Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - LAPPISimon

Sidor: [1] 2
1
Volvo / SV: Rost på kamaxel
« skrivet: november 02, 2014, 15:56:15 PM »
slipa bort det med smärjelduk bara  :D

2
Övriga / skillnad på spanska och italienska weberförgasare?
« skrivet: maj 03, 2014, 00:33:48 AM »
 :help: som rubriken lyder,är det någon skillnad på spanska och italienska weberförgasare? passar allt skit mellan dom?
pratar nu om 45-50 dcoe modellerna. :)

3
Volvo / SV: Inställning Timo trimkam 13.10?
« skrivet: april 23, 2014, 12:26:23 PM »
dom kör ju med den kammen i deras lh 2.4 koncept... funkar jävligt bra med ett soppachipop till tror jag:-)

4
Köpes / FIA godkänd stol.
« skrivet: april 22, 2014, 23:41:49 PM »
söker FIA godkänd stol. i bra skick, för en billig peng. :)

5
Volvo / SV: fajs b230
« skrivet: april 22, 2014, 22:37:21 PM »
fint att man kan va till hjälp ibland  :)

6
Volvo / SV: fajs b230
« skrivet: april 21, 2014, 20:53:04 PM »
du lär ha ett synkreglage mellan förgasarna till att börja med. sen brukar jag sätta ett plattjärn eller fyrkantsprofil från en bult "jordpunkt" på blocket mitt under förgasarna och fästa höljet till orginalvajern i. sen klipper du av plutten längst ut på vajern och mekar ihop en mojäng så du kan fästa den i synkreglaget, sen sätter du ett sånt där vajerlås med en bult i på vajern så den sitter kvar.

sjukt dålig på att förklara men håppas du fatta :D

7
Volvo / SV: volvo 940 el problem och bränsle problem
« skrivet: april 04, 2014, 21:51:35 PM »
Plana 2,5 millimeter eller mer ::) Större insugsventiler tycker jag e onödigt med så små förgasare men sätt i 38mm avgas och kör med extraktorgrenrör och porta så kanalen stämmer med packningen/ grenröret :laugh:,
2,5" el 3" rör hela vägen bak med en dämpare längst bak skulle nog jag satsa på. 
Hårdare ventilfjädrar kan va bra om man åker med mycket lyft och gillar att VARVA >:D 
Kör med 3,73 för då slipper du lägga i 3:an. sedan svetsar diffen O0  .detta e vad jag skulle gjort >:D

för kortare lägen så förlänger du typ 20mm under kulan på spaken.

jag skulle valt 2 fajs 45 framför dubbla orginal men beror ju på hur resten av motorn ser ut :)

har aldrig handlat på finess med bara hört gott därifrån så det verkar riktigt bra, priserna är ju rimliga också ^-^

ang svänghjulet så om du är orolig att det ska smälla får du väl valsa te en 12 mm plåt och sätta runt svänghjulet eller nåt? :)

och viktigast av all kapa fjädrarna bak 2 varv och ca 130 kg ballast och en sjujävla tung gasfot!! >:D

8
Volvo / SV: volvo 940 el problem och bränsle problem
« skrivet: april 04, 2014, 12:04:27 PM »
bort med all el! sedan sätter du i en 8v motor och fördelare med brytare och sedan förgasare. sedan drar du + till spolen och minus på kondensatorn från spolen.  och + te startmotorn och inte att glömma är mekaniska soppapumpen på blocket.  :goodluck: ^-^

9
Volvo / SV: bakelit mellanlägg på bränslepump?
« skrivet: april 04, 2014, 11:53:26 AM »
ok då får jag leta fram en sån :-)

10
Volvo / bakelit mellanlägg på bränslepump?
« skrivet: mars 30, 2014, 01:15:37 AM »
hoj ska skruva dit mekpump på min b230, men jag har inte det där bakelit mellanlägget som sitter där orginal. kan jag skita i den? är den bara för att avleda värme eller för att spacera ut pumpen? :help:

11
Volvo / SV: fördelare från volvo 240 på 940.
« skrivet: februari 21, 2014, 22:11:22 PM »
Fan! då blir det webrar och mektändning O0

12
Volvo / fördelare från volvo 240 på 940.
« skrivet: februari 20, 2014, 20:47:55 PM »
Hoj! jag har tvärt bestämt mig att få bort det där jä..la varvstoppet på volvo 940 :arg: har funderat på att ta aggregataxel och en fördelare från en volvo 240 -89 och frammåt "lh 2.4" då man ska kunna sätta i nån rotor som inte bryter, (vilken rotor)?
frågan är ju nu om bränsleboxen kommer lira ihop med fördelaren?( bara att förlänga kablarna från orginal?)
Rätta mig om jag e galen!

tacksam för MASSA svar  :D               

13
Volvo / SV: B23A, bytt topp å kam motorn knackar på höga varv...
« skrivet: januari 12, 2014, 21:04:21 PM »
kammen är felinställd! blir några grader fel när man planar toppen

14
Bygga / volvo 740. sänka MYCKET bak?
« skrivet: januari 08, 2014, 22:59:27 PM »
hoj. har kapat 2 varv bak och är inte helt nöjd skulle villja ha ner den lite till bak. så frågan är, kapa ett varv till eller bygga ner fjädrarna och dämparna i bärarmarna?  hur  gör ni? :help:

15
Köpes / volvo gt6 kam sökes!
« skrivet: december 12, 2013, 21:25:01 PM »
tjenare skulle haft en gt6 kam till nya bygget  O0 ingen som har???
kan lägga mellan en vx3 om man vill  :)

Sidor: [1] 2