Folkraceshop - Billiga delar till din folkracebil  

Författare Ämne: kam till b230k  (läst 9945 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Muggen

  • Enkel förgasare
  • *
  • Antal inlägg: 31
    • Visa profil
SV: kam till b230k
« Svar #15 skrivet: maj 02, 2011, 22:48:10 PM »
Äsch, jag bara tänkte att det strulade med gasflöden, elektronik och annat.
Tror ni dessutom att det kan vara ett försök att testa? Jag vart sugen.

Kommer dock att bli fram till hösten istället.

Sätter du på ett komplett sprut blir det nog inga problem.
Om motorn andas mycket bättre med portad topp, högre komp, extraktorgrenrör så kan den ju gå lite snålt med sprutet. Men samma sak gäller ju med förgasaren så den behöver ju också justeras.

Det finns ju folkracechip billigt, jag vet inte vad som är gjort med dom men är de lite seriösa så fetas soppan på lite.

Jag tror att bilen kommer gå mycket bättre med sprut än med originalförgasare men jag borde väl inte säga det för vi är ju konkurrenter ;)

Testa sprutet, det borde vara bult-på mer eller mindre.

/Karl, Green Giant

Jo, det är lite sant, men det börjar nästan likna ett samarbete, och tackar som ödmjukast för senast.=)
Vi har ju kvar spisen i orginal, så det kanske blir ett test lite senare, flytta maskinen med topp och skicka iväg pierburgskräpet.

Jag såg att chippet mer eller mindre flyttade upp varvstoppet och och öste på liite mer sås på högre varv.
Grejjerna måste ju hålla ett 10-tal tävlingar för att gå ihop, 50-timmar fullt på 2:an stressar ju en gammal spis rätt rejält.

Men jag tackar för tipsen ;D

hoppas viu syns den 15:e :goodluck:

Utloggad Karl V

  • Enkel förgasare
  • *
  • Antal inlägg: 25
    • Visa profil
SV: kam till b230k
« Svar #16 skrivet: maj 03, 2011, 00:25:09 AM »
Äsch, jag bara tänkte att det strulade med gasflöden, elektronik och annat.
Tror ni dessutom att det kan vara ett försök att testa? Jag vart sugen.

Kommer dock att bli fram till hösten istället.

Sätter du på ett komplett sprut blir det nog inga problem.
Om motorn andas mycket bättre med portad topp, högre komp, extraktorgrenrör så kan den ju gå lite snålt med sprutet. Men samma sak gäller ju med förgasaren så den behöver ju också justeras.

Det finns ju folkracechip billigt, jag vet inte vad som är gjort med dom men är de lite seriösa så fetas soppan på lite.

Jag tror att bilen kommer gå mycket bättre med sprut än med originalförgasare men jag borde väl inte säga det för vi är ju konkurrenter ;)

Testa sprutet, det borde vara bult-på mer eller mindre.

/Karl, Green Giant

Jo, det är lite sant, men det börjar nästan likna ett samarbete, och tackar som ödmjukast för senast.=)
Vi har ju kvar spisen i orginal, så det kanske blir ett test lite senare, flytta maskinen med topp och skicka iväg pierburgskräpet.

Jag såg att chippet mer eller mindre flyttade upp varvstoppet och och öste på liite mer sås på högre varv.
Grejjerna måste ju hålla ett 10-tal tävlingar för att gå ihop, 50-timmar fullt på 2:an stressar ju en gammal spis rätt rejält.

Men jag tackar för tipsen ;D

hoppas viu syns den 15:e :goodluck:

Det är ju alltid trevligt och vi har ju fått mycket hjälp av er. Fightas lagom på banan och hjälpas åt i depån, då är det roligast.
Vi har ju trimmat lite, planad topp 11,5:1 i komp, lätt hemmaportad 530, FS122 kamaxel och k-jetronic. Den går jättebra nu med k-jeten, justerbarstyrtrycksregulator och injusterad med bredbandslamba, ett jättelyft jämfört med dubbelförgasarna som vi inte fick att gå bra i botten.
Men tyvärr har vi för lite grepp så det går inte fort ändå :(

Så länge ni har koll på att den inte går snålt tror jag det håller bra. Inte för att ni behöver trimma, det går ju fort ändå för er. Viktigaste är att bilen går jämt och bra så det inte saknas effekt i botten.