Folkraceshop - Billiga delar till din folkracebil  

Författare Ämne: Kam till B230F  (läst 1399 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Freddyvx3

  • Enkel förgasare
  • *
  • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
Kam till B230F
« skrivet: februari 07, 2017, 20:42:06 PM »
Någon som skulle rekommendera en bra kam till höga varv? Vill liksom dra om mina turbo polare

Utloggad sleepy_

  • Weber 55
  • ****
  • Antal inlägg: 442
  • Team byaracing
    • Visa profil
SV: Kam till B230F
« Svar #1 skrivet: februari 08, 2017, 12:24:03 PM »
Rekomendera en kam till höga varv är enkelt men rekomendera en som fungerar i din motor är svårt när du inte skriver något alls om vad du ska använda för grejer.
Men ska jag rekomendera en varvarkam säger jag  Agap r37 279-16
Den ger ett register från 4500-8500varv om den körs med en maxad 531 weber 50er mm och kan tänkas sitta i någon av motorerna som går SM i 2400rc men dom brukar vara rätt hemliga med vad dom använder men liknande den iaf.
Ett kitt med kam fjädrar retainers och 37mm tryckare som behövs till Den kostar bara ca 8000 och monterar man den i en standard b230 skulle den nog knappt starta  ::)
« Senast ändrad: februari 08, 2017, 12:30:19 PM av sleepy_ »

Utloggad Freddyvx3

  • Enkel förgasare
  • *
  • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
SV: Kam till B230F
« Svar #2 skrivet: februari 08, 2017, 13:04:54 PM »
Rekomendera en kam till höga varv är enkelt men rekomendera en som fungerar i din motor är svårt när du inte skriver något alls om vad du ska använda för grejer.
Men ska jag rekomendera en varvarkam säger jag  Agap r37 279-16
Den ger ett register från 4500-8500varv om den körs med en maxad 531 weber 50er mm och kan tänkas sitta i någon av motorerna som går SM i 2400rc men dom brukar vara rätt hemliga med vad dom använder men liknande den iaf.
Ett kitt med kam fjädrar retainers och 37mm tryckare som behövs till Den kostar bara ca 8000 och monterar man den i en standard b230 skulle den nog knappt starta  ::)
B230F med tändning och bränsle chip, 530 sitter i just nu som är planad 2mm. Blir väll porta när pengarna finns. Så har du nån bra kam till det?

Utloggad sleepy_

  • Weber 55
  • ****
  • Antal inlägg: 442
  • Team byaracing
    • Visa profil
SV: Kam till B230F
« Svar #3 skrivet: februari 08, 2017, 18:08:31 PM »
Med org insug och oportad topp är det ingen mening med en vass kam effekten stryps av toppen och insuget motorn kommer inte ge någon hög effekt ändå.
Av folkraceshoppens kammar skulle jag ha kört en fs122 eller med portad topp en månen8  men då måste chippen fungera bra med den och helst extraktorgerör och grövre avgassystem. Eller minst plocka bort katalysatorn och gärna en ljuddämpare för lägre avgasmotstånd.
Värre än så måste man lägga lite mera pengar på kringsutrustningen 

Utloggad Freddyvx3

  • Enkel förgasare
  • *
  • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
SV: Kam till B230F
« Svar #4 skrivet: februari 09, 2017, 00:58:03 AM »
Med org insug och oportad topp är det ingen mening med en vass kam effekten stryps av toppen och insuget motorn kommer inte ge någon hög effekt ändå.
Av folkraceshoppens kammar skulle jag ha kört en fs122 eller med portad topp en månen8  men då måste chippen fungera bra med den och helst extraktorgerör och grövre avgassystem. Eller minst plocka bort katalysatorn och gärna en ljuddämpare för lägre avgasmotstånd.
Värre än så måste man lägga lite mera pengar på kringsutrustningen
tackar som fan för tipset, bara 4.10 utväxling kvar sen bränner jag nog förbi dom andra ;)

Utloggad sleepy_

  • Weber 55
  • ****
  • Antal inlägg: 442
  • Team byaracing
    • Visa profil
SV: Kam till B230F
« Svar #5 skrivet: februari 09, 2017, 15:52:30 PM »
Det beror på om dom trimmat något en turbomotor är ju löjligt enkel och få hyfsad snurr på jämfört med en sugmotor:P 

Utloggad Freddyvx3

  • Enkel förgasare
  • *
  • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
SV: Kam till B230F
« Svar #6 skrivet: februari 09, 2017, 20:40:34 PM »
Det beror på om dom trimmat något en turbomotor är ju löjligt enkel och få hyfsad snurr på jämfört med en sugmotor:P
En av mina polare kör 850 med typ 144 hk eller nå sånt? Den andra kör 945 turbo med 0.6 laddtryck, den har väll helt okej med hk men han vågar inte ge fullt så. Den tredje har en 740 turbo och han ligger nog på en 65 hk, den är helt slut. Så har nog en chans ;)

Utloggad sleepy_

  • Weber 55
  • ****
  • Antal inlägg: 442
  • Team byaracing
    • Visa profil
SV: Kam till B230F
« Svar #7 skrivet: februari 09, 2017, 21:36:39 PM »
Haha jo då finns det ju en chans :P 
Men annars är ju en b230ft lätt och skrämma upp till typ 250hk med org topp och insprut Om man öser på med lite laddtryck  >:D
« Senast ändrad: februari 10, 2017, 00:36:13 AM av sleepy_ »