Folkraceshop - Billiga delar till din folkracebil  

Nyliga inlägg

Sidor: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Säljes / SV: Div
« Senaste inlägg av Autorep skrivet oktober 18, 2018, 08:37:43 AM »
Kawazaki ninja 1000 1988 med byt motor till en zzr 1100 årsmodell ca 95-96 och förgasarna är byt, kommer från en kvaddad hoj som enligt skroten hade ca 800 mil på mätaren
Pris 10000kr prutat å klart

Zx12r 2001
Det sitter nya kåpor på den, går förjävla bra. Det som är att göra på den är att lacka den efter som färgen är sol blekt
Pris 22500kr

Honda trx680 Rincon 2010
Med riktiga kedjor från östersund kedjan
Pris 68000 såld är hondan
Ring för mer info 0705507360
22
Säljes / Div
« Senaste inlägg av Autorep skrivet oktober 17, 2018, 19:41:06 PM »
Motor audi s6 2001 v8 40 ventils motor pris 8500kr
Ventilslip m26 med chuck istället för spännhylsa, skick okänt pris 4500kr
Ventilslip m26 med mycket tillbehör, borrslips utrustning och många spänhylsor från tror att är från 4 mm eller 5 mm upp till nästan 20 mm, utrustning för slipning av vippor kan eventuellt kan utrustning för sidventilare följa med men till högre pris,
Ventilkastet ligger under toleras som står i instruktionsboken vilket följer med samt en låda med mer för vipparms slipning
Pris 15000kr 
Ventilsvarv att svarva ventiler med 2st fasta vinklar 30-45
Pris 4500kr
23
Säljes / Volvo 530 /531 toppar
« Senaste inlägg av Autorep skrivet oktober 04, 2018, 12:50:04 PM »
Ny renoverade med antingen original styrning eller brons
(k-line), mira frästa säten med Mira Centronic, ventiler slipade och planfräst.
Finns även till andra modeller.
ring för mer info
0705507360
pris ifrån 2500kr

Kan även porta och flödes mäta, plasta och svetsa om kanalerna även fräsa om förbränningsrummet se länk Youtube
https://youtu.be/Scv5waNl-2w
24
Köpes / Volvo toppar
« Senaste inlägg av Autorep skrivet oktober 01, 2018, 12:44:03 PM »
Köpes 530-531 evo 16v b20/18
Helst oportade
Ring
Noll7o55osju360
Peter
Autorep & Mek
25
Köpes / Vevaxlar b20-21-23-230
« Senaste inlägg av Autorep skrivet oktober 01, 2018, 12:38:57 PM »
Köpes
Ring
Noll7o55osju360
Peter
Autorep & Mek
26
Volvo / SV: Strokning
« Senaste inlägg av Autorep skrivet oktober 01, 2018, 11:37:36 AM »
Jag fick järn släpp.  :banghead: :doh:
Det stämmer att man kan ju inte flytta mer än 4,5 mm på en b23 vev för att kunna slippa ner den till 45 mm och få en ökning på 9 mm på slaget om man vill ha mer slag måste vev svetsas
 :read: Och jag har justerat motor volymerna i mitt första inlägg
27
Volvo / SV: Strokning
« Senaste inlägg av sleepy_ skrivet september 29, 2018, 19:22:10 PM »
Jag menar ju givetvis att man offsetslipar tappen så slipar du 4mm så tar du ju helst allt utom nån hundradels mm på insidan men tänker jag fel när jag säger att du bara kan flytta ut centrumet hälften av antalet  mm du slipar bort.
Slipar man tex en 50mm tapp till 40mm så är ju radien (från ytan till centrum alltså) 20 istället för 25 mm dvs halva måttet mot antalet mm man slipat bort.
28
Volvo / SV: Strokning
« Senaste inlägg av Autorep skrivet september 29, 2018, 09:49:33 AM »
Om jag minskar tappen så ökar inte slaget något 
Utan det är bara dia på tappen som minskar.
Det som händer när man offsett slipar är att man, räknar ut hur mycket man kan flytta cc måttet på vev tappen.
Vi säjer att jag ska slipa en marin vevaxel som har 86mm i slag och har en vev tapp på 49mm.
Om jag slipar ner vev tappen till 45 då har jag slipat bort 2mm på radien men det är fortfarande 86mm i slag.
Men om jag ställer in vevaxel slipen på att jag ska slipa en vevaxel med, vi säjer 94mm i slag då när jag börjar att slipa så kommer det att bara slipa på under sidan av vev tappen och typ 12 är tdc 6 är bdc och den första mm som slipas bort kommer att bara slipa mellan typ 7-5 nästa  mm kommer att slipa typ 9-3  nästa mm kommer att slipa typ 11-1 och sista mm kommer att slipa runt hela tappen och då har man en vevaxel som är strokad till 94 mm och en vev tapp med en diameter på 45mm
29
Volvo / SV: Strokning
« Senaste inlägg av sleepy_ skrivet september 28, 2018, 11:52:26 AM »
Hur tänker du när du säger 94mm slag?
Slipar man ner tappen 4mm flyttar man ju bara ut centrum 2mm men då går kolven ju 2mm längre både upp och ner så ökade slaglängden blir samma som antalet mm man slipar bort minus det lilla man tar längst ut på tappen för att få fin yta
Så en marinvev borde gå slipa till 90mm slag
En b20 b23 eller b30 vev 89mm med 45mm vevtapp.
Eftersom folk brukar begära 4-5k för en marinvev och antar du tar liknande pengar som andra firmor för en exenterslipad vev (3500-4500) så börjar prisskillnaden mot en nytillverkad smidd vev bli rätt liten.
Om det däremot gick få en b23 vev slipad 89 sen fanns org vevstakar från någon motor som var lätta att bearbeta så de gick sälja vevaxel och vevstakar för typ 5k +stommar och sen inte få mera jobb än man får med en vanlig 85mm vev för b230 vevstakar borde det ju finnas en marknad för det :)
30
Volvo / SV: Strokning
« Senaste inlägg av Autorep skrivet september 27, 2018, 23:54:55 PM »
Det är att slipa en marin vev offsett så att vev tappen blir 45mm istället för 49mm och då går man från 86mm i slag till 88 är då max slag.
Stakarna som jag har i tanke är det lite bearbetnings jobb på innan de är att montera, lill ända är för bredd och kolvbults hålet är 22mm måste ju honas upp till 23mm och staken har ett cc mått på 150mm vilket är 2mm kortare än orginal staken. Då blir det 2,54 liter motorvolym.
Eller bara slipa en orginal vev offsett och få 84mm  motorvolym enda som behövs att köpa är 4 st nya stakar och jag håller på att kolla upp det och vad jag behöver göra med de plus lager och p-sats
Ska se vad priset skulle hamna på om det är värt att jobba med det
Sidor: 1 2 [3] 4 5 ... 10