Gullabo är vad jag anser vara det mest prisvärda alternativet, fungerar på alla underlag oavsett väder, går dessutom att köra på ända tills väven kommer fram.
Åsa-Nisse har jag ingen större erfarenhet av, hade dom fram i ett heat och däcken bara korvade sig för att dom var så mjuka. Snabb bana med mycket astfalt och lågt däcktryck visserligen, skulle mycket väl kunna tänka mig att dom fungerar bra på grus och på kalla tävlingar och där också snö inräknat.
DaCapo Rally har lite dålig förstärkning i sidorna, är bara som två små ränder längs med däcket. Med tanke på den "snåla" förstärkningen så lämpar dom sig inte så bra till de riktigt snabba banorna eftersom att däcket kränger så pass. Kanon på grus!
Galaxie Safari har jag inte testat själv, men det verkar vara ett ganska hyggligt däck, inte mjukt, och inte hårt. Och vad det såg ut som på vår "testbil" så var det inge fel på greppet varken på grus eller astfalt i vanligt svenskt majväder
Silverstone, Michelin, Pirelli etc.. De "riktiga" rallydäcken med betydligt hårdare gummiblanding än "folkracedäcken". Dom kräver varmare väder än tidigare nämnda däck för att fungera riktigt bra, när det är svalt/kallt så blir dom för hårda.