Folkraceshop - Billiga delar till din folkracebil  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Autorep

Sidor: [1] 2
1
Volvo / SV: Strokning
« skrivet: december 12, 2018, 07:53:51 AM »
Så då är det färdigt och kan börja inrikta mig på bromsbänken å få den klar  :yourock:

2
Volvo / SV: Strokning
« skrivet: december 01, 2018, 20:49:56 PM »
Fick hem min honings maskin så är det bara att köra, det är en Sunnen CV 616
Se youtube
https://youtu.be/YaFgjmiiIFA

3
Köpes / SV: Volvo toppar
« skrivet: november 14, 2018, 18:30:00 PM »
Har fått tag i cheva big block och volvo b18-20 toppar och en 531

4
Volvo / SV: B230f recept
« skrivet: oktober 23, 2018, 12:05:57 PM »
En 530 är död vid 10-11 mm och då flödar den ca 155cfm och det ökar inte även om lyftet ökar till 18 mm så är det ca 155cfm iallafall om inte innerradien blir fixad då kommer flödet och man har nytta av en kam som har mer lyft.

5
Volvo / SV: Motorbromsbänk
« skrivet: oktober 23, 2018, 09:30:27 AM »
Mer bilder

6
Volvo / Motorbromsbänk
« skrivet: oktober 23, 2018, 09:24:52 AM »
Håller på att ställa upp min bromsbänk

7
Volvo / SV: Strokning
« skrivet: oktober 23, 2018, 08:04:09 AM »
Vevaxelslip jag använder vid slipning av vevaxlar är en schou 1500/270H

8
Säljes / SV: Div
« skrivet: oktober 18, 2018, 08:37:43 AM »
Kawazaki ninja 1000 1988 med byt motor till en zzr 1100 årsmodell ca 95-96 och förgasarna är byt, kommer från en kvaddad hoj som enligt skroten hade ca 800 mil på mätaren
Pris 10000kr prutat å klart

Zx12r 2001
Det sitter nya kåpor på den, går förjävla bra. Det som är att göra på den är att lacka den efter som färgen är sol blekt
Pris 22500kr

Honda trx680 Rincon 2010
Med riktiga kedjor från östersund kedjan
Pris 68000 såld är hondan
Ring för mer info 0705507360

9
Säljes / Div
« skrivet: oktober 17, 2018, 19:41:06 PM »
Motor audi s6 2001 v8 40 ventils motor pris 8500kr
Ventilslip m26 med chuck istället för spännhylsa, skick okänt pris 4500kr
Ventilslip m26 med mycket tillbehör, borrslips utrustning och många spänhylsor från tror att är från 4 mm eller 5 mm upp till nästan 20 mm, utrustning för slipning av vippor kan eventuellt kan utrustning för sidventilare följa med men till högre pris,
Ventilkastet ligger under toleras som står i instruktionsboken vilket följer med samt en låda med mer för vipparms slipning
Pris 15000kr 
Ventilsvarv att svarva ventiler med 2st fasta vinklar 30-45
Pris 4500kr

10
Säljes / Volvo 530 /531 toppar
« skrivet: oktober 04, 2018, 12:50:04 PM »
Ny renoverade med antingen original styrning eller brons
(k-line), mira frästa säten med Mira Centronic, ventiler slipade och planfräst.
Finns även till andra modeller.
ring för mer info
0705507360
pris ifrån 2500kr

Kan även porta och flödes mäta, plasta och svetsa om kanalerna även fräsa om förbränningsrummet se länk Youtube
https://youtu.be/Scv5waNl-2w

11
Köpes / Volvo toppar
« skrivet: oktober 01, 2018, 12:44:03 PM »
Köpes 530-531 evo 16v b20/18
Helst oportade
Ring
Noll7o55osju360
Peter
Autorep & Mek

12
Köpes / Vevaxlar b20-21-23-230
« skrivet: oktober 01, 2018, 12:38:57 PM »
Köpes
Ring
Noll7o55osju360
Peter
Autorep & Mek

13
Volvo / SV: Strokning
« skrivet: oktober 01, 2018, 11:37:36 AM »
Jag fick järn släpp.  :banghead: :doh:
Det stämmer att man kan ju inte flytta mer än 4,5 mm på en b23 vev för att kunna slippa ner den till 45 mm och få en ökning på 9 mm på slaget om man vill ha mer slag måste vev svetsas
 :read: Och jag har justerat motor volymerna i mitt första inlägg

14
Volvo / SV: Strokning
« skrivet: september 29, 2018, 09:49:33 AM »
Om jag minskar tappen så ökar inte slaget något 
Utan det är bara dia på tappen som minskar.
Det som händer när man offsett slipar är att man, räknar ut hur mycket man kan flytta cc måttet på vev tappen.
Vi säjer att jag ska slipa en marin vevaxel som har 86mm i slag och har en vev tapp på 49mm.
Om jag slipar ner vev tappen till 45 då har jag slipat bort 2mm på radien men det är fortfarande 86mm i slag.
Men om jag ställer in vevaxel slipen på att jag ska slipa en vevaxel med, vi säjer 94mm i slag då när jag börjar att slipa så kommer det att bara slipa på under sidan av vev tappen och typ 12 är tdc 6 är bdc och den första mm som slipas bort kommer att bara slipa mellan typ 7-5 nästa  mm kommer att slipa typ 9-3  nästa mm kommer att slipa typ 11-1 och sista mm kommer att slipa runt hela tappen och då har man en vevaxel som är strokad till 94 mm och en vev tapp med en diameter på 45mm

15
Volvo / SV: Strokning
« skrivet: september 27, 2018, 23:54:55 PM »
Det är att slipa en marin vev offsett så att vev tappen blir 45mm istället för 49mm och då går man från 86mm i slag till 88 är då max slag.
Stakarna som jag har i tanke är det lite bearbetnings jobb på innan de är att montera, lill ända är för bredd och kolvbults hålet är 22mm måste ju honas upp till 23mm och staken har ett cc mått på 150mm vilket är 2mm kortare än orginal staken. Då blir det 2,54 liter motorvolym.
Eller bara slipa en orginal vev offsett och få 84mm  motorvolym enda som behövs att köpa är 4 st nya stakar och jag håller på att kolla upp det och vad jag behöver göra med de plus lager och p-sats
Ska se vad priset skulle hamna på om det är värt att jobba med det

Sidor: [1] 2