Hej
Skönt att höra att det inte bara är jag som har problem med elen
Mitt tips som nu har bilen startklar efter en jä....a massa f....n och en massa bedrövelser mm,mm, är att du tar bort all gammal el.
1. från + på batteriet drar du en tjock kabel till huvudbrytaren(övre poolen), från den poolen drar du sedan en kabel till generatorn(den med m6 skruv).
2. Från generatorn (B+ troligen ett stift)drar du en kabel tillbaka in i kupén till ett av stiften på en lampa(jag köpte små gröna på biltema)fortsätt på det andra stiften till h-brytaren(undre poolen) nu har du laddning på bilen.
3. från startmotorn ska du ha en tjock kabel från m8 skruven till den undre poolen på h-brytaren, och från den undre poolen en kabel till det ena stiftet på startknappen, från det andra stiftet drar du en kabel till det stiftet ni pratade om här ovan, det händer inget om du kopplar till fel stift så det är bara att prova sig fram.
4. slutligen för att bilen ska bli godkänd(här finns det delade meningar, men min bil stannade inte utan denna kabel) måste du dra en kabel från tändspolens minuspool(högra stiftet uppefrån sett) till den undre poolen på h-brytaren, det gör att du slår av tändspolen när du vrider på h-brytaren, från tändspolens +(vänstra uppefrån) drar du en kabel till fördelaren.
Bor du i närheten av Karlstad kan jag komma och hjälpa dig om du nu inte får ordning på det.
Troligen har du skissen från SBF om inkoppling av h-brytare.
Mvh Suddden