Folkraceshop - Billiga delar till din folkracebil  

Nyliga inlägg

Sidor: [1] 2 3 ... 10
1
Köpes / Köpes volvo b230 trim
« Senaste inlägg av Skerty skrivet december 09, 2018, 16:46:45 PM »
Önskas köpa en 13:10 kamaxel eller om ni har någon bättre till en b230 insprut med 531 topp.
Har ni ni några bättre kolvar att sälja kan även de vara av intresse :)
2
Volvo / SV: Strokning
« Senaste inlägg av Autorep skrivet december 01, 2018, 20:49:56 PM »
Fick hem min honings maskin så är det bara att köra, det är en Sunnen CV 616
Se youtube
https://youtu.be/YaFgjmiiIFA
3
Bygga / SV: torkare volvo 240
« Senaste inlägg av sleepy_ skrivet november 28, 2018, 11:25:19 AM »
Det behövs väll bara en plus kabel via brytare till valfritt läge på torkarmotorn?
4
Bygga / torkare volvo 240
« Senaste inlägg av Rille_123 skrivet november 27, 2018, 22:14:40 PM »
behöver hjälp med hur man kopplar in torkarmotorn på volvo 240 -90a, vad behövs? ska sitta på brytare =)

5
Köpes / SV: Volvo toppar
« Senaste inlägg av Autorep skrivet november 14, 2018, 18:30:00 PM »
Har fått tag i cheva big block och volvo b18-20 toppar och en 531
6
Volvo / SV: Byta tändsystem b230 lh.24
« Senaste inlägg av S.Eriksson skrivet november 09, 2018, 17:13:50 PM »
Nä det va en liten tanke bara eftersom bilen har varit matad med webrar o grejer förut men nu har jag gjort bilen nästan original igen men har lyckats fått svänghjulet nån hålbild fel så den går som en åsna just nu! Tänkte slippa ta ner låda igen 🙄
7
Volvo / SV: Byta tändsystem b230 lh.24
« Senaste inlägg av sleepy_ skrivet november 09, 2018, 15:49:41 PM »
Med lh2.2 kan man göra det.
Tror dock inte det är lika enkelt på 2.4 men det finns ju vettiga chipp mm till 2.4 så varför vill du inte använda org tändningen?

Dock går det väll alltid bara koppla bort tändspole fördelare i toppen mm men i övrigt låta allt sitta kvar bara det att det inte används till att ge gnista.
Sen stoppa dit en fördelare och köra vet inte om man får några felkoder då dock och varvstoppen finns ju kvar vilket som. 
8
Volvo / Byta tändsystem b230 lh.24
« Senaste inlägg av S.Eriksson skrivet november 08, 2018, 21:59:09 PM »
Tjena tänkte kolla om någon vet om det går att slänga dit ett brytarlöst tändsystem från en 740 från 85 i en 940 b230fb med lh.24? Gå det tro eller skiter det sig på grund av vevaxelgivaren? Om den styr sprutet också?
9
Volvo / SV: B230f recept
« Senaste inlägg av sleepy_ skrivet oktober 23, 2018, 17:22:11 PM »
Bränsle och tändning delen på lh 2,2 är helt separerade det enda bränsle boxen behöver är tändsignal så den vet varvtalet man kan ta bort hela tändnings biten och använda en brytarlös fördelare för b230a med förgasare från tidiga 740 sen trigga bränsle boxen från ett stift på tändslutsteget  (osäker vilket det var)
Då har man en tändning som går modda och utan varvstopp lyckas man sedan få en bränsle box chippad med högre varvstopp kan man ju labba med större spridare lmm osv.
Gällande kammarna så brukar lyftet vid 1mm vara angivet det säger mer än vid ventilspel.
Där har
Fs122 250gr
Månen8 260gr
Fs129  265gr
Fs300 271gr
Fs296 276gr
Om jag minns rätt dock säger det inte allt men bästa jämförelsen utan att få ett riktigt kamkort
Men månen8 brukar gå få att lira hyfsat med originalrelaterade grejjer men sen blir dom väldigt klena på låga varv även med bränsle tändning mm hyfsat rätt.
10
Volvo / SV: B230f recept
« Senaste inlägg av Robbha skrivet oktober 23, 2018, 15:06:22 PM »
En 530 är död vid 10-11 mm och då flödar den ca 155cfm och det ökar inte även om lyftet ökar till 18 mm så är det ca 155cfm iallafall om inte innerradien blir fixad då kommer flödet och man har nytta av en kam som har mer lyft.

Jag håller på porta toppen så flödet kommer antagligen öka.

Kanske har hittat ett sätt att hölja varvstoppet också.
Sidor: [1] 2 3 ... 10