Folkraceshop - Billiga delar till din folkracebil  

Nyliga inlägg

Sidor: 1 ... 8 9 [10]
91
Volvo / SV: Tändnings problem 16v
« Senaste inlägg av krille skrivet januari 11, 2018, 20:38:05 PM »
man borde väll kunna andvända lh2,2 systemet med kortad block födelare ,använder det systemet givaren på svänghjulet??? nån som vet hur man kopplar in ett sånt ?
92
Volvo / SV: Tändnings problem 16v
« Senaste inlägg av sleepy_ skrivet januari 11, 2018, 15:24:19 PM »
Svårt att veta säkert utan att se sakerna vad det är.
Det ska väll gå koppla in men är det omöjligt att rymma en block monterad fördelare med typ ett sk krabblock?
Är det en budgetmotor är det ju enklast med en mekanisk tändkurva om en block monterad ryms.
Är det till folkrace skulle ja provat höja tändningen tills den spikar vid vridmax backa lite och startar den då så skulle ja kört så slår den bara emot blir det ju svårare.
Annars om det är en motor som får kosta så sätt dit ett ms eller nått typ 123ignition eller liknande.
Vet inte hur det är med varvstopp mm på originalsystemet om det sitter i boxen och är svårt att ta bort.
93
Volvo / SV: Tändnings problem 16v
« Senaste inlägg av krille skrivet januari 11, 2018, 14:09:33 PM »
Ja de är nog som du säger angående tändningen men dom verkar ha hoppat över tändboxen för nån sån är inte monterad därför har jag samma tändning i hela registret inte bra de inte. Kan man koppla in de på nått vis så man får det att fungera som de ska ?? Behöver bara tändningen åker med fajs 48 istället för in sprut .
94
Volvo / SV: Tändnings problem 16v
« Senaste inlägg av sleepy_ skrivet januari 11, 2018, 00:47:26 AM »
Det ska inte vara samma vad jag vet (har dock ej rört tändningen på b230e med toppmonterad fördelare och det kan tänkas finnas olika)
Men det ja iaf haft för mig är
Block monterad fördelare med hallgivare= mekanisk tändförställning i fördelaren och vakumklocka på den sen hallgivare och tändslutsteg.
Toppmonterad fördelare med hallgivare= hallgivare kopplad till tändbox (ezk119?) Sen tändslutsteg dvs toppmonterad fördelare ska ha elektrisk tändförställning utan det får man samma tändläge oavsett varvtal.
Så kan du ha en toppmonterad fördelare men eldelen till en block monterad? 
Något är iaf inte rätt då tändutslaget ska vara över 20 grader från tomgång till varvstopp.
Dvs om motorn har förgasare eller k-jet har du originalinsprutningen till 16v motorn är det lh 2,4 men då triggar den på vevaxeln
95
Volvo / SV: Tändnings problem 16v
« Senaste inlägg av krille skrivet januari 10, 2018, 21:10:15 PM »
Ja de ä ju en sån här tändmodul typ samma som är till brytarlösa system med blockfördelare. Nä inget är ändrat på det, vet inte heller va de suttit på men från volvo är de ju  :)
96
Volvo / SV: Tändnings problem 16v
« Senaste inlägg av Folkraceshop skrivet januari 10, 2018, 08:44:49 AM »
Om du har LH 2.4 så kan du inte ställa tändning med fördelaren. Det är tändningsboxen som löser det.
97
Volvo / SV: Tändnings problem 16v
« Senaste inlägg av sleepy_ skrivet januari 10, 2018, 00:49:34 AM »
Vad har tändsystemet suttit på förut och har du ändrat något på det?
Är det från en volvo är det väll bara b230e och b230f med lh 2,2 som har toppmonterad fördelare med hallgivare då ska ju tändboxen sköta tändkurvan.
Och vad sköter bränslet föresten förgasare eller insprut?
98
Volvo / Tändnings problem 16v
« Senaste inlägg av krille skrivet januari 09, 2018, 19:56:43 PM »
jag har monterat 16v topp på b230 underdel men använder toppmonterad tändning med hallgivare . Fråga går det att få till nån vettig tändkurva med dom grejerna nu när jag ställer tändningen på ca 15° för tändning och varvar upp motorn så backar den tändningen några grader istället för att öka den?? :( :(
99
Volvo / SV: Vevstakar
« Senaste inlägg av amazon67 skrivet januari 03, 2018, 08:53:32 AM »
Det var först funderingar på stakarna till 8bult, sen köpte jag två block till (8bult) som dom starka stakarna skulle finnas i, b20/21 stakarna ser lika ut. Har inte viktat dom det är vridstyvheten isf som skiljer isf.
Det kan bli lite susigt när man skriver i bland :)



100
Volvo / SV: Vevstakar
« Senaste inlägg av sleepy_ skrivet januari 03, 2018, 01:02:39 AM »
Först skrev du ju om en 8 bult 75as b20 sen skrev du ju att du fått tag på 2 block därav jag antog att det var först en motor du undrade över sedan hade skaffat 2 till.
Alla vevstakar från 8 bult b20 är ksk likadana men är dom identiska mot en b21 vevstake utan M märkning eller finns det fler vevstakar med eventuella skillnader som passar därav min fråga om dom såg identiska ut förutom M märkningen.
Ser dom likadana ut och väger detsamma är det ju enklast och rycka på axlarna och köra men skulle det tex skilja 50 gram mellan dom i vikt vore det ju mindre bra.
Sen då det gäller b21 ska det ju vara lite olika tar man Vevstakarna från en 84 är dom med största sannolikhet M stakar men i en b23 ska ju alla vara dom Rätta
Sidor: 1 ... 8 9 [10]