Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Stormen

Sidor: [1] 2 3 4
1
Volvo / SV: Hjälp med kam till volvo
« skrivet: juni 06, 2010, 23:19:19 PM »
"Fyrans insugsventil 2,4 mm öppen är måttet som används när man justerar in en VOC-motor, i dom åker vi med H-kam."

Taget från Svenska 200 klubben, har dock inte ställt in någon själv, så vet inte om det stämmer.

2
Bygga / SV: Dragande rörbock
« skrivet: januari 03, 2010, 16:57:13 PM »
Vad blir det för skillnad på resultatet?

3
Köpes / SV: vw 1500 typ3
« skrivet: december 24, 2009, 00:39:20 AM »
http://come.to/nyronen

Finns där, vet dock inget alls om honom/företaget, aldrig haft med honom att göra. Men det finns det väl andra som har förmodar jag.

4
Volvo / SV: ajdå...
« skrivet: september 09, 2009, 16:21:57 PM »
Beror väl på vad du tar för material, men jag skulle satsa på härdade brickor. Tror dom kan ta slut ganska fort annars.

5
Säljes / Volvo delar som ska bort!
« skrivet: september 01, 2009, 20:39:20 PM »
Vart lite stress med flytt och sånt, så finns lite saker kvar som ska bort.

Baklucka och huv från 245 GLT -85, pris: 0:-

4 svarta dörrar 740, pris: 0:-

TROR det vart en växellåda kvar, M47 från 240 med kardan, pris: 0:-

B23E med K-jet, från -84 300:-

Ska bort på lördag, kan hålla det till söndag ev. Annars skrotbingen. Så någon måste ta hand om motorn, för jag varken orkar eller vill bära den till skrotkontainern ;)

Står strax utanför Köping, 0702176396

6
Volvo / SV: ajdå...
« skrivet: augusti 26, 2009, 22:57:56 PM »
Som sagt, jag har egna brickor och bladmått, så det är lite andra förutsättningar. Inget stort jobb direkt, bara lite träligt.

7
Volvo / SV: ajdå...
« skrivet: augusti 20, 2009, 10:40:00 AM »
Hur går det för dig?

8
Volvo / SV: ajdå...
« skrivet: augusti 09, 2009, 14:43:49 PM »
Det är nog Volvo som gäller. Eller om någon skrot har lösa, fast det är väl inte så jättetroligt. Jag brukar plocka med brickorna när jag köper en kam, lika bra, så man har ett litet förråd :)

EDIT: Om du köper på Volvo får du gärna skriva vad dom kostar.

9
Volvo / SV: ajdå...
« skrivet: augusti 08, 2009, 23:02:29 PM »
Fel och fel. Som sagt så är lashcaps bara grovt, i alla fall när du har justering att ta till. Man kan givetvis slipa in lashcapsen för att ställa spelet, men det känns överkurs i det här fallet.

Får du inte ens in tunnaste bladet får du byta till en tunnare bricka och sen mäta igen. Låna av någon om du inte har själv, ska gå att köpa lösa på Volvo, men har inte gjort det själv. Har du några justerbrickor att låna för att mäta vet du i alla fall hur tjocka du ska ha sen. Och har du inget ventilspel har du förmodligen inte så bra komp heller, då det förmodligen inte ventilerna stänger helt.

När du mäter använder du två lämpliga blad. T.ex. 0.30 och 0.35 om det finns, annars får du byta ut den senare mot 0.30+0.05 (eller 0.40, skulle jag ha gjort) Om du kan föra in det mindre bladet är spelet större än det, kan du inte föra in det större bladet är spelet mindre än det, då har du lagom spel.
Du kan mäta dig fram till aktuellt spel genom att bygga ihop lagom med blad, när du hittat det som är aktuellt räknar du ihop bladen och ser vad du har. T.ex. 0.7, räkna bort 0.3 (eftersom det är rätt spel) = 0.4 Alltså ska du ha en justerbricka som är 0.4mm tjockare än den du har nu.

10
Volvo / SV: Insprutning
« skrivet: juli 15, 2009, 11:48:56 AM »
Det som finns till 240/740/940 som jag kan komma på är
-K-jet
-LH-jet
-Motronic
-Rex Regina

300-serien kör med LU eller LE jetronic, beroende på om det sitter lambdasond eller inte.

Ska man sen gå ut i den stora världen, utanför 80-tals RWD volvo, då kan man nog hålla på och lista hur länge som helst.

11
Volvo / SV: Insprutning
« skrivet: juli 14, 2009, 23:44:44 PM »
Finns väl dom som kör med LH-jet, men jag tror K-jet är vanligare. Lite mindre sladdar och boxar att hålla reda på ::)

12
Volvo / SV: Insprutning
« skrivet: juli 14, 2009, 11:25:50 AM »
Jo, höjer du trycket får du in mera soppa. Går att klämma ihop original BTR för att ställa på trycket, men det är lite svårt att backa tillbaka om det blir för mycket :) Helst ska man ha en justerbar BTR så man kan ställa trycket upp och ner bäst man vill.

13
Volvo / SV: Insprutning
« skrivet: juli 14, 2009, 00:04:07 AM »
Men de äldre analoga L-jetronic(LE,LU osv) borde ju vara simpla, de har ju inga chip.

Det beror på vad du menar med simpla. Du har en hel drös med resistorer i komparatorkretsar som du ska ändra på om du vill ändra något i boxen. Och bosch är väl inte direkt generösa med scheman och förklaringar :\
Dom som kan K-jet kan få det att gå bra, sålänge man inte bottnar bränslehuvudet = dyrt.

14
Övrigt / SV: mått på volvo amazon
« skrivet: juli 12, 2009, 13:07:26 PM »

15
Bilder och filmer / SV: -ja tro att du ha lasta biln´lit långt fram
« skrivet: juli 10, 2009, 09:57:15 AM »


Jo, tack. Vet hur det känns ::)

Bilen var i stort sett tom, så jag tog bara första bästa spännband jag hittade. Köp inte på billiga nisse, dom är töjbara :P
Kände att bilen inte satt fast, men var inte läge att stanna just då. Bromsade inför sista fartguppet innan planerat stopp och då gick det som det gick... Stannade bredvid en garagelänga och han fan knappt ut ur bilen innan det kommer en gubbe och ska in i sitt garaget. Han var inte mycket värd just då :-X
Även motorn var urplockad, så vi var några som lyfte tillbaka bilen på släpet igen. Säkrades med äkta biltema spännband 8)

Sidor: [1] 2 3 4