Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - saxberg

Sidor: [1]
1
Volvo / Byta från förgasare till insprut b21a
« skrivet: april 23, 2010, 12:10:24 PM »
Tjaba, tänkte sätta i en b21e i min 242a men svårt att hitta en motor så tänkte köpa bara insprutet å trycka dit, Men VAD är det som behövs göras?
Den ska antagligen turbo konverteras så därför ja vill ha dit insprut :)

Nu vet jag inte om bottendelen är den bästa på b21a och om det skiljer mycket mellan A och E men det ska bli lite hemmakravs om ni förstår eftersom ja vill inte lägga ut för mycket pengar på att experimentera.

Hur är det med soppa pumpen? är det samma som på förgasarmotorn?
Är det bättre att slänga dit en hel topp från b21e?

PS: Funkar det med ett b23e/b230e insprut?
Passar toppen från en b23e/b230e på en b21a botten? Ifall att man skulle hitta något sånt istället?!

//saxberg



2
Volvo / SV: B230A Hög tomgång + bildfråga?!
« skrivet: mars 20, 2010, 16:24:41 PM »
Problemet löst. ;D

3
Volvo / B230A Hög tomgång + bildfråga?!
« skrivet: mars 20, 2010, 13:25:48 PM »
Vill ha ner den där jädrans tomgången (2000-2500varv) nu men jag kan inte komma på vad det är för fel, den tar EJ tjuvluft, har prövat med startgas överallt men inget. :-\
Tomgångsskruven är nerskruvad till max.
Nått annat måste det finnas som påverkar tomgången? ???
Motorn är en B230A

Vad är det här och vad har den för funktion? kabeln är nämligen av och hängde i motorutrymmet

Den går från avluftningsventilen till höger i bilden.

Tacksam för svar, mvh.

4
Volvo / B230a avgassmäller men startar inte.
« skrivet: mars 08, 2010, 17:46:49 PM »
Min problemförti startar inte nu och tänkte kolla me er om ni har nån aning varför :)

Den slutade ladda för en tid sedan då det blev något knas med antingen generatorn eller kabelhärvan efter jag hamna i ett dike fullt med snö.
Så en dag när jag var påväg hem så dog den så bogserade hem den och dagen efter hade vattnet fryst i kylaren,slangar,vattenpump osv. så jag hälde kokande vatten och tog bort ALL is och fyllde på med glykol och nu startar den ej!

När man vrider på tändningen så smäller det i röret men den tänder ej, svarar inte heller på startgas.
Så om någon har nån idé så var inte blyga  ;)

mvh

5
Volvo / För hög tomgång, vad kan det bero på? B230A
« skrivet: februari 09, 2010, 18:19:08 PM »
Hej min b230a ligger på 2500Varv på tomgång, den har gått rätt konstigt ett tag nu och jag undrar vad som är felet?

Den är lite svårstartad och går inte som den ska men den går på alla burkar!
När den väl kommer igång börjar den mellan 2-3 varv och stannar där, man kan gasa och så men den går inte ner på mindre än 2500 varv, sen när man vrider av tändningen så låter den som en lastbil och pyser innan den stängs av, som om den baktänder.
Det läcker i avgassystemet hyfsat mycket vid "downpipen" men vad tror ni det är för fel?

Tacksam för svar. Mvh

6
Bygga / Bakaxeln hoppar. Volvo 240
« skrivet: december 18, 2009, 12:07:09 PM »
Min bakaxel "hoppar" när jag ger gas och undrar om det är bussningarna som är dåliga eller om det är dags för svetsdiff/ eller byta bakaxeln.? ???

Delen där kardan sitter bultad i "hoppar upp" och det slår ju en del när man åker så är tacksam för svar.

mvh


7
Volvo / SV: Skillnaden på B23 o B230
« skrivet: december 01, 2009, 17:11:55 PM »
Jag hade en 740i med fördelarn i blocket så det måste vara något annat det beror på, t.ex. årsmodell?

8
Bygga / SV: Dämpare Volvo 240
« skrivet: oktober 06, 2009, 19:56:32 PM »
Fram kapade jag på plats, blir ett jävla jobb om du ska ha bort fjäderbenen osv. "tycker jag iallafall"
Men du kan få kapa fjädern i flera delar för att få bort den, men smidigast på plats. :)

Sidor: [1]