Folkraceshop - Billiga delar till din folkracebil  

Nyliga inlägg

Sidor: 1 ... 8 9 [10]
91
Volvo / SV: Vevstakar
« Senaste inlägg av amazon67 skrivet december 07, 2017, 18:32:52 PM »
Lite fakta
92
Volvo / Vevstakar
« Senaste inlägg av amazon67 skrivet december 06, 2017, 22:20:34 PM »
Har haft B20 med enbart m stakar, så en fråga är den till höger på bild b20 Arvika, har inte sett så många alternativa b20 stakar tidigare, den är 13mm tjock som m-staken har 24mm kolvbult, tänkte då på "opelmärket" på staken.  Vet att b20 har en stake som är lika m staken men klen som bly.
93
Säljes / Isdäck 16"
« Senaste inlägg av stressfläkten skrivet december 03, 2017, 22:54:30 PM »
500kr styck.... 0707159032 peter (Lindesberg )
94
Säljes / GUSS bur samt grusdäck
« Senaste inlägg av stressfläkten skrivet december 03, 2017, 22:51:39 PM »
Ny Guss bur för volvo 142/242. 17 rör. 2000 kr.  Grusdäck i bra skick. 15" ,2 stycken Michelin.  500kr paret. 0706159032  Peter  (Lindesberg )
95
Köpes / SV: Folkrace opel
« Senaste inlägg av Börno skrivet november 30, 2017, 00:12:41 AM »
 ???

Ingen som har nåt vet nån?

Kan vara en rostig standard bil oxå.
Saknas motor å låda.
Bara axlarna sitter kvar inget måste.

Främst ascona/manta sökes
96
Saab / Tjenis Boys! är det någon som är expert på K-Jetronic systemet på Saab 900 8V Tu
« Senaste inlägg av Gava skrivet november 28, 2017, 15:37:10 PM »
Har bara en liten fråga ang rubriken, om styrtrycksventilen med vacumanslutning på en 900 8V turbo 1980, är lika som på en -84 8V Turbo, har en bild från en 80:a å det ser ut som de är "lika"?
Mvh Hasse
97
Volvo / SV: Fråga angående lashcaps
« Senaste inlägg av sleepy_ skrivet november 13, 2017, 05:16:09 AM »
Det är svårt att veta exakt vart man hamnar innan man har monterat ventilerna mm.
Iaf om man lejjer bort jobbet då det beror på hur djupt man skär sätena sen med ventilerna monterade kan man jämföra höjden och se innan man beställer.
Gör jag iordning en orginaltopp med slitna säten och styringar brukar ventilerna hamna över en mm lägre då man slipar bort en del och lägger ut sätena för att utnyttja ventilerna fullt ut)

Ventil brickor för volvos originaltryckare finns från ca 3,2 till närmare 5 mm så man har lite att spela på är det möjligt lägger jag dock i lashcaps för 3,30-3,70mm brickor då en tunnare väger mindre.
Har man inte tillgång till det får man köpa lite tjockare än man behöver och slipa ner dom till rätt mått.
98
Volvo / Fråga angående lashcaps
« Senaste inlägg av Freddyvx3 skrivet november 12, 2017, 22:24:39 PM »
Tänkte ta och stoppa in större ventiler i toppen men på folkraceshopen står det att ventilerna är 1,5mm längre än original och att man skulle behöva då mindre lashcaps när man kör med en kam från dom, och jag har räknat ut att jag behöver 0,5 mm lashcaps. Men det finns ju inte. Hur ska jag då lösa det?
99
Bilder och filmer / SV: Behöver du byta fläktrem?
« Senaste inlägg av Sanhumaner skrivet september 21, 2017, 07:14:27 AM »
I can not imagine what I would have come across, but it was good.
100
Saab / Kamkedja på Saab H-motor
« Senaste inlägg av Kulan skrivet september 14, 2017, 11:29:22 AM »
Hej, håller på riva en topp på en Saab 900 (H-motorn, b202I eller om det är b202L, i eller L är det då iaf,) har nån nåt bra förslag på hur man ska hantera kamkedjan?? Allt annat är ju som rätt fram, men just kamkedjan är jag nyfiken på, är det bäst att ta lös dreven och kattstrypa fast kedjan så den inte kan lossna från dreven eller har någon här nåt bra sätt att lösa detta på?? 🙂 Vars sitter markeringen på vevaxeln om man sku komma åt att flytta på vevaxeln?? Tack på förhand

Kulan :-)
Sidor: 1 ... 8 9 [10]