1
Saab / SV: 2,3L Vevaxel
« skrivet: november 26, 2013, 23:33:10 PM »
Tobias Evstrand är duktig på 16v och insprut, han är mer eller mindre en guru
16v toppen räcker väldigt långt, man klarar sig långt med standardtopp. Mira och slipa in ventiler är det som är vettigast att göra om man ska dona med toppen så vitt jag vet. Likaså kamaxlarna, Original funkar oftast bättre än trimkammarna då de funkar bättre i bott.
Elsprut är alltid att föredra, när väl elen är klippt så funkar det nästan alltid, bilen är alltid lättstartad och går klockrent
en standard 2,1 16v med chip och 2,5" avgas går kalasbra
16v toppen räcker väldigt långt, man klarar sig långt med standardtopp. Mira och slipa in ventiler är det som är vettigast att göra om man ska dona med toppen så vitt jag vet. Likaså kamaxlarna, Original funkar oftast bättre än trimkammarna då de funkar bättre i bott.
Elsprut är alltid att föredra, när väl elen är klippt så funkar det nästan alltid, bilen är alltid lättstartad och går klockrent
en standard 2,1 16v med chip och 2,5" avgas går kalasbra