Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Författare Ämne: Trim B20 (AQ130)  (läst 35296 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad SvenneBerka

  • Enkel förgasare
  • *
  • Antal inlägg: 32
    • Visa profil
SV: Trim B20 (AQ130)
« Svar #30 skrivet: december 15, 2015, 11:54:18 AM »
Problemet med limpan är att avgaserna blandas med vatten för att kylas ner före de går ut genom drevet, lamdan måste sättas tidigare, före vattnet.

Alla pratar annars om BB lamda, hur är det med smal, som är mycket förmånligare, är den för känslig för att använda till inställning eller vad är problemet med den?

Mvh Svante
« Senast ändrad: december 15, 2015, 14:46:30 PM av SvenneBerka »

Utloggad sleepy_

  • Trippla Weber 100
  • *****
  • Antal inlägg: 511
  • Team byaracing
    • Visa profil
SV: Trim B20 (AQ130)
« Svar #31 skrivet: december 15, 2015, 15:04:08 PM »
Okej då blir det ksk svårare då värdena lär bli helt fel om det kommer med vatten.
En smalbandslamda är bara gjort för ett smalt mätområde den visar bara rätt kring lamda 1 eller från ksk 0.95-1.05 då det är där insprutningen vill hålla det för bra avgas värden. Utanför det blir signalen fel eller försvinner helt.
Medan en bredbandet visar rätt från 0.70-1.30 eller kanske ännu större mätområde dvs är man utanför mätområdet på den lär motorn knappt gå iaf.