1
Regler / SV: Bur fråga! Snesträvan vid förarplatsen!
« skrivet: februari 06, 2010, 22:02:17 PM »
jag brukar montera mina ganske högt i bakkant för att få mer skydd vid en smäll ca 45cm upp och lågt fram för att komma ur bilen ca 10cm
Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW |
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Du kan ju prova att montera Turbo spridare på den och se vad du får för effekt. Vi har gjort det med Volvo b230 med F sprutet fick ett co värde på 9,5% med lamdan i röret, men bilen gick riktigt bra.jag har testat att byta spridare till turbons på en 2,0 jag hade som även var chipad...... låt riktigt morsk på tomgång men fick för mycke vid gaspådrag..... kan ju även vart att inte spridarna gick ihop me chipet ?
Efter det så provade vi att höja bränsle trycket å köra med original spridare med lös lamda på innerskärmen justerade trycket så vi fick co värde 4,5% på 4500varv men fick ketchup effekt på motorn.
Den gick absolut bäst med Turbospridare org bränsletryck och lamdan kvar i röret, Volvon´s box klarade inte att kompensera ner öppet tiderna på Turbospridarna så därför fick motorn mer sås.
Men det kanske inte funkar på Saaben.
Vad har du för Co värde med det som är gjort på bilen nu?
Är det nödvändigt att öka trycket om man köpt trimkam? eller äre bara användbart vid portning?en trimmkam me högre lyft agerar ju på samma sätt som en portning (släpper in mer luft) sen om du ska få ut effekten ur kammen måste du nästan porta ( sen finns det ju kammar som lyftet inte är större på utan bara ändrar vinklar) ger du motorn mer luft så måste du ge den mer bränsle annars finns risk för brända kolvar.....
de får du allt ta å förklara varför;)trodde du hade 2,3an
Nej 2,2 är bättre
det e insprut på denja de vet jag men de e dom alternativen, för varvstoppet sitter i det elektroniska sprutet. så chipa det sprutet du har eller modifiera dit mekaniskt sprut eller förgasare