Folkraceshop - Billiga delar till din folkracebil  

Nyliga inlägg

Sidor: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Volvo / SV: Strokning
« Senaste inlägg av Autorep skrivet september 27, 2018, 14:31:23 PM »
kollade men hittade inget
du får slipa ner den till 49mm på vev tappen och använda b230 staken
12
Volvo / SV: Strokning
« Senaste inlägg av sleepy_ skrivet september 26, 2018, 20:16:31 PM »
Klassikern är ju b23 block och vev och slipa veven till 85 eller 86mm (bmw m10 lager för 86mm) sen använda b230 vevstakar och svarvade turbo kolvar.
Då du skriver 45mm är det någon speciell vevstake du tänker på då som passar?
Du råkar inte veta någon svensk återförsäljare som har lager för b23 vevstake och 1mm nerslipad vevtapp (58mm ytter och 53mm innerdia)
13
Volvo / bearbetning 530 förbränings rum
« Senaste inlägg av Autorep skrivet september 26, 2018, 13:33:21 PM »
14
Volvo / Strokning
« Senaste inlägg av Autorep skrivet september 26, 2018, 13:18:08 PM »
Från b230 gjuten original vev 49 mm och 80 mm i slag till 84mm men då behövs nya stakar och kolvar fräsas av vev tapp 45mm och då med std borr 96mm så blir det 2432cc
B230 marin vev med original slag på 86mm går att slipa till 88mm slag och då är vev tappen 45mm och med std borr 96 så blir det 2548cc

b18-20-21-23 vevaxel med 54mm vevtapp och 80 slag, går att slipa om till att det blir 89mm i slag men då behövs nya stakar och kolvar, vev tapp 45mm,

b18 med std borr 1981cc

b20 med std borr 2210cc

b21 med std borr 2367cc

b23 med std borr 2577cc

b30 med std borr 3315cc

men det gäller att hitta vevstakar och kolvar som matchar och sen kan det finnas andra saker som hindrar att man inte kan använda max stroke typ hur blocket ser ut om det går att slipa ur för vevstakarna.

b230 veven och 84mm med nya stakar 150 i cc mått och fräsa av kolvarna är inga problem men dock ej för turbo för det håller det inte för, 

så ser det ut när man slipar offset
https://youtu.be/oZ6Ms6ze1wA
15
Säljes / Ny slipad b230 vev
« Senaste inlägg av Autorep skrivet september 20, 2018, 14:05:29 PM »
Ny slipade Volvo vevaxlar b18-b20-b21-b23/230 även till andra märken ring för mer info

se film på Youtube

https://youtu.be/qGIEWmgz3Dw

Från 2000kr

0705507360
16
Bygga / SV: Sänkning, viktning och vinkling av bakaxel 945
« Senaste inlägg av Guzmanxy skrivet september 19, 2018, 12:29:27 PM »
The important thing that I realized is that this site is a very knowledgeable web site to share information very much.
17
Volvo / SV: ventilsäten i alu
« Senaste inlägg av Autorep skrivet september 17, 2018, 21:36:39 PM »
Jo såg det nu, men jag använde 390 som jag slipade radi på efter som jag får med området utan för sätes ringen  planat och väggen i förbränings rummet men det tar ju tid även med motor drift till miran.
Då går det mycket fortare med cnc fräsen iallafall om ventilen är i linje med cylindern lite värre är det med v8 toppar eftersom de är vinklade
18
Volvo / SV: ventilsäten i alu
« Senaste inlägg av sleepy_ skrivet september 16, 2018, 00:04:10 AM »
Stålet finns i mirakatalogen tror på samma sida som 390 och andra stål med endast en vinkel och är en utvändig radie med 39gr avslut på ventilsidan så att säga.
Köpte det och endel andra stål som Erland Cox rekomenderade på sävarturbos forum.
Men som sagt en datastyrd fräs är svårslagen det tillsammans med flödesbänken så kan man ju prova fram det bästa går ju även spackla igen ett förbränningsutrymme efter man fräst så kan man börja om från ett mindre och så får man samma kanaler så detbara sitter i förbränningsutrymmet om man jagar det optimala för en viss kanal/ventil
94 var jag 3 år gammal :)
19
Volvo / SV: ventilsäten i alu
« Senaste inlägg av Autorep skrivet september 15, 2018, 21:04:40 PM »
När jag kör med fräsen så får jag radi 30 (60 dia) på avgas och 35 (70 dia) på insug och ändå innanför packningen.
357 är inget stål som jag känner till 390 där i mot. Det är för att fräsa för sätes ringar.
Jag köpte första miran runt 94 och innan hade jag stenar malte månson
20
Volvo / SV: ventilsäten i alu
« Senaste inlägg av sleepy_ skrivet september 15, 2018, 18:56:23 PM »
Läste igenom tråden och man blir lite avensjuk på maskinparken :angel:
Jag kör ner med miran typ som du gjorde på sidan 3 men med ett 357 stål då får man hyfsad radie om motorn har nog stor cylinderdiameter gör man en topp till typ en b21 elr liknande så får man ju leva med en 90gr kant om man inte skär sätet väldigt djupt
Sidor: 1 [2] 3 4 ... 10