Folkraceshop - Billiga delar till din folkracebil  

Nyliga inlägg

Sidor: 1 ... 7 8 [9] 10
81
Köpes / Volvo bakaxelverktyg
« Senaste inlägg av thosan skrivet mars 24, 2018, 10:19:39 AM »
Köpes Volvo bakaxelverktyg.   även andra märken.  Eller få måtten på Volvos
Thomas
82
Övriga / Mercedec C200 varvar ej.
« Senaste inlägg av Coll skrivet mars 12, 2018, 20:11:45 PM »
Hej,
Försöker få fart på en C200 -94 Det mesta är utrivit vad gäller elsystemet. Motorn startar och går fint upp till ca:3000rpm där den har varvstop.
Ska tydligen bero på att det inte sitter kvar någon sensor på bakaxeln så motorn får ej reda på att bilen rullar?
Kan någon hjälpa till med hur detta kan kopplas bort på något sätt??? Motorn går ju riktigt bra så det är ju trist att plocka ur den...
83
Säljes / VOlvo B230. 2,5 l. 86 mm slag
« Senaste inlägg av Tommy J skrivet februari 19, 2018, 19:49:04 PM »
Volvo b230 förmodligen marine motor .  86 mm slag. Förgasare 531 topp
5000kr eler högstbjudande

0706665920
84
Saab / SV: Kamkedja på Saab H-motor
« Senaste inlägg av Busaren skrivet februari 15, 2018, 00:37:55 AM »
Man borde väl kunna markera med en penna eller något liknande så kan man ändå ta av drevet

-Busaren
85
Volvo / SV: V kam, behövs schimsa?
« Senaste inlägg av sleepy_ skrivet januari 29, 2018, 16:04:39 PM »
Är spelet fel blir det ökat slitage eller möjligt haveri oavsett kam profil.
Dock brukar bascirkeln vara ganska samma på alla originalkammar så med lite tur klarar du dig utan att ändra något du bör dock mäta och se.
86
Volvo / V kam, behövs schimsa?
« Senaste inlägg av Freddyvx3 skrivet januari 28, 2018, 20:35:52 PM »
Har köpt en v kam och tänkte köra med den ett tag, men måste man schimsa in ventilspelet på en original kam? B230f
87
Volvo / SV: Tips på mer trim till b230e
« Senaste inlägg av sleepy_ skrivet januari 24, 2018, 00:35:15 AM »
Om allt är injusterat så bra det går dvs kam tändning bränsle mm så ger den några fler hk än b23e motorn beroende på portningen.
Är det gjort en mild bra portning blir det bra är det filat på fel ställen eller för mycket blir det sämre än standard.
Är det en motor som sitter i nån bruksbil så är man tyvär ganska fast till rätt snälla kammar så länge K-jetet sitter kvar.
Är det typ folkrace så går det byta upp sig till en värre kamaxel om man kan justera till insprutet.
Men annars avgasbiten går ju förbättra ett extraktor och grövre avgas gör ju av sig.
Sitter standard luftbox mm kvar går det förbättra.
Är ventilsäten mm standard i toppen så blir det bättre av en mirafräsning slipning av ventiler mm.
Eller byta ut insprutet mot ett par 45er eller liknande då blir kamaxel valet mycket friare också mm.

88
Volvo / Tips på mer trim till b230e
« Senaste inlägg av linkan skrivet januari 22, 2018, 18:50:47 PM »
Tja har just nu en b230e som det sitter 405 portad å planad 2.9mm fs122kam. Men är sugen på mera effekt så har någon här tips på vad som mer skulle kunna göras och vad skulle ni uppskatta effekten på den som den står nu? :help:
89
Regler / Kysymyksiä
« Senaste inlägg av emppu skrivet januari 13, 2018, 18:01:03 PM »
Hei,

Kuka osaisi vastata suomeksi muutamaan kysymykseen?
Mieluimmin sähköpostilla: emppu.tuominen(@)phnet.fi
90
Volvo / SV: Tändnings problem 16v
« Senaste inlägg av sleepy_ skrivet januari 12, 2018, 06:58:19 AM »
Det ska fungera det går även med toppmonterad fördelare då lh 2,2 triggar från fördelaren (block monterad i 240 och toppmonterad i 740)
Vet dock inte vad man behöver i kablageväg och hur det blir med varvstopp.
Går väll annars (om allt ska göras budget) att fulmontera en fördelare fram på motorn typ på ett kam drev och göra något lagomt fäste finns ju dom som gjort liknande lösningar med fördelare från äldre audi 5or för att köra förgasare på volvos 5cyl från typ 850/v70
Sidor: 1 ... 7 8 [9] 10