Det går aldeles utmärkt att koppla förbi konbtakten för växelväljaren på m46an så man kan använda överväxeln på alla växlar.
dock ska man nog satsa på 740 turbo lådan då då den redan är lite starkare och har lite mer oljetryck. sen bör man nog byta filter och "fjädrarna och kulorna som sköter oljetrycket i lådan kanske "justera" så det blir ytterligare lite högre tryck.
sen bör man ej växla med överväxeln i utan man behöver lägga ur den först.
har kört en bedford biltransport med b230 och m46 lastade 1,8 ton på flaket och en 240f bil på 1500 trailer efter och det vara bara att växla och lägga i ur överväxeln kört så i över 2000mil så visst kan dom hålla för mkt .
varsegod.
Utväxling
M40[1] M40[2] M40[3] M40[4] M41[5] M41[6] M41[7]
1 3,13:1 3,13:1 3,41:1 2,62:1 3,13:1 3,13:1 3,41:1
2 1,99:1 1,99:1 1,99:1 1,67:1 1,99:1 1,99:1 1,99:1
3 1,359:1 1,362:1 1,36:1 1,24:1 1,359:1 1,362:1 1,36:1
4 1,00:1 1,00:1 1,00:1 1,00:1 1,00:1 1,00:1 1,00:1
OD - ------------------------ - - - 0,756:1 0,797:1 0,797:1
R 3,25:1 3,25:1 3,25:1 3,25:1 3,25:1 3,25:1 3,25:1
1 M40 i Amazon med B18-motor
2 M40 i Amazon med B20-motor och 140 (1967-72)
3M40 i 140 (1973-74) och 240
4 M40 med R-Sport tätstegad drevsats
5 M41 med överväxel typ D i Amazon
6 M41 med överväxel typ J i Amazon
7 M41 i 240