Allt beror ju på budjeten, men billigaste är det att svarva kolvarna raka, plana blocket c. 5mm så att kolvarna kommer max 0.6mm över, kam remmen passar från en gammal audi 100 (120 kuggar) nyvarande 121kuggar. Sök efter en peugeot 205,309,405/citroen ax 8 ventils xu motor, plocka bort ventilerna ,fjädrarna och tryckarna(38mm), fräs upp tryckarnas hål till 38mm , minska på ventilerna till 39,5mm/34mm vilka som passar ännu i orginala säten, och plock ihop toppen med nämnda delarna(sätes trycket blir krin 48kg som börjar vara max). Kopiera nån av de värsta volvokammarna typ FS311 men slip vinkeln till 106. plana toppen så att det är c.7.2mm från avgas ventilen till topplocks utan (komppen rös runt 12,3:1) använd inte biltemas topplocks pakning(elring) utan goeze som är den enda som håller. typ med 2x40dubla gasare så ligger efekten med den här kombinationen kring 100hp/1000cc
Har själv som bäst fått 182Hp/7500rpm och 189Nm/5600rpm ur en 1648cc golf med en dubla 45 dellorto.