Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - jimbos

Sidor: [1]
1
Saab / SV: Singel förgasare
« skrivet: februari 24, 2016, 15:06:25 PM »
Tanken är plana toppen saabs ex-grenrör och slipad kam ev Peugeot ståltryckare.
Priset på en singel weber och saab dubbel förgasare är ungefär samma, mindre jobb med orginal.

2
Saab / SV: Singel förgasare
« skrivet: februari 23, 2016, 11:40:24 AM »
En stromberg 175cd om jag inte gissar fel.

Vad skulle jag satsa på istället nytt insug med dubbla stromberg 150cd eller svetsa om insuget till en singel weber 45dcoe

3
Saab / Singel förgasare
« skrivet: februari 22, 2016, 00:26:16 AM »
Hur  långt räcker singel förgasare  på en h-motor.

4
Saab / SV: 16v Vs. 8v
« skrivet: mars 02, 2011, 14:57:55 PM »
måste återgå till ursprungsfrågan lite...
varför kör alla rallycross saabar 2150 med 8v topp istället för 16v. är det nått som står i reglementet.

5
Saab / SV: 16v Vs. 8v
« skrivet: februari 27, 2011, 19:27:58 PM »
bygget kommer bli b202 långmotor
2,3 vev och kolvar
b202 stakar
2,3 långtopp planad ca 1,5
hårdare fjädrar
vassare kam
mekaniska lyftare
extraktor
hemma byggt insug
2xweber 45

har allt utom kammen.
vill kontakta nån som är "provs" på toppar så kan säga om det är värt att lägga pengar på toppen
eller om den räcker.
insuget tror jag inte är nån begränsning.

låter det bra som ett planerat debutant projekt.




6
Saab / SV: 16v Vs. 8v
« skrivet: februari 26, 2011, 10:22:55 AM »
väldigt intresant sida www.topplocksverkstan.se . mycket matnyttigt.
har letat runt efter nån som kan porta en topp "billigt" helst i södra sverige.
hittar måna men inte många som skriver nått om saabs 16v toppar bara 8v topp.
har ni nått tips på vem jag ska vända mig till?

7
Saab / SV: 16v Vs. 8v
« skrivet: februari 21, 2011, 20:22:18 PM »
kanon information.
fler sidor med information för nybörjare om sugtrim. gärna mer utförliga med lite matematik m.m.
engelska är jag bra på.
man kan ju börja med standard topp och porta sig fram. skrotarna översvämmar ju av både kort och långtoppar.


8
Saab / SV: 16v Vs. 8v
« skrivet: februari 20, 2011, 14:58:58 PM »
det kan stämma bra det. men vad flödar en värportad 8v topp med stora ventiler. i rallycross räcker dom till 200 hk i en 2,1 motor.
men vad hadde en 2,1 16 saabmotor räckt.

9
Saab / SV: 16v Vs. 8v
« skrivet: februari 19, 2011, 11:48:34 AM »
men va kan en välpreppar 8v topp den i första inlägger ha för cfm flöde el 2,3/2,1 topp flödar ca 200 insug 170 avgas.

en omslipad kam har annan duration eller vad det heter betyder det att den lyfter mer också eller det är 2 helt olika saker??

10
Saab / SV: vem borrar billigast
« skrivet: februari 16, 2011, 15:42:19 PM »
måste lyfta denna fråga.
var i skåne kan man få ett b202 block porrat till ett rimligt pris.

11
Saab / SV: 16v Vs. 8v
« skrivet: februari 16, 2011, 13:36:51 PM »
ok vart får man tag i mekaniska lyftare billigt?

12
Saab / vem borrar billigast
« skrivet: februari 14, 2011, 12:54:57 PM »
funderar på att borra upp cylindrarna i min b202.
var kan man borra billigast med bra resultat.
skriv gärna flera alternativ skriv vart i sverige det är hur det blev samt vad det kostade.

bor själv i skåne är ju väldigt dyrt att posta ett motorblock. även svårt att få ner i brevlådan.

13
Saab / SV: 16v Vs. 8v
« skrivet: februari 14, 2011, 10:37:51 AM »
två frågor till.
vem säljer dom värsta/bästa kammarna till 16v.
nån som har räknat ut längd vinkel diameter m.m. till insuget för bästa flöde till en 16v motor med förgasare(2x2port)


14
Saab / SV: 16v Vs. 8v
« skrivet: februari 12, 2011, 18:48:04 PM »
har nu läst igenom nästan hela forumet för saab.

en tillägs fråga om man planar en 16v top efter konstens alla regler, vilken är då att föredra?

vilken topp har bäst flöde?

15
Saab / 16v Vs. 8v
« skrivet: februari 12, 2011, 15:06:21 PM »
hej ny på forumet och i trimmvärlden.

frågan lyder vilken topp får man bäst efekt, prestanda, vrid med i en 2000cc motor.

1. en 2,3 16v orginaltopp med vassre kammar samt 2xweber.

2.en 8v topp portad,planad med större ventiler (ex 44x37) samt en vass kam och 2xweber.


för nackdela samt vilka förgasare rekomenderas.

tack i förväg.







Sidor: [1]