Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Deepvalley

Sidor: [1]
1
Volvo / SV: Plana toppen! vart??
« skrivet: maj 08, 2012, 11:53:38 AM »
Hej!
Precis som ovanstående talare, bra att veta vart du finns.
Finns folk som planar till bra pris lite varstans.
Bra att tänka på är att många gamla toppar är kanske redan planade lite.
Kan alltså bli för mkt om du bara tar av den det som "är lagom". Man bör mäta totalhöjden på toppen också. (std totalhöjd på de flesta är 146.1mm)
 Jag planar toppar från 300 spänn. (Finns i Haninge, sthlm)

 MVH / Peter

2
Volvo / SV: B23A går som en kratta. bytt kam och planat topp
« skrivet: december 15, 2011, 12:24:25 PM »
Hmm...
Klickljudet: sitter kamkåpan på? annars kan det vara den bakre plåtkåpan som nuddar kamdrevet i bakkant.
Brukar kunna låta lite obehagligt isf.
Som nämnts, se till att ta hjälp att ställa allt riktigt om du inte kan själv.
Sitter det brytarspets så kolla att den är ok (kan vara den eller kondingen eller tändspole)
Om du byter spole så se till att du monterar spole för brytare (om det är det du har)

 MVH / Peter

3
Regler / SV: Köra Folkrace med en arm
« skrivet: december 03, 2011, 21:34:56 PM »
Hej!
Klart du kan köra biltävling :)
Som volyota skrev så var mitt vänsterben gipsat när jag körde den tävlingen som länkades.
Körde med dispans för kopplingshjälpmedel & specialsydd skinnpåse över vänsterfoten...
Hoppas filmen inspirerar & visar att det kan gå riktigt bra även om alla kroppsdelar inte är som de skall  ;)
Finns många bilar med automat som går riktigt bra.
Om du frågar runt lite på forumen så kan du säkert hitta tävlingsklara automatväxlade bilar också.
Gå in på mkspeed.se & skriv på gästboken. CM handikappservice har byggt flera Volvo 740 (mk speedare)

 MVH / Peter Lorenz
  :goodluck:

4
Volvo / SV: Ett bra recept för B230f ( Isbil)
« skrivet: december 03, 2011, 21:06:13 PM »
Har du gjort rent i bulthålen i blocket?
Annars kan det vara skit där som gör att bultarna bottnar.
Har varit med om en bekant som ringde mig & bad om hjälp för några år sedan... visade sig att han satt toppackningen upp & ner och bak & fram....  bara så att det inte är ngt sånt ;)

 MVH / Peter

5
Bygga / SV: udda byggen
« skrivet: november 29, 2011, 12:03:17 PM »
Har byggt en Golf III kombi.
Bakhjulsdriven med 3.0 24 Volvo 960 motor..
Många känner nog till den 8)
Länk:
Folkrace Snyggaste bilen 2008??


 MVH / Peter
PS: Den står fortfarande hemma hos mig, men lite knöligare...    DS!

6
Volvo / SV: kamrem till b230 med 16v toppen.
« skrivet: augusti 15, 2011, 10:04:25 AM »
jädra otur  jag måste haft mina kolvar  vände 3mm under plan suck.


Snarare flax... Perfekt att slipstroka då jue ;)
Appropå spännare så är det tryggare attt borra ur & gänga upp till M10 ist för att använda M8 med "hylsa". Finns gods så det är inga problem.
Det går att köra med den längre Opelremmen om man sätter dit ena brytrullen, ger lite mindre fladder på remmen. (dock har jag använt 234:ans spännrulle då)

 MVH / Peter

7
Volvo / SV: dubbla små stromberg på volvo 16v bra eller skit?
« skrivet: mars 09, 2011, 11:59:16 AM »
Nu blir ja nyfiken,  Finns det nån nånstans som har rattat en 16 ventilare och verkligen vet hur det funkar?? :)    Inte intreserad av vad folk har hört av mammas  killes bla bla...

Åkte 16V i 2350 klassen 1995-98 (sedan förbjöds den i denna klass fastän jag då var ensam om det )
Började med std ventiler & tryckare. (varvade nästa 8000 med det) Fungerade ganska bra med Weber 50.
Sedan gjorde jag iordning topp med större vent. lättryckare & råämneskammar.
Gick ruggigt bra med Haltech sprut & 55 spjäll. (gav drygt 270hk på vevaxeln) (2346cc)
Drog ända från botten & växlade vid 8000, men varvade bet. mer vid behov ;-)

 MVH / Peter

8
Volvo / SV: dubbla små stromberg på volvo 16v bra eller skit?
« skrivet: mars 09, 2011, 11:53:11 AM »
vad använder du för fördelare? orginal b230 tar i insuget, så den funkar inte. mvh robban
[/quote]

Man tar en fördelare & kortar ner den.
Sedan fördelarlock vinklat från ex: S**b eller Peugeot...
Kolla att du har de grova stakarna, finns klena även på äldre 16V.

 MVH / Peter

9
Köpes / SV: Bur till 245
« skrivet: december 30, 2009, 08:52:27 AM »
Hej!
Var i Sverige?

 MVH / Peter L.

10
Hej!
Vad du bland annat bör tänka på är:
1: Se till att ha Turbopumpen ( 16V-toppen kräver mer oljeflöde )
2: Smidda vevstakar till B230 krävs om du inte vill få ett "manligt" motorras. ( finns för runt tusingen styck nya )
3: Kolvar ? Volvo´s kolvar håller ganska bra, men med så mkt effekt så kan en liten spikning räcka. (har själv nästan 400hk 16V med std-kolvar)
4: De flesta Volvo-block håller till det du vill uppnå, men kylda kolvar tackar man gärna ja till  ;)
5: Finns mkt mer man bör tänka på, men kan ju inte komma på allt messamma  8)

 Lycka till!

 MVH / Peter Lorenz

Sidor: [1]