Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Emil N

Sidor: [1] 2
1
Säljes / SV: Dellorto 2x40 och KN Filter Weber Dellorto
« skrivet: februari 28, 2012, 10:00:59 AM »
Sålda :)

2
Säljes / SV: Nya "weber" 40 och 44IDF bara 1270,-!!
« skrivet: februari 23, 2012, 07:53:20 AM »
Kinesskit >:(

Jag skulle tänka mej för både en och två gånger innan jag köpte sådant. Dels är det ren skit, sen får man fundera hur man vill att världsekonomin ska se ut för där har vi som konsumenter ett mycket större inflytande än vad vi själva vill inse. För den som bryr sej om miljön så kan jag bara säga att sådan där skit blir i slutändan jordens undergång.

Nu ska man väll få en massa påhopp och bli avstängd från forumet men det skiter jag i. Jag kommer alltid att säga vad jag tycker om kinesskit.


3
Säljes / Topplock H-motor
« skrivet: februari 18, 2012, 15:43:42 PM »
Komplett topp från en Saab H-motor. Pris: bud

4
Säljes / Dellorto 2x40 och KN Filter Weber Dellorto
« skrivet: februari 18, 2012, 09:18:52 AM »
2st Dellorto DHLA 40.
Halsring 35
Huvudmunstycke 162
Luftmunstycke 220
Lågfartsmunstycke 50
E-rör 7772-11
En mutter på spjällaxeln är borta men reglage finns.
Dessa är dom riktiga DHLA och inte dom som är gjorda för bilar med avgaskrav.
Pris 2500kr.

KN filter NYA 83mm höga. Nypris 1400kr/st. Jag säljer båda för 1400kr.

Paketpris 3500kr.
Inga skambud tack!
Tel 0702-941796



5
Säljes / SV: Dellorto 45or + Dellorto 40ior
« skrivet: juli 25, 2010, 17:00:21 PM »
Det finns en hel drös med olika modeller av dellorto 40 så en bild vore på sin plats.

6
Saab / SV: någon som vet om man kan ta 2.1 styrdon i 2.0
« skrivet: juni 25, 2010, 08:09:42 AM »
Ja då kan man köra som man vill. Och ännu bättre, spika hål i kolvarna som man vill utan att tändsystemet sätter käppar i hjulet :o

Nej jag ska inte plocka bort ett sådant fint tändsystem som EZK.

7
Saab / SV: någon som vet om man kan ta 2.1 styrdon i 2.0
« skrivet: juni 13, 2010, 16:17:18 PM »
Du får nog spärra vacumplattan och vikterna annars blir det nog lite fel tändkurva. Ett alternativ till fördelaren är att fila upp hålen i bländarskivan.

Är det någon som vet om man kan bränna ett chip med en egen tändkurva till EZK boxen?

8
Saab / SV: blyersätning
« skrivet: juni 13, 2010, 16:11:20 PM »
Blyersättning kan man diskutera hur länge som helst men så här är det:
Äldre bilar hade sämre material i ventiler och ventilsäten och dom går ner sej utan bly eller något annat likvärdigt i bensinen. Sämst är gjutjärnstoppar utan lösa säten. B-motorn har aluminiumtopp med lösa säten och är inte lika känsliga men ändå inte klassade för att tåla blyfri bensin av saab. Motorer som går på väldigt låga varv är inte så känsliga.

B-motorn med standard ventilsäten behöver alltså någon form av blyersättning för att fungera länge. Problemet är att det finns några medel som funkar och andra som inte funkar alls. Det har gjorts en del tester. Sök på nätet.

9
Saab / SV: motorer B eller H
« skrivet: maj 25, 2010, 22:05:55 PM »
Beror på årsmodell och vad man menar med "passar". 82 och nyare passar den direkt i eftersom den satt i från början. på tidigare kan det bli lite nära mellan generator och bromservo och mellan remskiva och torpedvägg. Men det är inte så svårt att lösa.

10
Bygga / SV: Rutplast
« skrivet: maj 13, 2010, 18:03:03 PM »
Den plast som kallas plexiglas är totalt livsfarlig då den blir till sylvassa spjut när den spricker. Lexan är en bra plast till rutor. Den repas lätt men det finns en variant som heter margard. Den används i skogsmaskiner. Tyvär ganska dyr.

11
Övrigt / SV: Folkraceshopsidan funkar inte i min dator
« skrivet: maj 13, 2010, 13:38:25 PM »
Nej det blir bara en helsida med konstiga krumelurer.

12
Saab / Någon som har erfarenhet av denna kamaxel.
« skrivet: maj 12, 2010, 19:43:10 PM »
Jag tänkte trimma min 99 -84 och siktar på 150-170hk. Det är en gatbil. Jag kommer att köra med 2x40 DHLA. I övrigt har jag inte bestämt mej vad jag ska ha för prylar. Någon som har erfarenhet av denna kamaxel som axelssons säljer?:ZL14 10,8 LYFT DUR 324

13
Övrigt / Folkraceshopsidan funkar inte i min dator
« skrivet: maj 12, 2010, 19:37:09 PM »
Folkraceshopsidan funkar inte i min dator. För någon vecka sen provade jag en annan dator och då funkade det men inte med min. Vad kan det vara för fel?

14
Saab / SV: motorer B eller H
« skrivet: maj 12, 2010, 09:51:08 AM »
H-motorn har en vattenpump som är billigare och enklare att reparera. Den saknar också agregataxel. I standardutförande upplevs ofta B-motorn starkare. Det beror på att en del äldre B-motorer hade andra kamaxlar och avsaknaden av diverse avgasreningkomponenter. T.ex så hade jag en gång en 99 -75 med dubbla förgasare. Den gick klart bättre än en 900i 8v -89. När det gäller turbobilar så hade alla B-motorer 7,2:1 i kompression. Den låga kompressionen gjorde att det blev lite av-på effekt. Den upplevs då som stark när man väll hamnar på "på" sidan. Första årsmodellen av H-motorn hade också samma låga kompression men -82 höjde man till 8,5:1 och introduserade turbotrycksregleringssystemet APC. Dessa bilar hadfe en gämnare effektkurva. På T16 är kompressionen ännu högre, 9,0:1. Dessa bilar har ännu jämnare effektkurva. Nästa steg i att uppnå flackare effektkurva kom på senare årsmodeller av 9000. Då tog man hjälp av modernare tändning och insprutningssystem och längre slaglängd.
Vilken av B eller H-motorn som är bäst vid trimning får någon annan utala sej om, jag har för liten erfarenhet.

15
Köpes / Dellorto munstycken, halsringar m.m.
« skrivet: maj 10, 2010, 10:17:14 AM »
Önskar köpa diverse munstycken, halsringar, spridare m.m. till dellorto DHLA 40.

Skicka PM.

Sidor: [1] 2