Folkraceshop - Billiga delar till din folkracebil  

Nyliga inlägg

Sidor: [1] 2 3 ... 10
1
Volvo / SV: Volvo 850 GLT trimning
« Senaste inlägg av Hugo bengtsson skrivet maj 09, 2019, 22:44:54 PM »
Kammen ska ge 15-20hk och om jag sen Chippar och jämnar till allting för bättre flöde och grövre avgas borde jag alltså ha nästan 200hk
2
Volvo / SV: Volvo 850 GLT trimning
« Senaste inlägg av sleepy_ skrivet maj 09, 2019, 21:25:27 PM »
Högre kompa ger säkert lite frågan är hur mycket man kan ta om man även byter kammar innan kolvarna och ventilerna tar i.
Har inte trimmat någon sådan motor själv men gissar att insuget stryper ungefär samtidigt som toppen så jämna till allt utan att förstora i onödan sedan om du har tillgång till saker för det ett sätesjobb och 30gr bc på ventilerna.
Ett bättre grenrör är ju inte heller fel.

Men vassare kammar grövre avgas utan katalysatorn och rensa bort luftbox mm med ett bra chipp borde ge minst 20hk till iaf (så 190 om den nu ger 170 org)utan att lyfta undre delen av toppen
3
Volvo / SV: Volvo 850 GLT trimning
« Senaste inlägg av Hugo bengtsson skrivet maj 08, 2019, 23:24:55 PM »
Går den att plana och porta så att det blir någon märkbar skillnad
4
Volvo / Volvo 850 GLT trimning
« Senaste inlägg av Hugo bengtsson skrivet maj 08, 2019, 23:02:34 PM »
Hej
Jag undrar om det är någon som har trim tips till en Volvo 850 GLT.
Jag har funderat på att köpa en kam och nåt chip.
Hade tänkt mig runt 200hk
Tack
5
Volvo / SV: B230A Råd inför bygge
« Senaste inlägg av sleepy_ skrivet april 14, 2019, 18:05:59 PM »
Det jag ser som största strypningen är kamaxeln.
Den kommer till stor del bestämma effekten och registret.
Sitter det i budgeten så är en kamaxel mer värd ur effektsynpunkt än extraktorgrenröret. 
Putsar man bara jutkanter och gärna jämnar till hyllan runt styrningen sen rundar till innerradien lite på avgas räcker toppen rätt långt.
30gr bc på ventilerna är enkelt att få till och sedan plana den 3mm.
Den kombon med stora halsringar och en vass kam ger rätt injusterad 180hk iaf.
6
Volvo / B230A Råd inför bygge
« Senaste inlägg av Robert_Svensson skrivet april 12, 2019, 12:25:53 PM »
Hej ny här på forumet och ganska ny vad det gäller trimning. Min plan är att trimma upp min gamle 740 från -86 med:
Dubbla 45 FAJS + Weber insug + BTR
Extraktor grenrör 4-2-1 + 2.5" resterande avgasrör
531 topp med vx3 kam eller liknande.

Har kollat lite på att kanske porta/plana toppen men vet ej hur mycket som behövs eller så så tänkte vända mig hit för att höra lite.
Kommer det bli någon vidare effekt på detta recept? Är det något speciellt jag behöver tänka på när jag trimmar sugmotor?

Vore jättetrevligt med några svar  :)

7
Bygga / SV: saab 93 2,0 vilka kablar ska andvändas?
« Senaste inlägg av Micke1970 skrivet mars 15, 2019, 17:53:18 PM »
Ingen som vet i detta forum ??

Behöver jag dra en separat kabel till startmotorn ?? 
8
Köpes / Plex rutor och dörrsida
« Senaste inlägg av Skerty skrivet mars 12, 2019, 06:19:33 AM »
Hej söker Plexi bakruta och båda sidorutorna bak till 740 och även en dörrsida för förardörren till mitt folkrace bygge :)
9
Bygga / saab 93 2,0 vilka kablar ska andvändas?
« Senaste inlägg av Micke1970 skrivet mars 11, 2019, 07:46:15 AM »
Hej finns det någon kunnig om att koppla el på en saab 900/9-3 jag är mycket tacksam för hjälp då jag har sökt på nätet men inte hittat något
10
Köpes / SV: Letar efter bakaxel till volvo 244 gl 1988 inom skåne!
« Senaste inlägg av sleepy_ skrivet mars 01, 2019, 00:15:02 AM »
Du kan nog ta valfri 240 Axel från 85 eller nyare.
Alla äldre passar men saknar givare för hastighetsmätaren.
Även medbringaren kan vara mindre på äldre axlar men den går flytta över om du har en rasad Axel mer så.
Sidor: [1] 2 3 ... 10