Folkrace forum

Trimma => Volvo => Ämnet startat av: 242racing skrivet maj 15, 2011, 17:52:09 PM

Titel: bränsletryck mekaniskt sprut
Skrivet av: 242racing skrivet maj 15, 2011, 17:52:09 PM
Hur ändrar man trycket?? har för mig att det finns något att skruva på i bakkant(mot torpeden) på sprutet men var och hur skruvar man på detta??
Titel: SV: bränsletryck mekaniskt sprut
Skrivet av: volyota skrivet maj 15, 2011, 22:19:14 PM
det trycket ska du inte ändra på det är styrtrycket du ska ändra
Titel: SV: bränsletryck mekaniskt sprut
Skrivet av: Folkraceshop skrivet maj 16, 2011, 06:30:26 AM
Det finns en tråd om detta redan.

http://folkraceforum.se/volvo/mekaniskt-sprut-stalla-upp-branslet-hur-t321.0.html
Titel: SV: bränsletryck mekaniskt sprut
Skrivet av: Norr skrivet maj 19, 2011, 20:47:29 PM
Hej!
Lånar tråden lite  ;D

Jag har volvo skåp med som jag skall sätta B230E i.  Nu är det en B230A (förgasare) i den.
Vad jag undrar är vilka givare mm MÅSTE jag koppla in ? Kallstartsventil, termogivare mm ?
Eller kan jag köra utan ?
Jag har planad topp 2,5mm och tanken är att sätta en fs 280 kam, i övrigt standard.

Dumma frågor eller  :-[
Titel: SV: bränsletryck mekaniskt sprut
Skrivet av: Folkraceshop skrivet maj 19, 2011, 20:49:35 PM
Här finns en PDF som beskriver vad som behövs.

http://blagulracing.com/mektips/bosch_k-jetronic.pdf
Titel: SV: bränsletryck mekaniskt sprut
Skrivet av: Gunnarsson skrivet maj 19, 2011, 22:59:43 PM
Det enda elektriska som måste finnas är bränslepump och tändningen, men utan fungerande kallstartsventil kan det vara rätt bråkigt att få igång dom. Vill man inte lita på dom automatiska originalgrejerna kan man koppla en egen strömbrytare till den och använda den som en manuell choke vid kallstart.