Tror jag fick med allt som handlar om ventilationsöppningar bak.
FR-T 3.3 Kylsystem
Fritt, men ska placeras i motor- eller bagageutrymme. Luftintag alt. utsläpp får finnas i golv, under bakre sidorutor eller i bakdörr under förutsättning att hålet täcks med stålnät, maskstorleken får inte överstiga 10mm. Kylvattenledningar som passerar genom kupén får ej vara skarvade i kupéutrymmet. Kylvattenledningarna ska ha ett värmeisolerande skydd i kupéutrymmet. Kylvattenledningar ej i metall ska i kupéutrymmet vara tätslutande skyddade av t.ex. spirorör eller PVC rör.
FR-T 6.5 Huvar (bagage och motorutrymme)
Huv och bagagelucka kan vara av plåt, tjocklek som originalet, eller i plast med minst 3 mm och max 5 mm tjocklek. Huv över motor får modifieras ("bulas") så att annan motor får plats, utan att material tillföras. Det är tillåtet att "lätta" huv och öppna för ventilation. Öppning ska täckas med nät som följer originalform.
FR-T 7.3 Strålkastare/lyktor
Två (2) stopplyktor bak, som avger rött sken när bromspedalen ansätts, ska finnas med lysande yta min 40 cm2 /st., samt glödlampa, min 18 W, max 21 W i vardera lampa. Om bromsljus av led eller diodtyp används ska den lysande ytan vara min 40 cm 2 /st. och styrkan motsvara 18-21 W. Originalbelysningsarmatur ska bortmonteras och därvid uppkomna hål täckas med plåt. Om hålen användes för ventilation ska de täckas med nät.
Fetmarkerat säger var det får finnas ventilationsöppningar.
FR-T 6.1 Utvändigt
Karossens yttre kontur och form ska bibehållas. Skador ska åtgärdas i sådan omfattning att yttre kontur och former i stort är återställda. Skador ska efter reparation målas. Airscoop är endast tillåtet om det finns monterat som original från fabrik. Soltak i plast/glas ska ersättas med karosseriplåt, som väl fastsvetsas. Alla invändiga fästanordningar samt kassetten för solluckan skall demonteras.
Med andra ord, inga "periskop" om bilen inte hade det från fabrik.
FR-T 6.8 Rutor
Material: Säkerhetsglas, laminerat glas eller polykarbonatplast.
Vindrutan får ej vara av härdat glas. Användes rutor av plastmaterial (polykarbonatplast) får vindrutans tjocklek minskas till 3 mm, samt sido- och bakruta till 1 mm. Rutorna av glas eller plast, ska utifrån vara väl genomsynliga, gäller ej bakre sidorutor.
Utbytt ruta ska vara av samma storlek som original, i ett stycke. Bakre sidorutor får ersättas med plåt. Samtliga trasiga rutor ska vara ersatta före nästa heat.
Inget som säger att fönstren får användas till ventilationsöppningar, och därmed bör det vara förbjudet.
Vad handlar det om för bil?