Folkraceshop - Billiga delar till din folkracebil  

Nyliga inlägg

Sidor: [1] 2 3 ... 10
1
Köpes / SV: Volvo toppar
« Senaste inlägg av Autorep skrivet november 14, 2018, 18:30:00 PM »
Har fått tag i cheva big block och volvo b18-20 toppar och en 531
2
Bygga / SV: camber på vw 1600
« Senaste inlägg av Margueritey skrivet november 12, 2018, 10:45:10 AM »
The important thing that I realized is that this site is a very knowledgeable web site to share information very much.
3
Volvo / SV: B23 12:1cr double 45 daily cam
« Senaste inlägg av Margueritey skrivet november 12, 2018, 10:44:48 AM »
What I know is that this site is a big data-sharing site, so I've researched more information to share with people outside.
4
Volvo / SV: Byta tändsystem b230 lh.24
« Senaste inlägg av S.Eriksson skrivet november 09, 2018, 17:13:50 PM »
Nä det va en liten tanke bara eftersom bilen har varit matad med webrar o grejer förut men nu har jag gjort bilen nästan original igen men har lyckats fått svänghjulet nån hålbild fel så den går som en åsna just nu! Tänkte slippa ta ner låda igen 🙄
5
Volvo / SV: Byta tändsystem b230 lh.24
« Senaste inlägg av sleepy_ skrivet november 09, 2018, 15:49:41 PM »
Med lh2.2 kan man göra det.
Tror dock inte det är lika enkelt på 2.4 men det finns ju vettiga chipp mm till 2.4 så varför vill du inte använda org tändningen?

Dock går det väll alltid bara koppla bort tändspole fördelare i toppen mm men i övrigt låta allt sitta kvar bara det att det inte används till att ge gnista.
Sen stoppa dit en fördelare och köra vet inte om man får några felkoder då dock och varvstoppen finns ju kvar vilket som. 
6
Volvo / Byta tändsystem b230 lh.24
« Senaste inlägg av S.Eriksson skrivet november 08, 2018, 21:59:09 PM »
Tjena tänkte kolla om någon vet om det går att slänga dit ett brytarlöst tändsystem från en 740 från 85 i en 940 b230fb med lh.24? Gå det tro eller skiter det sig på grund av vevaxelgivaren? Om den styr sprutet också?
7
Volvo / SV: B230f recept
« Senaste inlägg av sleepy_ skrivet oktober 23, 2018, 17:22:11 PM »
Bränsle och tändning delen på lh 2,2 är helt separerade det enda bränsle boxen behöver är tändsignal så den vet varvtalet man kan ta bort hela tändnings biten och använda en brytarlös fördelare för b230a med förgasare från tidiga 740 sen trigga bränsle boxen från ett stift på tändslutsteget  (osäker vilket det var)
Då har man en tändning som går modda och utan varvstopp lyckas man sedan få en bränsle box chippad med högre varvstopp kan man ju labba med större spridare lmm osv.
Gällande kammarna så brukar lyftet vid 1mm vara angivet det säger mer än vid ventilspel.
Där har
Fs122 250gr
Månen8 260gr
Fs129  265gr
Fs300 271gr
Fs296 276gr
Om jag minns rätt dock säger det inte allt men bästa jämförelsen utan att få ett riktigt kamkort
Men månen8 brukar gå få att lira hyfsat med originalrelaterade grejjer men sen blir dom väldigt klena på låga varv även med bränsle tändning mm hyfsat rätt.
8
Volvo / SV: B230f recept
« Senaste inlägg av Robbha skrivet oktober 23, 2018, 15:06:22 PM »
En 530 är död vid 10-11 mm och då flödar den ca 155cfm och det ökar inte även om lyftet ökar till 18 mm så är det ca 155cfm iallafall om inte innerradien blir fixad då kommer flödet och man har nytta av en kam som har mer lyft.

Jag håller på porta toppen så flödet kommer antagligen öka.

Kanske har hittat ett sätt att hölja varvstoppet också.
9
Volvo / SV: B230f recept
« Senaste inlägg av Autorep skrivet oktober 23, 2018, 12:05:57 PM »
En 530 är död vid 10-11 mm och då flödar den ca 155cfm och det ökar inte även om lyftet ökar till 18 mm så är det ca 155cfm iallafall om inte innerradien blir fixad då kommer flödet och man har nytta av en kam som har mer lyft.
10
Volvo / SV: B230f recept
« Senaste inlägg av Robbha skrivet oktober 23, 2018, 10:53:14 AM »
Problemet är att då man är fast med samma bränsle och tändmapp är det svårt att få den och gå skapligt och med den låga varvstoppen så är det inte lönt med en varvarkam dom bra motorer jag sett bromsas med liknande kammar ger toppeffekten vid 6-6500 varv och varvstoppen måste upp minst 500 helst 1000 varv över det för att det ska bli något register att tala om.
Vore det typ isbil skulle jag provat med månen8 vägbil typ en fs122 om det är folkraceshoppens kammar annars finns andra liknande profiler från andra kam slipare.
3mm kan man plana på 95 oktan iaf med tillfixat förbränningsutrymme är det orört är 3mm i högsta laget då man får köra låg tändning för att det inte ska spika så då bör man kunna justera den.
500-25000 kan en volvotopp kosta komplett (portad med ventiler fjädrar mm)det beror på hur bra den är gjord och till vilket syfte

Får prova fs122 och se hur de blir.
Edit: hur är FS129?
Sidor: [1] 2 3 ... 10