Folkrace forum

Trimma => Övriga => Ämnet startat av: folkrace skrivet januari 23, 2011, 18:10:52 PM

Titel: mazda dohc
Skrivet av: folkrace skrivet januari 23, 2011, 18:10:52 PM
liten fundering.
Har hört ryktes vägen att dom går bättre med en avgas kam på insugssidan.
kan de stämma? ???
Titel: SV: mazda dohc
Skrivet av: folkrace skrivet maj 27, 2011, 11:29:48 AM
f ????
Titel: SV: mazda dohc
Skrivet av: folkracer skrivet december 27, 2011, 18:51:26 PM
ingen som vet 323f
Titel: SV: mazda dohc
Skrivet av: tc125a skrivet december 31, 2011, 12:28:05 PM
Det beror helt vad det står på dina kammar. Men i fall att du har en FEAP kam på insugs sidan och en FE3N på avgas så kan det hjälpa lite för att FE3N kammen har 0,2 mm mera i lyft och 2 grader mera i duration. Men vanligast så brukar det vara FE3N äller FE5A kammar parvis.
Titel: SV: mazda dohc
Skrivet av: volyota skrivet december 31, 2011, 18:42:30 PM
stumma tryckare och max för ställda kammar och ett avgas system med rätt motstånd o lite högre komp då du händer det saker då börjar det bli roligt
Titel: SV: mazda dohc
Skrivet av: folkrace skrivet december 16, 2012, 00:37:41 AM
Upplever att 323f:arna går bättre med std avgasrör utan katt,än med 2-2,5" med e fullflödes dämpare,är dom så känsliga? eller är de bara så som dom upplevs? :o