Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Författare Ämne: helt komplös b230  (läst 5026 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MrGurkan

  • Enkel förgasare
  • *
  • Antal inlägg: 15
    • Visa profil
helt komplös b230
« skrivet: oktober 18, 2014, 01:01:02 AM »
Asså jag håller på bli galen. Bestämde mig för att byta topp på min b230 som sitter i en vanlig bil. Toppen jag har satt dit är från en folkrace bil så den är portad och planad och hådare fjädrar, tog kammen från den som satt där innan. När jag ha satt ihop allt och nollställt kammen och på motorblocket och jag hade kvar gammla remmen och de ä ju förstås lite för lång. Men när jag vrider på startmotorn så är dem komplös! Helt komplös! Och jag tycker att de inte ska göra mycket om den är 1-2 kugg fel, för jag har kört med det förut. Och toppackning är ny. Vad är det för fel?! Snälla hjälp!


Utloggad sleepy_

  • Trippla Weber 100
  • *****
  • Antal inlägg: 511
  • Team byaracing
    • Visa profil
SV: helt komplös b230
« Svar #1 skrivet: oktober 18, 2014, 10:33:29 AM »
Om du flyttade över kammen från originaltoppen kollade du ventilspel då?
annars är risken stor att du har alla ventiler öppna 1-3mm hela tiden om det satt en omslipad folkracekam förut i nya toppen.
mvh

Utloggad vebotrimmarn

  • Dubbla SU
  • **
  • Antal inlägg: 53
    • Visa profil
SV: helt komplös b230
« Svar #2 skrivet: oktober 20, 2014, 14:42:47 PM »
de kan också va att veven står helt fel, remskivorna på 230 är av dubbelmasse typ och bruka ha tendens till att snurra efter så de inte går att strobba in tändningen. men har du nollat veven på brickan bakom drevet så ska de givetvis stämma. men ta lös 1ans stift och kolla om kolven står i topp.