Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Författare Ämne: BMW-ventiler  (läst 9265 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad JanssonRacing

  • Enkel förgasare
  • *
  • Antal inlägg: 6
    • Visa profil
BMW-ventiler
« skrivet: februari 24, 2009, 18:34:13 PM »
Jeg ønsker å kjøpe bmw-ventiler for bygge av saab-topp. Må være fra 2,5l 6'a og oppover. 12v. Sånne ventiler som sitter i 885-toppen. (Kan ikke mye om bmw, men tror den toppen heter så?)

Dere som bygger saab vet sikkert hva jeg mener;)

Noen som har?


Utloggad Tricky

  • Weber 55
  • ****
  • Antal inlägg: 340
  • Tjörns MF
    • Visa profil
SV: BMW-ventiler
« Svar #1 skrivet: februari 24, 2009, 19:05:55 PM »
måste de va just bmw eller vilken storlek är det?? för i en volvo topp sitter de ju 37-44(b23 / b230) äller ska du ha enu större??

Utloggad JanssonRacing

  • Enkel förgasare
  • *
  • Antal inlägg: 6
    • Visa profil
SV: BMW-ventiler
« Svar #2 skrivet: februari 24, 2009, 22:31:51 PM »
Ja, dem ska være 38/46 og stammen er 8mm. Vekt har jeg ikke i hodet her nå (sitter på jobbet) Men ska finne ut.. Det er feks dem som sitter i gamle 525 12v e34 fram til '93-'94 nåt sånt..

Utloggad bosse

  • Enkel förgasare
  • *
  • Antal inlägg: 45
    • Visa profil
    • TEAM BOSSE
SV: BMW-ventiler
« Svar #3 skrivet: februari 25, 2009, 11:48:07 AM »
om du går in på
http://www.getemotordelar.se/
där kan du kolla i vilka bmw motorer dessa sitter i!
när du hittar rätt ventil, klicka sedan på beställnings nummret
då får du fram vilka motorer som har denna ventil!
mvh bosse

Utloggad JanssonRacing

  • Enkel förgasare
  • *
  • Antal inlägg: 6
    • Visa profil
SV: BMW-ventiler
« Svar #4 skrivet: mars 04, 2009, 15:03:26 PM »
motorn heter M20b25. Ingen som har sånne ventiler?

Utloggad Codriver

  • Dubbla SU
  • **
  • Antal inlägg: 80
    • Visa profil
SV: BMW-ventiler
« Svar #5 skrivet: april 16, 2009, 07:18:45 AM »
Jag har pillat en del med BMW och de topparna är en meter långa (nästan) och känsliga för att gå varma. Dessutom slits kamaxlarna ofta i dessa motorer med et rätt elakt ventilknatter som följd. Så det borde finnas många toppar som ligger. Vanligt med turbobyggen i och för sig och de brukar ju äta toppar och ventiler eftersom folk inte kan ge fan i att skruva upp turbotrycket när de fått allt att fungera.

Kolla på blocket.se eller kanske autopower.se och deras annonser.

Denna motor fanns i BMW 325i från 1987 till 1990 i E30-karossen.

Samt i BMW 525i från 1988 till 1990.