Folkraceshop - Billiga delar till din folkracebil  

Nyliga inlägg

Sidor: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Volvo / SV: Timo 12.2 kamaxel?
« Senaste inlägg av sleepy_ skrivet juni 14, 2018, 20:46:21 PM »
Med lite tur kan du hitta endel med bbl det kan hända att den tex går allt för fett vid 3-4000varv eller så och därför inte känns komma igång e-rören påverkar mycket där.
22
Volvo / SV: Timo 12.2 kamaxel?
« Senaste inlägg av S.Eriksson skrivet juni 14, 2018, 13:40:36 PM »
Okej! Har testat nu och bytt till något mindre halsringar! Ökade även TDC lyftet på insug 2 tiondelar mer än förut och blev bättre faktiskt 👍🏻 Fick dock gå ner ett steg i soppa! Ska bestycka bättre snart med bredbandslambda
23
Volvo / SV: Timo 12.2 kamaxel?
« Senaste inlägg av sleepy_ skrivet juni 13, 2018, 20:33:56 PM »
Nä då ska det inte vara något problem men tycker den borde börja dra tidigare än så om bestyckning mm är bra dock är det svårt att veta utan att åka bilen Då alla upplever saker olika.
En ky126 tror jag börjar dra senare än kg kammen en 128 är nog lite snällare
24
Volvo / SV: Timo 12.2 kamaxel?
« Senaste inlägg av S.Eriksson skrivet juni 11, 2018, 16:34:54 PM »
Okej! Insuget är ganska kort! Kl racing insug som sitter ihop. Trattarna sticker ut ungefär 60mm från förgasarna så inte så jävla korta ändå
25
Saab / SV: saab 900 med servo och B-motor
« Senaste inlägg av pluring skrivet juni 11, 2018, 12:45:07 PM »
jag tog h-motorns dubbel remskiva och skruvade på 3st lösa remskivor då stämde de med servon
26
Volvo / SV: Timo 12.2 kamaxel?
« Senaste inlägg av sleepy_ skrivet juni 11, 2018, 08:55:27 AM »
Den kräver ju endel varv för att ge någon effekt men är förgasarna rätt bestyckade mm så ska den börja dra vid 3-3500 finnas bra med effekt från 4000 och maxvrid vid lite över 5000.
Mindre halsringar hjälper nog inte mycket längre trattar gör större skillnad om du har några väldigt korta nu (med ett kort insug brukar weber original eller andra 60-70mm långa vara bra)
27
Volvo / SV: Timo 12.2 kamaxel?
« Senaste inlägg av S.Eriksson skrivet juni 09, 2018, 01:01:07 AM »
Går mest på höga varv! Kammen har jag ställt 0,8mm mer på insug, kör med 42 i halsring! Kan de hjälpa o sätta dit mindre halsringar? Börja dra riktigt bra runt 5000 varv! Under händer det inte så mycket
28
Volvo / SV: Timo 12.2 kamaxel?
« Senaste inlägg av sleepy_ skrivet juni 05, 2018, 00:21:14 AM »
Vad var fel på kg8 då? Vilken del av registret vill du ha mera effekt på?
29
Volvo / SV: Timo 12.2 kamaxel?
« Senaste inlägg av S.Eriksson skrivet juni 04, 2018, 18:29:54 PM »
Har kört med kg8 innan nu men den gav mig ingen körglädje alls!! :( dock har jag varit i kontakt med Kyrk nu och han kunde rekommendera Kyrk 128 kammen? Eventuellt Kyrk 126 men 128an va bättre på lägre varv
30
Volvo / SV: Timo 12.2 kamaxel?
« Senaste inlägg av sleepy_ skrivet juni 04, 2018, 16:03:08 PM »
Den är inte särskilt vass marginellt vassare än volvos H kam så det går hitta betydligt mera effekt med en värre kamaxel med den kombon sen beror det ju på vad bilen ska användas till men kammen kommer i det fallet att strypa det andra rejält om det nu inte sitter i en båt som aldrig varvar mer än typ 4500-5000
Sidor: 1 2 [3] 4 5 ... 10