Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Norr

Sidor: [1] 2 3
1
Bygga / Sänka Pv
« skrivet: februari 12, 2013, 20:17:58 PM »
Någon som vet hur jag sänker en Pv bak lättast ?
Svårt att kapa fjädrar när de är avsmalnande både upptill och nertill.

2
Volvo / Vinkla bakaxel på Pv
« skrivet: september 17, 2012, 13:59:38 PM »
Är det någon som har provat vinkla bakaxeln på en Pv genom att justera på fästena som sitter mitt uppe på bakaxeln ?  Blir inte det samma som på 240 när man kortar övre momentstagen ? Pv har ju inga momentstag.

3
Bygga / SV: Byta framvagn Pv.
« skrivet: maj 20, 2012, 15:45:38 PM »
Tack för info Nu ska det byggas  ;D

4
Bygga / Byta framvagn Pv.
« skrivet: maj 18, 2012, 21:50:19 PM »
Har tänkt bygga en Pv. Det jag undrar är om man kan sätta framvagn från en Volvo 140 på pv ?
Jag vet att jag måste kapa ut lite i ramen men 140 framvagnen är väl bredare och då linjerar den inte med bakhjulen. Gör det nått ?  Är det några andra saker jag bör tänka på ??
Någon som vet ?

5
Övrigt / Riktverktyg ?
« skrivet: maj 15, 2012, 19:15:06 PM »
Är det någon som vet om man kan köpa det riktverktyget man brukar trycka ut skärmar med ? Det är som en krok man sätter bakom skärmen och har hjulet som mothåll , typ ett brytjärn.
Eller är det någon som har bild på en sådan så kanske kan jag bygga en egen.

6
Volvo / SV: B230 problem
« skrivet: april 11, 2012, 19:36:43 PM »
Kollade upp förgasarna och munstycket i en av dem hade fastnat så det gick inte att justera ner bränslet. Nu har jag ställt ner bränslet och den går bättre men inte bra på låga varv.
Jag skall prova på tävling om det funkar annars kommer det en beställning på en annan kam.

7
Volvo / SV: B230 problem
« skrivet: april 09, 2012, 16:31:23 PM »
Tar upp denna tråd igen.
Nu först har jag renoverat underdelen och har 14 kg i komp på alla cyl. Men den går som en kratta under 3500 v som om den inte går på alla cyl  >:( Ställt tändningen på 17 grader på 800 v, bytt fördelar med alla dess delar & bytt tändspole. Kammen är förställd på 4 mm . Kan det vara su förgasarna som inte passar med fs 296 ?. Jag har provat köra utan olja i förgasarna också.
Vilken kam rekomenderar ni till Su förgasrare med std topp (398) som är planad ca 2,3 mm?

8
Volvo / SV: B230 problem
« skrivet: oktober 03, 2011, 19:52:36 PM »
Nu har jag hittat felet (tror jag).
Det är bara 2,5 kg komp på två cyl  :-[ Det blir att riva motorn.

Tack för alla tips  :D

9
Volvo / SV: B230 problem
« skrivet: september 25, 2011, 20:27:04 PM »
Tack för alla svar  :)
Jag har inte kunnat kolla upp något än. Ligger med värdens influensa  :(

Jag meddelar när jag gjort de inställningar ni rekomenderar.

10
Volvo / SV: B230 problem
« skrivet: september 22, 2011, 10:21:26 AM »
Har inte gjort kompprov.
Tänddelar kollat.
Tändningen står på ca 20 grader vid 1500-2000v
Förställa kammen  ???  Den är ställd på noll (märke drev mot märke kåpa) sedan backad lite 1-1,5mm . Har jag gjort fel  :-[
Det går sämre på låga varv när vi kört med den.

11
Volvo / B230 problem
« skrivet: september 22, 2011, 07:59:51 AM »
Har en B230 med planad 398 topp, fs296 kam & dubbla su. Kammen backat något.
Problemet jag har är att den går bra över 3500-4000v men under det så är det som om den tappar 1-2 cylindrar.

12
Volvo / SV: b20 vev
« skrivet: september 19, 2011, 21:57:15 PM »
93 mm borr bör väl bli ca 2,2L

13
Volvo / Kam fråga.
« skrivet: september 07, 2011, 21:15:45 PM »
Jag har kommit över en krv24 kam som är gjord för fördelare bak.
Det som är fel med den kammen är att "plattan" med spåret till fördelaren har gått sönder (halva borta).
Kan jag använda den till en motor med fördelaren fram ?

14
Volvo / SV: bränsletryck mekaniskt sprut
« skrivet: maj 19, 2011, 20:47:29 PM »
Hej!
Lånar tråden lite  ;D

Jag har volvo skåp med som jag skall sätta B230E i.  Nu är det en B230A (förgasare) i den.
Vad jag undrar är vilka givare mm MÅSTE jag koppla in ? Kallstartsventil, termogivare mm ?
Eller kan jag köra utan ?
Jag har planad topp 2,5mm och tanken är att sätta en fs 280 kam, i övrigt standard.

Dumma frågor eller  :-[

15
Volvo / SV: Plana blocket B-230
« skrivet: maj 06, 2011, 08:39:29 AM »
Hej igen. Tog ett annat block och planade 0,4mm och det gick bra. Borde gå att ta upp emot 0,6mm Någon som provat??

Kör på MAX 0,5 mm .
Materialet i kolvstakarna "sträcker" lite på sig när du varvar motorn.

Sidor: [1] 2 3