Beror helt på vad du har för maskin,väghållning och sånt.
Det bästa är att testa sig fram,men täk på att ju mer du viktar ju saktare går det på banan.
Blir det för mycket att bära runt på kan bilen kännas seg.
Håller helt med. Försök att vikta så lite som möjligt.
Det finns ingen måttstock för hur mycket man ska vikta en bil i förhållande till hk.
Prova först utan och se vad som händer.
Mycket har ju med utförandet på bilen att göra.
Min pappa har inte ett gram i sin 145 tex men han har sänkt den nå djävulskt bak istället.
Dvs får fäste men sackar inte.
ta och vikta med förstånd,, sänk hellre baken för att flytta tyngdpunkt. sen mät upp var mitten på karossen är(mellan axlarna). hissa upp bilen, lägg ett rör på pallbockar på tvären så att trösklarna vilar på röret.. lägg i vikter(gärna över bakaxeln) till bilen tippar över.. där har du optimal viktfördelning..har funkat bra för mej