Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - renegade

Sidor: [1] 2 3 ... 5
1
Bygga / bra hjälpmedel vid burbygge
« skrivet: februari 17, 2014, 19:44:22 PM »
knappa in måtten/vinkeln på rören du vill svetsa ihop, sen skriver du ut mallen på papper och för över det till rören sen är det "bara" att kapa och svetsa.  :goodluck:
http://www.ozhpv.org.au/shed/tubemiter.htm

2
Regler / slipa svetsar på bågen
« skrivet: februari 16, 2014, 18:17:16 PM »
jag och en kompis diskuterade om man får eller inte får slipa ner svetsfogarna på burbågen,
då jag har fått för mig att man inte får det men han ville göra det för att det skulle se snyggt ut.
det skulle va kul att höra om nån annan vet vad som gäller

3
Bygga / SV: Sierra med B23 och m45
« skrivet: december 05, 2013, 11:37:53 AM »
hittade en grabb som har uppgraderat den rätt sunkiga originalstyrningen på sierran.
kanske lite dyrt och onödigt mycket arbete om man ska kopiera hans "kitt" men man borde kunna göra en folkraceversion av det hela  :)
http://skogenracing.editboard.com/t9722-sierra-cosworth-groda-edition-steg2

4
Bygga / SV: Sierra med B23 och m45
« skrivet: november 09, 2013, 11:42:26 AM »
det är inga problem, bara att stoppa ner. de blir väl lite trångt mellan tråget/framvagnsbalken och baksidan på toppen/torpedväggen.
krängningshämmarstaget blir ivägen om du ska använda ett x-rör iaf fall med 240 bockning

5
Bygga / SV: Volvo 145 - 73 Byggråd/Hjälp
« skrivet: juli 12, 2013, 17:47:01 PM »
nu är det ju inte samma fram/bakvagn på 140 och 240 men i stora drag kan du göra lika  :goodluck:

en sak jag om på är att du kan flytta upp momenstagen som sitter i framkant på 140ans bakaxel så att dom sitter på ovansidan istället. titta hur dom sitter original på en 240 så förstår du hur jag menar

6
Volvo / till er som letar elscheman mm till volvo
« skrivet: juli 09, 2013, 19:36:57 PM »

8
Bygga / SV: tips på 740
« skrivet: maj 02, 2013, 16:55:53 PM »
åk på en tävling och spring runt i depån för att kolla ordentligt hur andra ha löst saker och ting

9
Bygga / SV: Bygga på vovlo 244, tips?
« skrivet: maj 02, 2013, 16:52:24 PM »
tur att du tänker för det gör uppenbarligen inte jag  :banghead: brukar lägga mig mellen 74-76cm från marken till listhålet och inget annat

andra tips gällande väghållningen är väl krängnings hämmarna.
lite överdrivet så kan man säga att ju styvare "krängare" du har fram så vill det understyra mer men styvar du upp den bak blir den mer överstyrd, sen vad som är rätt och fel beror väl på körstil osv.
personligen så har jag utvecklat en väldigt kraftig allergi mot understyrning så jag brukar plocka bort den främre krängaren men låter den bakre sitta kvar

10
Bygga / SV: Bygga på vovlo 244, tips?
« skrivet: april 10, 2013, 20:16:23 PM »
i stora drag tycker jag såhär:

hög och hård fram med mycket camber,caster och toe-ut samt lägre, mjukare och "sunkigare" där bak
jag sänker dom aldrig fram men bak sänker jag dom tills dom ligger mellan 74-76cm från marken till hålet där listen brukar sitta alldeles ovanför bakhjulet.
jag mäter i "startklart" skick på plan mark när man har dom stötdämpare, fjädrar, däck och barlast man har tänkt använda sig av monterat
sen så är väl mellan 80-100kg vikt i skuffen att föredra

om du bygger om länkarmarna så mycket att du måste skarva styrstagen så tycker jag att du sak använda dig av 740ins styrstag istället, dom är nämligen betydligt längre (ca 2,5cm om jag inte minns helt galet). då går inte styrstagen av där du har svetsat ihop dom vid inpirerande körning ::)
det enda du måste göra är att skruva lös dom styrstag som sitter i din styrväxel för att få reda på vilken gänga du har mot styrväxeln och sedan skaffa likadana fast från en 740
 :goodluck:



11
Volvo / SV: b20 grå/brun olja efter topp byte. vilket fel?
« skrivet: mars 19, 2013, 17:02:52 PM »
en riktig skärrings packning är nog det enda som funkar enligt mig på en b20, iaf en som har högre komp än original
sen glöm inte bort att rengöra toppbultshålen i blocket ordentligt för är dom fulla med skit så kan det bli galet

12
Volvo / SV: Dummietråd för B230F
« skrivet: mars 19, 2013, 16:59:16 PM »
mycket bra jobbat sleepy  :read:

13
Regler / SV: Köra Folkrace med en arm
« skrivet: mars 24, 2012, 00:24:28 AM »
Den osannolike rallycrosstjärnan Mats Öhman
   

:dyrka:

14
Volvo / kolla här om ni ska budgetrimma volvo b23/230
« skrivet: januari 27, 2012, 10:47:06 AM »
bästa tråden på nätet om du vill få svart på vitt vad som händer när du grejar med din gamla volvomotor :read:

http://skogenracing.editboard.com/t9097-6-darar-en-bromsbank-en-volvo-b230-och-nagra-mandag-kvallar-tavling-sid-6

15
Volvo / SV: Ett bra recept för B230f ( Isbil)
« skrivet: december 08, 2011, 00:57:36 AM »
har du verkligen rengjort gängorna i blocket med en gängtapp?(m12x1,5 om jag inte minns helt fel) är det mycket skit där nere så kan de ju gå för tungt  :goodluck:

Sidor: [1] 2 3 ... 5