Folkraceshop - Billiga delar till din folkracebil  

Författare Ämne: bränsletryck mekaniskt sprut  (läst 4236 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 242racing

  • Enkel förgasare
  • *
  • Antal inlägg: 48
  • ALINGSÅS MK
    • Visa profil
bränsletryck mekaniskt sprut
« skrivet: maj 15, 2011, 17:52:09 PM »
Hur ändrar man trycket?? har för mig att det finns något att skruva på i bakkant(mot torpeden) på sprutet men var och hur skruvar man på detta??
Gör som Ford köp Volvo

Utloggad volyota

  • Weber 55
  • ****
  • Antal inlägg: 421
    • Visa profil
SV: bränsletryck mekaniskt sprut
« Svar #1 skrivet: maj 15, 2011, 22:19:14 PM »
det trycket ska du inte ändra på det är styrtrycket du ska ändra

Utloggad Folkraceshop

  • Administrator
  • Trippla Weber 100
  • *****
  • Antal inlägg: 724
    • Visa profil
    • https://folkraceshop.se/
SV: bränsletryck mekaniskt sprut
« Svar #2 skrivet: maj 16, 2011, 06:30:26 AM »

Utloggad Norr

  • Enkel förgasare
  • *
  • Antal inlägg: 38
    • Visa profil
SV: bränsletryck mekaniskt sprut
« Svar #3 skrivet: maj 19, 2011, 20:47:29 PM »
Hej!
Lånar tråden lite  ;D

Jag har volvo skåp med som jag skall sätta B230E i.  Nu är det en B230A (förgasare) i den.
Vad jag undrar är vilka givare mm MÅSTE jag koppla in ? Kallstartsventil, termogivare mm ?
Eller kan jag köra utan ?
Jag har planad topp 2,5mm och tanken är att sätta en fs 280 kam, i övrigt standard.

Dumma frågor eller  :-[
« Senast ändrad: maj 19, 2011, 20:49:50 PM av Norr »

Utloggad Folkraceshop

  • Administrator
  • Trippla Weber 100
  • *****
  • Antal inlägg: 724
    • Visa profil
    • https://folkraceshop.se/
SV: bränsletryck mekaniskt sprut
« Svar #4 skrivet: maj 19, 2011, 20:49:35 PM »
Här finns en PDF som beskriver vad som behövs.

http://blagulracing.com/mektips/bosch_k-jetronic.pdf

Utloggad Gunnarsson

  • Weber 45
  • ***
  • Antal inlägg: 237
    • Visa profil
SV: bränsletryck mekaniskt sprut
« Svar #5 skrivet: maj 19, 2011, 22:59:43 PM »
Det enda elektriska som måste finnas är bränslepump och tändningen, men utan fungerande kallstartsventil kan det vara rätt bråkigt att få igång dom. Vill man inte lita på dom automatiska originalgrejerna kan man koppla en egen strömbrytare till den och använda den som en manuell choke vid kallstart.