Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - skrotpeder

Sidor: [1] 2
1
Volvo / SV: Tätning av ventilsäten
« skrivet: februari 14, 2010, 23:24:47 PM »
Slippasta å sånt skit hör hemma på stenåldern ::),,ska det bli bra så är det slipning av ventiler i ventilslipmaskin samt fräsning med mira eller brotscha med typ newwaygrejjer,kan ombesörja både och om du vill...från 500:-
mvh motorfiluren.se

2
Volvo / SV: Slipning av cylinderväggar
« skrivet: februari 14, 2010, 23:21:19 PM »
jo dett fumkar bättre än man kan tro..bara du inte försöker köra bort vändkanter med det,,då blir det skit med allt!
MVH MOTORFILUREN.SE

3
Volvo / SV: Porta topp
« skrivet: februari 14, 2010, 23:19:57 PM »
en dremel e i klenaste laget vi portning..kör med biltemas lilla slip med 6mm chuck o köp en roterande fil avsedd för aluminium,men ta det jävligt lungt i början om du e ovan då alu averkas i en ohygglig hastiget,,,o speciellt där det inte bort!..
annars kontaktar du mig på www.motorfiluren.se så fixar vi till nåt!

4
Säljes / trim
« skrivet: september 15, 2009, 20:26:03 PM »
kan erbjuda trimning samt renoverng till mycket bra priser
titta in på min hemsida!
http://www.123minsida.se/motorFILuren

5
Volvo / SV: Effekt?
« skrivet: april 30, 2009, 01:11:45 AM »
som jag skrev förut..så är det max vad dom kan ta ut..att porta en vockare skulle inte ge mera krut...bara ändra motorns karaktär...
törs säga en sak dock
en brutalportad topp till volvo svanhals i detta fall kommer inte bli bra alls med std ventiler..så 200 på driven..näpp!

6
Volvo / SV: Effekt?
« skrivet: april 05, 2009, 02:13:39 AM »
hmm 200 på hjulen med k kam..o brutalportad topp..nä va..
har du portat en topp bra så har du ingen nytta av det om du har k kammen i pga tiderna på den..utan att gå in för djupt på ämnet så kan vi säga så här...vass kam tillåter högre komp och större kanaler..
stora hål =låg insugs hastiget med en k kam...detta omöjliggör en större effektvinst..då är det bättre att låta kanalvolymen vara o bara putsa till dom så dom blir snygga..
sen kan du inte ha bra kompförhållande i den  heller med k kammen vilket i sig e dåligt för effekten i motorn..tippar på 10,5:1 som max.annars spikar den ihjäl sig..
varvtal=effekt..tror inte att man ta ut mer än max 180 hk om du e proffs på portning ur din specifikation..o då med ett registerstopp vid ca 5,500 varv..sen kan man ju varva mer men du har inget pulver kvar då!
att fundera på är att svanhallstopparna har för stora kanaler från början till std trimning..tro det eller ej!
jämför med proffstrimmade b23or med xtra allt monterat..dom ger mellan 230-260 hk..vid 6500 varv..
och dessa toppar flödar i regel väldigt bra!
ska man vara nogrann ska man flöda toppen,sen låta någon kunnig som tex dr ernie att designa en kam men detta e dyrt o inget för folkracen...
sen ja...det e klart..det gör ju inget illa för självförtroendet att ha 200 hk på driven även om det i verkligheten är 150 på veven...tron försätter berg heter det ju...
sist men inte minst..byt kammen sätt i en sjua från fr-shop.plana till 13,0:1 i komp sen har du garanterat 200 i maskinen iaf!
lycka till!

