Folkraceshop - Billiga delar till din folkracebil  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Misse

Sidor: [1]
1
Saab / SV: Lätta Saab svänghjul?
« skrivet: juli 16, 2017, 17:47:20 PM »
Satte ett i svarven när jag ändå grejade med kopplingen på min 900 brukis,  blev drygt 5 kilo nånting. Lagom.




 

2
Volvo / SV: Hur viktigt är det att ventilspelet är absolut rätt?
« skrivet: juli 16, 2017, 17:39:17 PM »
Jag har alltid klippt sönder läskburkar. 0.08 mm. Som storlek av en gammal krona och lagt under den översta brickan. På B230 så har jag ofta haft 0,2-0,3 mm spel på en halvtrimmad brukis. Ingen förändring efter några tusen mil.

3
Volvo / SV: 530 topp planad tre millimeter, onödigt mycket?
« skrivet: januari 04, 2017, 01:18:12 AM »
Bara filat gasspjäll annars lh2.4 som det var. 2,5 avgas utan kat.
 Har testat lite olika. 5,1 mm planad klart piggare än 3,1 mm. Har varit i mina plågade bruksbilar/slitvargar. 8finns nån e85snubbe som planat 7-8 mm för att få vettig bränsleäcklonomi)
Just denna använde jag till  skrotbilshämtning åt en bilskrot så den plågades verkligen med en massa fullgas och högt varv jämt. Och när den gick tomme kunde jag hålla plattan i mattan 10 mil utan att lyfta pedalen en sekund. 
Med bara bf95 gick det inte att köra pga spikningarna, var tvungen att ha 1/3 e85 för att slippa dom. Körde oftast på hälften eller enbart e85. Med ½ e85 gick det att klara sig på 0,8 vid gubbkörning långt i typ 85-90 knyck.






 '

4
Volvo / SV: 530 topp planad tre millimeter, onödigt mycket?
« skrivet: september 28, 2016, 02:48:38 AM »
Hade förut en b230 -89 vars 530-topp jag planade 5,1 mm. Småportad med V-kam och gick bra. 1/3 e85 i soppan räckte för att hindra spikningar.
Pigg & glad motor!  :)



 

5
Säljes / SV: Massor av Folkraceprylar
« skrivet: augusti 31, 2011, 00:03:36 AM »
Nåt ungefärligt pris på Mikunisarna?  Är det 40 millimeters?

6
Övriga / SV: Dubbla su/stromberg på fåårrrd 16 v..
« skrivet: april 25, 2008, 20:29:01 PM »
Sorry,skrev fel.  Menade givetvis fords 8-ventilers DOHC som det dräller av på skroten i 90-tals Sierror m.m

Fördelare menade jag adoption av äldre mekanisk fördelare på den nyares plats i toppens kortände  :P :P :)

7
Saab / etanolsaab 2,3...
« skrivet: april 02, 2008, 02:00:27 AM »
Hej... :)  Vet inte om detta är rätt forum att fråga, men folkräjjs-människor brukar ju veta en massa pga allt testande/experimenterande :P :P ;)

  Tänker sätta ihop en Saab bruksbils högkomp 2,3 icketurbo E85-motor.

Vet inte mycket om just saab......och undrar om någon vet vilken topp som har bra planingsmöjligheter, hyfsat flöde och vilken märkning/kännetecken den har, och vilka org-kamaxlar som är piggast osv...

Nåt annat spec att tänka på?

Hörde nåt om att att 2,0 från -86 hade bäst kammar, stämmer det???

Är det nån speciell årsmodell på 2,3block som är sämre/bättre???


Har tillgång till en bra skrot så jag kan välja en massa för att få ihop nåt billigtÅbra....


Okunnige jag e tacksam för svar.... :-*

8
Övriga / Dubbla su/stromberg på fåårrrd 16 v..
« skrivet: mars 30, 2008, 22:15:42 PM »
Hej :)
Är det nån som har nån tanke/ide om vilken/vilka bilar jag ska ta 2 su/stromberg förgasare ifrån ?????

Ska göra eget dubbel-insug som ska sitta på en vanlig ford 2-liters 16ventilare, lite portad  med hyfsat högt komp.  Originalkammar.

Tacksam för tankar :D....

Sidor: [1]