Folkrace forum

Folkrace => Bygga => Ämnet startat av: kalimero racing skrivet augusti 18, 2010, 17:24:55 PM

Titel: vxl volvo
Skrivet av: kalimero racing skrivet augusti 18, 2010, 17:24:55 PM
någon som vet om bultdelningen mellan låda och svep är samma på B20/B23.. vill ha B23 med M40, men dom svepen är ju lite svåra att hitta..
så ett b23 svep och m40låda kanske går att para ihop
Titel: SV: vxl volvo
Skrivet av: Baksätet skrivet augusti 18, 2010, 18:25:30 PM
Jodå dom passar ju ihop men då kommer antingen lådan att luta eller så får man rakställa.
Jag har ju gjort så i min 140-a att motorn lutar lika mycket som orginal och givetvis då så lutar ju lådan, Fick dona lite me kardantunnel och böja lite i växelspaken men det funkar perfekt.
Men det går ju också att bygga om 230 sprängkåpan så den passar på m40-in, Men man behöver bla fräsa av ytan mot lådan en bit och borra 2 nya hål, Samt fräsa el slipa upp hålet för axeln, Samt bygga distans till urtrampnings lagret, Ev nått mer.

Titel: SV: vxl volvo
Skrivet av: loop skrivet augusti 18, 2010, 18:57:52 PM
Varför vill man ha en M40?
Titel: SV: vxl volvo
Skrivet av: Drutten skrivet augusti 18, 2010, 19:07:31 PM
du kan oxå kapa itu sprängkåpan o vrida den till önskat läge o sen svetsa ihop den igen, enkelt beskrivet. Är ju givetvis andra faktorer som ska spela in oxå.

med m40in får du lite annan utväxling.
Titel: SV: vxl volvo
Skrivet av: hilmer skrivet augusti 18, 2010, 20:13:39 PM
Rakställ b23a? B20 tråg och oljepump passar rätt på ;) Gjorde så i en kadett va gjorde i ording... (Gick räkracet, eda med motor ras och borta på bud i höljes) Annar finns de färdiga spräng kåpor som passar rakt på m40 lådan men är anpassad för b23a. (SVÅRA ATT FÅ TAG PÅ)