Folkraceshop - Billiga delar till din folkracebil  

Nyliga inlägg

Sidor: [1] 2 3 ... 10
1
Volvo / SV: Volvo felkoder
« Senaste inlägg av sleepy_ skrivet februari 13, 2019, 11:06:10 AM »
Går bilen som den ska eller börjar den gå dåligt i samband med att den sätter felkod?
113 säger ju kortsluten lambda eller styrboxfel.
Och 231 borde inte komma om felet var konstant (inte bara den koden iaf)
Är lambdan bytt utan skillnad så kolla över kablaget till den och ev kontaktdon mellan den och styrenheten även jordpunkter annars prova med en annan bränslebox ifall något där gett upp (rätt ovanligt men kan hända)
2
Volvo / SV: weber går inte på högfart.
« Senaste inlägg av sleepy_ skrivet februari 13, 2019, 10:59:12 AM »
Med dom munstyckena borde den gå mer åt det feta hållet dör den där oavsett belastning eller Kan du tomvarva mera? Någon skillnad om du pumpar på gasen så acc pumparna skickar på bränsle?
Smäller den i förgasarna då den dör av eller storknar den med ett bluddrande?
Och har motorn gått bra förut eller har du satt ihop delar som är sk okända?
3
Volvo / SV: weber går inte på högfart.
« Senaste inlägg av Dynamitfarsan skrivet februari 12, 2019, 18:37:40 PM »
Förlite bränsle eller förmycket luft.
4
Volvo / weber går inte på högfart.
« Senaste inlägg av totto skrivet februari 09, 2019, 13:27:46 PM »
min Volvo 240 gör mig galen!
 b230 405top lite till rättad i kanalerna planad 2mm. måne8 kam. ex-rör 2,5 tum avgas. weber 40.
 bestyckning. halsring 36. spridare 3.5. lågfart 55F8,  acc 45, huvud 160, luft 170, F16 f-rör. nålmunstycke 200 flottör mått 8mm.
 den går till typ 2500-3000 varv sen bara dör dem och så kommer den när man släpper gasen. har packat om förgasarna och blåst allt men inget hjälper. någon som vet felet? känns dumt att köpa en massa grejor på känn.
5
Volvo / Volvo felkoder
« Senaste inlägg av Nicksterr skrivet februari 04, 2019, 09:39:52 AM »
Hoppas få lite svar här bland vana Volvo åkare.
Har en 240 89a med sportigt filter framför kylarn och rensad kat.
Har en massa godis ligger så som vässad topp med större ventiler och annan kam, kjet insug med spridarhål , xrör osv.. Ska mappa orginalsprutet med guldboxar och 940 turbospridare.

Tänkte få ordning på felkoderna o få bilen o gå fel fritt innan jag sätter igång att vässa den.

Felkoderna jag får är 231 och 113 i blinkdosan.

Motorlampan tänds oftast när jag kör motorväg eller hastighet snabbare än 60-70. Kan gå en halv dag innan den tänds och ibland efter några minuter.

Det som är nytt är lambdan, tempgivare (sprutet), spridare (beggade, provat flera olika), Btr verkar sjysst. Avgasröret är helt och inga insugs läckage. Biltemas soppa pump och nytt soppafilter.

Någon som haft likande fel?

Mvh
6
Köpes / Köpes guldbox och trimchip
« Senaste inlägg av Skerty skrivet januari 07, 2019, 11:17:51 AM »
Någon som säljer en guldbox till 740? Gärna med bränsle och varvchip :)
7
Volvo / SV: Maskinbearbetning av block och vevaxel till en rallycross motor 2.4 l
« Senaste inlägg av Autorep skrivet december 31, 2018, 17:25:06 PM »
Har borrat och håller på att slipa vevaxeln.
Se youtube
Vevaxel slipning
https://youtu.be/IFxfkIDytF4
Honingen av cylinder
https://youtu.be/p1BbVjaFrAQ
8
Volvo / SV: B230 startar inte
« Senaste inlägg av Autorep skrivet december 29, 2018, 10:18:22 AM »
Ring mig
Noll 7 noll fem 5 o sju tre 60
Så ska vi se om jag kan hjälpa dig
9
Volvo / B230 startar inte
« Senaste inlägg av Antonfriberg skrivet december 28, 2018, 21:20:36 PM »
Tjabba. Har en 242a som busbil som nu vägrar starta. Finns inte en tillstymmelse till liv.

531 topp som är portad och planad 3mm.
46/38 ventiler
Fs300 kam.
Dubbla fajs 45or
Botten är standard.

Har kikat på stiften och 1a och 2a är blöta medan 3e och 4e är bågen längst ner på stiften smälta..

Har kollat så kamremmen inte kuggat.
Har gjort kompprov.
1a 7 i komp
2a 8 i komp
3e 11 i komp
4e 10 i komp

Det är ju inte optimalt men den bör ju starta, iaf tända?
Har bytt fördelare både brytare och brytarlöst. Tändkablar, stift, ja allt i tändväg.. prövat andra förgasare.
Men inte ett liv.

Den har gått ner sig över sommaren då den bara flyttats lite på.. började med att gå på 3 bur och va helt orkeslös.. men nu är den helt död..

Tänkte kolla om man kunde få tips om vidare felsökning.
Mvh Anton 
10
Volvo / Maskinbearbetning av block och vevaxel till en rallycross motor 2.4 l
« Senaste inlägg av Autorep skrivet december 24, 2018, 09:14:06 AM »
Har fått in ett jobb med att göra i ordning ett block och vevaxel.
Blocket ska borras till 97 mm med wiseco kolvar.
Veven ska strok slipas till 81.2 mm i slag, så det blir exakt 2.4 liter med andra ord en rallycross motor
Det kommer att sitta en 16 topp på den.
Sidor: [1] 2 3 ... 10