7
Vem är jag? / peder "skrotis" andersson
« skrivet: februari 27, 2009, 00:54:37 AM »
Namn :  peder andersson
ålder: född 1977 03 27
Bor    :  Vimmerby
Yrke  :   arbetslös
Klubb :   vimmerby ms

Började köra folkrace 1992-93

har sporadiska resultat i bagaget men lyckades vinna allhamra racet i somras.  :o

pysslar med att bygga motorer till höger o vänster på fritiden

har tillgång till komplett mekanisk verkstad!

borrar motorer i en provjaska vertygsfräs med borrpinol! ;D

favoritbilarna är dom som inte kostar massa pengar,har inget favoritmärke direkt annars!

har 8 st b20 på g...alla borrade med större ventiler o fina kammar!

har en st kadett e som jag ska åka rs med !

en bubbla till semesterracet!

en ascona till vanliga tävlingar,nybygge!

gammal möglig 1600 till kisatävlingarna!

får se vad jag kommer över ..ska ha 4 startklara bilar i maj!!



8
Säljes / nyborrade motorer
« skrivet: februari 27, 2009, 00:35:44 AM »
har ett antal nyborrade b20 92 mm utan kolvar 1000:- st!
kan borra det mesta!

9
Saab / SV: Volvo ventiler på saab topp
« skrivet: februari 27, 2009, 00:31:37 AM »
volvo funkar bra...glöm bara inte att kanalen måste portas..om du har en h-topp e det i princip ett måste med 44 mm insugs-ventil..kolla bara hur sätet e förlitet för kanalen!
kolla med jimmie elofsson han e duktig på mirafräsning för störra kantareller!

10
Saab / SV: porta toppen
« skrivet: februari 27, 2009, 00:26:22 AM »

11
Saab / SV: Fräsa ur förbränningsrummen
« skrivet: februari 27, 2009, 00:24:54 AM »
kolla lite på bilderna o texterna på www.topplocksverkstan.se
erland cox hemsida..där har du så mycket info o bilder så du kan fantisera ihop nåt fränt själv!!

12
Saab / SV: hade sönder ventilbågen...
« skrivet: februari 27, 2009, 00:22:44 AM »
hehe nä saken är den att ventilknastrena sätter sig ganska hårt i retainern(fjäderbrickan) ibland..detta kan du fixa genom att slå lite snett å försiktigt på retainern så skväcker dom till sig..sen e det en baggis att ta bort dom!
ett bra tipps är att om du har en pelar borr så tar du 3 st m8 bultar ca 100mm långa o svetsar ihop dom så dom bli som en "gaffel" en pinne upp e två ner.. sen sätter du specialgrejjen i din pelarborr med dom två "pinnarna"neråt så kan du pressa ner fjäderbrickorna med pelar borren......
STARTA FÖR ALLT I VÄRLDEN INTE BORRMASKINEN!

13
Volvo / SV: Effekt?
« skrivet: februari 27, 2009, 00:11:14 AM »
hmm det sa gå att justera fram160 hk i den kombinationen kolla med voc åkarna..dom har järnkoll....där jagas det halvhästar hit o dit..men som föregående talare sa 150 kus.med bättre avgas!
körbarheten e ganska bra iaf,, ;)

14
Volvo / SV: b23 med rallycross topp
« skrivet: februari 27, 2009, 00:01:30 AM »
justeringsak....tänk bara att man kör brytare i toppfuel dragracing..
problemet med brytare o konding är att gnistan inte får full fart på jättehöga varv...detta pga att kondensatorn o tändspolen inte hinner ladda upp sig innan det e dags att bra iväg en gnista..
tippar på låg tändning..tidigt ställd kam..jätte glapp fördelare.kass spole...
msd blaster e jävligt vassa spolar som hänger med...det mesta!

15
Volvo / SV: Mekaniskt Sprut, Ställa Upp Bränslet, Hur????
« skrivet: februari 26, 2009, 23:54:19 PM »
när man testar med co o lambda kan det va ide att balast-testa motorn..opp med drivhjulen mosa i fyran låt motorn jobba genom att parera med bromsen så du inte justerar din maskin olastad..
ett tipps bara!

Sidor: [1] 2