Folkraceshop - Billiga delar till din folkracebil  

Nyliga inlägg

Sidor: 1 ... 8 9 [10]
91
Volvo / SV: Tomgång med FS122
« Senaste inlägg av SvenneBerka skrivet juli 03, 2017, 08:39:15 AM »
Nu måste jag erkänna att jag inte ens tänkte tanken på att rengöra toppen på det viset  :doh:

Trodde i min enfald att den som gör jobbet också ser till att den är rengjord efter. Killen som planade och bearbetade toppen monterade ventilerna och kammen, jag smällde bara på den på blocket sen.

Vågar man köra med motorn utan att ta bort toppen och rengöra den? Aluminiumspånorna är ju inte jättehårda, men de kanske kan ställa till det iaf? Topplockspackningen är av metall så den borde nog kunna återanvändas och det är arp bultar, vilka jag har förstått att man kan använda igen. Topplockspackningen är sprayad med Hylomar men den borde man ju kunna få ren igen. Måste erkänna att jag gärna skulle köra och byta olja lite oftare om det bara är möjligt, men om ni tror att det kan bli stora probem måste man ju göra något åt det.

Det är nya spridare så jag tror nog att det är bränslehuvudet som är problemet. Tänkte dock testa och köra med det som det är då Sleepy tror att det kommer att funka ändå.
92
Volvo / SV: Tomgång med FS122
« Senaste inlägg av Kulan skrivet juli 03, 2017, 07:38:19 AM »
Pga det är hög tid att fara till jobbet så skummade bara som snabbast igenom texten så ni kan ju redan ha hittat orsaken. men jag har en teori om vad spånen kan vara.

Du skrev att du planat toppen, var du noggrann med att rengöra toppen efter det?? Jag brukar ta å spola med trädgårdsslang och högtryckstvätt i alla kylkanaler, oljekanaler och grejer när jag tar hem toppar efter att ha haft dem på maskinbearbetning, man blir förvånad över hur mycket det ryms i div kanaler i en topp.

Sen har jag läst (ingen egen erfarenhet) men nya spridare gör tydligen underverk på K-jet, men det är kanske nåt du provat?? :-)
93
Volvo / SV: Metallspån i oljetråget
« Senaste inlägg av SvenneBerka skrivet juli 02, 2017, 13:26:19 PM »
Kollade just att metallspånen inte fastnade på en magnet. De ser även ut som lättmetall och då blir ju frågan var de kan komma ifrån? Finns det något annat i en rödblockare som är lättmetall förutom toppen? Om det är toppen, vad skulle kunna skapa sådana spånor? Kommer inte på något annat än att det är spånor från när förbränningsutrymmena eller kanalerna förstorades som har blivit kvar (alltså slarvigt putsat av personen som satte ihop allt). Skulle gärna höra om det finns några andra teorier på vad det kan vara. Lager och sånt borde väl rimligtvis reagera på en magnet.
94
Volvo / Insug b230f
« Senaste inlägg av Freddyvx3 skrivet juli 02, 2017, 03:23:54 AM »
Ännu ett inlägg... men nu är det så att en 531 flödar 195 och ett vanligt f insug flödar 196. Då är det väll bättre att jag byter till ett bättre insug om jag ska porta?Det är då jag har fastnat, ska jag ha plenum insug till en vanlig f? Eller ska jag köra på orignal insuget?
95
Övriga / SV: Tips på webbplatser med rabattkoder eller rabattkuponger
« Senaste inlägg av Nadya5 skrivet juli 01, 2017, 20:27:53 PM »
Hejsan, kolla på Promocodius http://promocodius.com/se/butiker/wiggle-rabattkod de brukade ha olika rabattkoder förut
96
Övriga / Tips på webbplatser med rabattkoder eller rabattkuponger
« Senaste inlägg av Mickey55 skrivet juni 30, 2017, 21:38:52 PM »
Hej alla,

