader

God Jul alla 😊

6
Volvo / SV: B230fk med dubbla weber
« skrivet: december 16, 2015, 09:40:05 AM »
Förstå.

Flotörnevon är ok. Kör med org mek pump vilket borde funka enligt många.

Testat de mesta med tändningen. Funkar kanon på högre varv.

Tom gången är det som spökar mest. Skjuter hela tiden i insuget och den dör pga låg tomgång
(ca 5.600rpm)

Vrider man tomgångsskruven något så ökar varvet typ direkt till 3000rpm
Vrider man då tillbaka skruven lite så gå den ner till 600rpm och skjuter o gå på 3 burkar o rycker.

Svårt att beskriva i ord.


7
Volvo / SV: B230fk med dubbla weber
« skrivet: december 15, 2015, 16:00:12 PM »
Provade en fördelare med vikter och vacumklocka. Blev inte mycke bättre dee ;-(
Kollade med stroblampa och den funkade som den ska med tändförställningen.

Förgasarna är rengjorda med ultraljudstvätt och nya packningar och nålventiler.

Bestyckning:

Lågfart:                F8-60
Luft:                    155
E-rör:                   F2
Huvudmunstycke   165

Det har jag nu.

Går lika dåligt på alla cylindrar.


8
Volvo / SV: B230fk med dubbla weber
« skrivet: december 15, 2015, 11:17:32 AM »
Har testat o vrida lite på de ställbara drevet märker ingen större ändring.
Allt är inställt med indikatorklocka.
Nytt remhjul i aluminium med exakt TDC märke gjort med indikator på 1a kolven.

Ska kolla om man kan hitta en annan fördelare med tändförställare och vacumklocka.
Om inte den andra tändmodulen fixar tändförställningen.


9
Volvo / SV: B230fk med dubbla weber
« skrivet: december 15, 2015, 10:22:38 AM »
Kammen borde stå rätt. Vid TDC lyfter sista ventilen 4.0mm vilket ska va rätt. (Månen7)
60F8 lågfart.
Hittar ingen tjuvluft alls.

Håller på med tändningen.
Vad kan man ha för fast tändning?
Då den är fast och inte justeras efter varvtal.

Har hört att den tändmodul som jag har är fel. Den heter 0227100139
Finns tydligen en som heter 0227100124 som jag ska ha.

Kan det bero på den?

Mvh... Micke

10
Volvo / B230fk med dubbla weber
« skrivet: december 14, 2015, 19:25:16 PM »
Har stora problem med min weber motor!!!

B230fk
H-profil stakar
531 topp planad större ventiler o riktigt portad av firma.
En så kallad Månen 7 kam
Dubbla ventilfjädrar
Komp test 16bar på alla 4
Dubbla weber 45or
Skelett svänghjul
Sinterlamell

Jag har stora problem med att få till en bra tomgång
Den skjuter i insuget o går inte på alla burkar vid tomgång.

Har en fördelare i blocket med fast rotor utan vacumklocka.

Har försökt synka dom o skruvat på blandskruvarna men de bli inte bra.

Tändningen står på 25 grader oavsett varvtal.

Vad kan det vara för problem?????

Sidor: [1]