Folkraceshop - Billiga delar till din folkracebil  

Nyliga inlägg

Sidor: [1] 2 3 ... 10
1
Säljes / Ny slipad b230 vev
« Senaste inlägg av Autorep skrivet september 20, 2018, 14:05:29 PM »
Den är slipad 0,25 på vev och ram
ring mer info
0705507360
2
Bygga / SV: Sänkning, viktning och vinkling av bakaxel 945
« Senaste inlägg av Guzmanxy skrivet september 19, 2018, 12:29:27 PM »
The important thing that I realized is that this site is a very knowledgeable web site to share information very much.
3
Volvo / SV: ventilsäten i alu
« Senaste inlägg av Autorep skrivet september 17, 2018, 21:36:39 PM »
Jo såg det nu, men jag använde 390 som jag slipade radi på efter som jag får med området utan för sätes ringen  planat och väggen i förbränings rummet men det tar ju tid även med motor drift till miran.
Då går det mycket fortare med cnc fräsen iallafall om ventilen är i linje med cylindern lite värre är det med v8 toppar eftersom de är vinklade
4
Volvo / SV: ventilsäten i alu
« Senaste inlägg av sleepy_ skrivet september 16, 2018, 00:04:10 AM »
Stålet finns i mirakatalogen tror på samma sida som 390 och andra stål med endast en vinkel och är en utvändig radie med 39gr avslut på ventilsidan så att säga.
Köpte det och endel andra stål som Erland Cox rekomenderade på sävarturbos forum.
Men som sagt en datastyrd fräs är svårslagen det tillsammans med flödesbänken så kan man ju prova fram det bästa går ju även spackla igen ett förbränningsutrymme efter man fräst så kan man börja om från ett mindre och så får man samma kanaler så detbara sitter i förbränningsutrymmet om man jagar det optimala för en viss kanal/ventil
94 var jag 3 år gammal :)
5
Volvo / SV: ventilsäten i alu
« Senaste inlägg av Autorep skrivet september 15, 2018, 21:04:40 PM »
När jag kör med fräsen så får jag radi 30 (60 dia) på avgas och 35 (70 dia) på insug och ändå innanför packningen.
357 är inget stål som jag känner till 390 där i mot. Det är för att fräsa för sätes ringar.
Jag köpte första miran runt 94 och innan hade jag stenar malte månson
6
Volvo / SV: ventilsäten i alu
« Senaste inlägg av sleepy_ skrivet september 15, 2018, 18:56:23 PM »
Läste igenom tråden och man blir lite avensjuk på maskinparken :angel:
Jag kör ner med miran typ som du gjorde på sidan 3 men med ett 357 stål då får man hyfsad radie om motorn har nog stor cylinderdiameter gör man en topp till typ en b21 elr liknande så får man ju leva med en 90gr kant om man inte skär sätet väldigt djupt
7
Volvo / SV: ventilsäten i alu
« Senaste inlägg av Autorep skrivet september 15, 2018, 17:51:21 PM »
efter som det är begränsad storlek på bilder här så lägger jag en länk till maskinisten där jag har bilder på lite topp jobb,
jag hoppas att det är ok. hittar inga forums regler   
bilder på toppen fräsning förbränningsrum 
8
Volvo / SV: ventilsäten i alu
« Senaste inlägg av sleepy_ skrivet september 15, 2018, 14:36:42 PM »
Hoppas det går bra för dig och du får arbete så det går runt :goodluck:
Hur tänker du med att radien blir liten när du kör med miran?
 det finns ju olika stål och sen kan man ju rita egna. Dock blir ju sista delen ändå gjort med roterande filen.
Det blir ju dock aldrig riktigt som när du gör det med CNC
9
Volvo / SV: ventilsäten i alu
« Senaste inlägg av Autorep skrivet september 15, 2018, 14:01:00 PM »
Körde med miran förut men gillade inte att radi blev så liten och nu får jag radi 6 i botten.

Håller på att bygga upp en motor renoverings verkstad och jag har nu bromsbänk för motorer, vevaxel slip, mira centronic, fördelarbänk, generator och startmotor bänk, flödesbänk, cylinderborrmaskin och för hening suport svarv, fräs, cnc fräs, planslip och mig, tig ac/dc maskin esab, osv......
 och kör eget som reparatör på indistrin och kvällsr och helger i verkstan med motor eller topp renovering
10
Volvo / SV: ventilsäten i alu
« Senaste inlägg av sleepy_ skrivet september 15, 2018, 09:39:28 AM »
Skulle vara trevligt att ha tillgång till sånna maskiner och kunna skriva program mm :)
Själv (om man tar förbränningsutrymmet som exempel) brukar Ja köra med ett mirastål (tror det hette 357) inställt så det tar ut till kanten mot cylindern i längstled på toppen och ner mot sätet sen får man rita upp och fila så det tar lite längre tid.
Kör du även kanalerna med fräsen och är du åt/har någon firma som bygger motorer?
Sidor: [1] 2 3 ... 10