Jag vet inte om jag skriver i rätt ämne, men jag skulle vilja att fråga er några tips. Jag vill handla på nätet typ detaljer till bilen och vill göra det på det billigaste sättet, jag hörde att det finns olika rabattkoder. Jag hittar inte, tyvärr. Kan någon rekommendera något? Ska vara tacksam! :|
97
Volvo / SV: Går dåligt B230,Fajs 48or
« Senaste inlägg av darkyellow skrivet juni 30, 2017, 18:53:59 PM »
Hur står flotörnivån?
Du ser inget om du tar lös lilla locket ovanför progretionshålen är det något som påverkar borde det vara där.
Har du synkat förgasarna så dom öppnar lika? Går den mer på 2 cylindrar än dom andra 2 kan det ju bli skillnad.
Har varit med om en fajs 45 dcoe där en spjällaxel var vänd ett halvt varv fel så skruvarna för spjällen drog inte ihop dom utan även med åt dragna skruvar var spjällen lösa i axeln en sådan sak skulle nog kunna göra att det blir fel på lågfart.
Även sett en fajs där lagerläget för spjällaxeln var lite fel så lagret inte tätare i ytterkänt och det kunde dra tjuvluft förbi (åtgärdades enkelt med lite lagerlåsning)

Flotörnivån har jag kollat ställt in den på 15mm innan den tar i nålen (om jag kommer ihåg rätt).
Synkat dem har jag gjort så gott jag kan med min kunskap vilken är dock liten när den kommer till förgasare, men gått efter guider på webben.
Själv tycker jag den går på alla 4 men nyser ibland och misständer vid lugnkörning, men på gaspådrag över 4000 går den felfritt. Bara där vid 3000-4000 den går dåligt.
Vilket leder till att stiften blir svåra att läsa av om hur den går, vissa visar för rik och andra snål blanding.
spjällaxelarna har jag inte pillat på dock.
98
Volvo / SV: Går dåligt B230,Fajs 48or
« Senaste inlägg av sleepy_ skrivet juni 30, 2017, 17:36:47 PM »
Hur står flotörnivån?
Du ser inget om du tar lös lilla locket ovanför progretionshålen är det något som påverkar borde det vara där.
Har du synkat förgasarna så dom öppnar lika? Går den mer på 2 cylindrar än dom andra 2 kan det ju bli skillnad.
Har varit med om en fajs 45 dcoe där en spjällaxel var vänd ett halvt varv fel så skruvarna för spjällen drog inte ihop dom utan även med åt dragna skruvar var spjällen lösa i axeln en sådan sak skulle nog kunna göra att det blir fel på lågfart.
Även sett en fajs där lagerläget för spjällaxeln var lite fel så lagret inte tätare i ytterkänt och det kunde dra tjuvluft förbi (åtgärdades enkelt med lite lagerlåsning)
99
Volvo / SV: Går dåligt B230,Fajs 48or
« Senaste inlägg av darkyellow skrivet juni 30, 2017, 12:49:52 PM »
Tycker det var stora munstycken för så snäll kam nyser den på alla eller är det bara nån cylinder sen nyser?
Är det bara en kan det finnas något skräp eller så i förgasaren annars ksk den bara är ovanligt törstig.

Den nyser från 1 mest men ibland på 2. Har tagit av förgasarn och kollat efter skit, kan inte se något och blåst i alla munstycken.
Kan dock säga att när man lyssnar med ett plast rör på den som den nyser ifrån låter den slö. Inte lika "knäppande" ljud som jag får om jag lyssnar i dem andra trattarna.
Skruvat på blandskruvarna och gjort rent för att få den att låta som dem andra men inget hjälper.

Sen har jag såklart kollat efter tjuvluft men märker ingen skillnad när jag sprutar startgas runt om insuget (upptill och nertill).
100
Volvo / SV: Tomgång med FS122
« Senaste inlägg av sleepy_ skrivet juni 30, 2017, 10:09:16 AM »
Det vore ju bättre om det var exakt lika men motorn ska iaf gå rent och fint då skillnaden inte är mer än 10%
Tror det kan skilja sådär på var och varannan gammal 23/b230e motor men det är ju inte optimalt.
Det går ju prova byta plats på spridarna då ser man ju om det är dom eller bränsle huvet  som gör att det skiljer.
Sidor: 1 ... 8 9 [10]