Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - illerballe

Sidor: [1]
1
Regler / Sömlösa rör eller inte .
« skrivet: februari 24, 2014, 21:00:57 PM »
Tänkte försöka bocka till en bur till min 740 . Hade tänkt att köpa ståltub Dim 42,4 med godstjock lek 2,6mm får man göra en båge av dem rören eller måste de vara sömlösa rör ? 

Tack på förhand

2
Volvo / SV: trimmning hjälp
« skrivet: december 16, 2013, 23:25:01 PM »
740gle finns de nå varvstopp på dem? är de lönt att trimma och använda kjet sprutet? 

3
Volvo / SV: trimmning hjälp
« skrivet: september 25, 2013, 23:16:55 PM »
vad rekommendera ni för kam då ? använder bilen dagligen men 9/10mil är bara lekstuga  :) så jag struntar i om de inte finns nå effekt på lägre varv... och om jag måste varva 3000-4000rpm inne i stan för att bilen ska gå bra så gör de  mig ingenting ;)

4
Volvo / SV: trimmning hjälp
« skrivet: september 23, 2013, 22:34:36 PM »
inte testat den och ligger lite info om den på deras hemsida men en grov gissning är att den är någorlunda lik en fs300-13 kanske ännu lite mera varv villig men då kanske lite sämre bottendrag behövs minst 45er portad topp och x-rör för att den ska komma till sin rätt

Kommer köra med chippat org sprut , han som ska cipsen gör dem efter mina setup , borde väl gå att få hyffsat snurr med med sprut också ?

5
Volvo / SV: trimmning hjälp
« skrivet: september 23, 2013, 21:02:00 PM »
Ky 126 kammen är det någon som har testat den ? =)

6
Volvo / SV: trimmning hjälp
« skrivet: september 03, 2013, 21:58:52 PM »
Hur får jag ut ventilstyrningen lättast ?  mvh

7
Volvo / SV: trimmning hjälp
« skrivet: augusti 26, 2013, 17:19:25 PM »
mallar kan nog vara svårt och hitta för något typ universalplenum men bara och tänka till lite själv :P
där spridarna sitter kan man förbättra org insuget en del men längre upp i insuget kommer man ju inte åt och göra något utan och kapa isär det.
men hur höga effektmål har du?

Ja du effektmålet vet jag inte, .  vi började med toppen i lördags och kollade på dummietråden där du har postat hur man portat 530 toppen . fast vi fila ur mera än vad du hade gjort där , sen ska den blästras i kanalerna . Ungefär hur mkt hästar brukar man plocka ur i b230 med de setuperna jag hade tänkt att köra med ?

8
Säljes / SV: Delar från 740 -88 LH2.2 m.m.
« skrivet: augusti 25, 2013, 20:41:12 PM »
Pris på vx kammen ?

9
Volvo / SV: trimmning hjälp
« skrivet: augusti 25, 2013, 20:28:48 PM »
jo det är ju spridarhylsorna och få till det med fuelrail kanske går göra så man kan köra med en från ett F insug då.
sen vet jag inte om gasspjället från F motorn passar rakt över då man måste ha tps givaren där ev göra en anslutning för tomgångsmotorn (vilket borde vara det enklaste) men något mera kommer jag inte på man skulle behöva ändra på.
sen beror det ju på trimningsgrad på motorn om det är värt jobbet annars är det ju inte allt för svårt och göra ett eget plenuminsug och då kan man ju stämma av längden på primärerna efter kammen osv som man använder.

Om man ska göra pleniminsug finns de nå mallar på internet ?  blir nog troligtvis att porta orginal insuget 

10
Volvo / SV: trimmning hjälp
« skrivet: augusti 22, 2013, 22:08:01 PM »
Det är skillnad E insuget ska vara det bästa original insuget om man ser till flödet och effekten men vilket menar du som original? F insuget det för förgasare eller b21et insuget? det finns ju inga uttag för spridare på ett E insug så det är en del jobb för och kunna använda det.

Jag menar insuget som sitter på b230F . För att kunna köra med ett E insug vad är de som behövs göras ?  svetsa ditt hylsor för spridarna ? något mera ? Mvh

11
Volvo / SV: trimmning hjälp
« skrivet: augusti 22, 2013, 16:49:09 PM »
Insug från en E motor gör de nå skillnad mot ett original ?   :)

12
Volvo / SV: trimmning hjälp
« skrivet: augusti 15, 2013, 21:29:20 PM »
Go kväll har hittat en kam för en billig slant som jag fundera på att köpa , säljare har för sig att de är 290 duration och 12,5 i lyft och så tror han de är enem som har gjort kammen.  Är det något att ha till en sug motor ? mvh =)

13
Volvo / SV: trimmning hjälp
« skrivet: augusti 13, 2013, 21:53:49 PM »
Nej inge Abs här , mera sport utan ;)     hade tänkt leta på någon 4:10 hade de på föra vinterbilen m46 med rasad overdrive satan va de varva på motorvägen :D

14
Volvo / SV: trimmning hjälp
« skrivet: augusti 13, 2013, 21:51:19 PM »
tack för alla svar blev jo klokare ialla fall . hade faktiskt tänkt att tok varva :P    vad behöver göras mera om man ska köra med månen7 ? vill jo ha effekt på högre varv . 

15
Volvo / trimmning hjälp
« skrivet: augusti 08, 2013, 22:32:03 PM »
go kväll ! . går i planer att trimma vinterbilen det är en 740 med b230f  Lh 2,4 sprut

Tänkte köra på den här setup

* Extraktorgrenrör 4-2-1
* 2,5 avgasrör med en ljuddämpare efter bakaxel och ta bort katten
*  hemma portad 530 topp och plana den minst 2,5mm (hur många mm hade ni planat ? )
* hårdare ventil fjädrar
* månen 7 kam
* chippa den och höja varvstoppet som den minst varvar 7000rpm
* ställbart kamdrev

vad tycker ni om den setupen ?

Ska man köra med en 531 topp istället ?

Är kammen bra till min setup ? eller ska jag köra med någon annan kam i såna fall vad för någon ?

Är det nödvändigt med en ställbar btr ?

större spridare behövs de ? i såna fall vad för några ?

Är det något jag har glömt ?

vill ha en motor som går bra på höga varv  ::)   

ÖS på med förslag är ni snälla =)     mvh





Sidor: [1]