Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Författare Ämne: Bränsletryck elektroniskt sprut  (läst 6745 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Codriver

  • Dubbla SU
  • **
  • Antal inlägg: 80
    • Visa profil
Bränsletryck elektroniskt sprut
« skrivet: september 21, 2010, 15:07:45 PM »
Hur mycket brukar ni höja bränsletrycket på elektroniska sprut?

Höjer man för mycket lär de väl sura ner sig på tomgång...

Utloggad Tricky

  • Weber 55
  • ****
  • Antal inlägg: 340
  • Tjörns MF
    • Visa profil
SV: Bränsletryck elektroniskt sprut
« Svar #1 skrivet: september 22, 2010, 17:13:18 PM »
va e de för sprut?

Utloggad Codriver

  • Dubbla SU
  • **
  • Antal inlägg: 80
    • Visa profil
SV: Bränsletryck elektroniskt sprut
« Svar #2 skrivet: september 22, 2010, 21:20:12 PM »
Bosch

Utloggad Tricky

  • Weber 55
  • ****
  • Antal inlägg: 340
  • Tjörns MF
    • Visa profil
SV: Bränsletryck elektroniskt sprut
« Svar #3 skrivet: september 22, 2010, 21:32:57 PM »
okej. e det ett LH2.4??? eller 2.1 eller vad heter de?????


Utloggad Codriver

  • Dubbla SU
  • **
  • Antal inlägg: 80
    • Visa profil
SV: Bränsletryck elektroniskt sprut
« Svar #4 skrivet: september 24, 2010, 09:18:26 AM »
Jag undrar lite mer generellt.
Men om man säger att vi har ett LH 2.4 vad är standardtrycket och hur högt kör ni?

På flertalet av dessa system sitter ju en vakumslang som ser till att hålla ner trycket en aning på tomgången för att de inte ska sura ner sig. Den känns ju ännu viktigare om man pillar med höjt tryck.