Trimma > Volvo

Info om Volvos originalkammar

(1/2) > >>

Folkraceshop:
B21 / B23 / B200 / B230
A-kam Lyft: 10.5, Duration: 260 (B17, B19A, B21A, B23A, B19E (84-), B23E (84-), B200E, B230E, B230A, B230ET)
B-kam Lyft: 10.6, Duration: n/a (B21F, B21E, B23ET)
D-kam Lyft: 11.2 Duration: n/a (B19E, B21E)
F-kam = M-kam (F-kam orginal till B21F)
GR-A kam Lyft: 10.24, Duration 252
GR-A T5 kam Lyft: 11.0, Duration 267
GT6 kam Lyft: 12.5, Duration 312 (nockvinkel 107) (racing, kräver minst 2x45 förgasare eller motsvarande)
H-kam Lyft 12.0 in/11.5 ut, Duration 272in / 268ut (B23E 1979-80)
K-kam Lyft: 11.95, Duration: 268 (B23E 1980-83, B19 Sport)
M-kam Lyft: 9.5 in/10.5 ur, Duration: n/a (B21F, B23F, B230F)
T-kam Lyft: 9.94, Duration: n/a (B19ET, B21ET, B23ET, B23FT, B21FT, B230K)
V-kam Lyft: 11.27, Duration: 245.4 (B200E, B230E)
VX-kam Lyft: 11.37 in /10.65 ut, Duration 245.4 in/236.2 ut
VX3-kam Lyft: 11.37 in /10.65 ut, Duration 245.4 in/236.2 ut (hela kammen backad 3 grader senare)
X-Kam Lyft: 10.65, Duration: n/a (B230K)
Y-Kam Lyft: 10.35, Duration: n/a (B200K)

Samtliga kamaxlar utom VX, VX3 finns med så väl utan fördelardrivning. Oavsett så är det samma data.

B20
PROFIL  V-LYFT 0-spel  NOCKVINKEL  DURATION  A8.9111°248°C9.9111°264°D10.8111°280°K10.8111°277°F11.4111°300°R11.6102°287°S12.9101°300°
Märkningar i bakkant
S733   =    A
S758   =    C
S760   =    D
S764   =    F
S772   =    K
S759   =    R
S761   =    S

Perszon:
tjena!

jag undrar vad för kam de sitter i en 240 GLT ? är det en massa olika kammar så skriv gärna vilka alternativ de finns :D

mvh Persson

Folkraceshop:

--- Citat från: Perszon skrivet januari 04, 2011, 12:52:45 PM ---tjena!

jag undrar vad för kam de sitter i en 240 GLT ? är det en massa olika kammar så skriv gärna vilka alternativ de finns :D

mvh Persson

--- Slut citat ---

H-kam Lyft 12.0 in/11.5 ut, Duration 272in / 268ut (B23E 1979-80)
K-kam Lyft: 11.95, Duration: 268 (B23E 1980-83, B19 Sport)

Sen fanns det 240GL med T-paket. Den "riktiga" GLT fanns bara 79-83

Här kan man läsa mer http://sv.wikipedia.org/wiki/Volvo_240

Perszon:
okejokej så de satt aldrig någon a kam i nån glt eller så? men de blir bra om de sitter en h eller k kam de är nått i den stilen jag är ute efter!

Folkraceshop:
Inte i någon mellan 79-83

1984
B23E-motorn i GLE och GLT får nu effekten sänkt (igen) till 129 hk genom att kamaxeln byts från "K" till "A" och att toppen byts från "405" till "398".

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion